ŠTO su naumili s 3. majem i Brodotrogirom, dva škvera za koja su obećali smisliti rješenje u roku od 90 dana, sutra će u Bruxellesu vladajući morati objasniti Europskoj komisiji. O tzv. planu B ne žele reći ništa osim da postoji, dok sindikati samo nagađaju i nadaju se najboljem.
Radimir Čačić ni sutra neće put Bruxellesa. Dužnost da europsku administraciju izvijesti o navodno postojećem planu pripala je njegovoj zamjenici. No, što se krije iza spasonosnog plana B, od Tamare Obradović Mazal nećemo čuti, ni danas niti nakon sutrašnjeg sastanka, jer prije i nakon tehničkih konzultacija s Europskom komisijom, izjave ne daje.
Za 3. maj zainteresirana četiri investitora
U riječkom 3. maju čuli su da famozni plan znači izdvajanje i zasebnu privatizaciju neosnovnih djelatnosti unutar njihovog škvera. Tvornicu motora i dizalica htjela bi preuzeti jedna talijanska tvrtka, dok su za samu brodogradnju navodno zainteresirani ruski, ali i domaći konzorcij.
“Neslužbeno se doznaje da su za 3. maj zainteresirana barem četiri investitora, a u kojem omjeru će se privatizirati vjerojatno je to isto tema puta zamjenice u Bruxellese”, kaže povjerenik Sindikata metalaca u 3. maju Juraj Šoljić i dodaje kako nije nužno da država proda svih 86 posto svojeg udjela u brodogradilištu.
“Moguće je da se ide u neki vid osnivanja investicijskog fonda koji će u sebe uvući određene fondove, a i zainteresirane investitore koji će onda participirati u udjelima i u privatizaciji samog brodogradilišta 3. maj”, objašnjava Šoljić.
Treba zadovoljiti Bruxelles
U Brodotrogiru ne znaju ni toliko. Nakon Vladine odbijenice Danku Končaru, novi ulagači u trogirski škver koji bi na atraktivnoj turističkoj lokaciji ipak proizvodili brodove zasad se ne spominju. Povjerenik Sindikata metalaca u Brodotrogiru Slavko Bilota samo pretpostavlja da će Vlada Bruxellesu i za njihov škver predložiti nove vlasničke modele.
“Pokušat Bruxelles udovoljiti na način da to ne mora biti jedan vlasnik nego da možemo neki drugi model primijeniti, znači više vlasnika koji su zainteresirani za proizvod, vlasničku strukturu ili slično tome”, smatra Bilota.
U priči o tajanstvenom planu B jedno je sigurno – rješenje mora biti unutar okvira dogovorenih s Bruxellesom. Dakle, u restrukturiranju škverova investitor mora sudjelovati s barem 40 posto, proizvodni kapaciteti moraju biti smanjeni za 20 posto, a brodogradilišta privatizirana do 1. srpnja 2013. Vlada se obvezala iznaći rješenje puno ranije, do kraja lipnja ove godine.
index.hr