O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

JAPANSKE PRODUKCIJE

Sa zagrebačkog sajma Nautika ostalo nam je neiskorištenog materijala. Ne puno, jer ni sajam nije bio velik, ali neke teme zaslužuju pozornost. Nautika je široko područje, ne čine ga samo brodovi. Istina, ostatak sajamske ponude u funkciji je brodova, i plovidbe.

Neophodni su im motori, oprema, navigacijski uređaji… Puno toga mora se ugraditi u brod da bi bio funkcionalna cjelina, što je veći potrebe su izraženije. Ne samo za novi brod, nego i za onaj što plovi, uvijek nešto treba zamijeniti, novo ugraditi, more je agresivno pa su kvarovi češći nego na kopnu. Na promjene potiče i ubrzani razvoj tehnike i tehnologije, noviteti kontinuirano pristižu, mnogi vlasnici žele ih imati na svom plovilu. Ponešto od noviteta vidjeli smo i u Zagrebu, do ljeta sigurno će biti u funkciji.

Sajamska ponuda motora bila je na visokoj svjetskoj razini. Zastupljeni su bili mnogi od vodećih svjetskih proizvođača, u segmentu izvanbrodskih skoro svi, iz Japana, SAD i Kine. Njih nema tako puno i lako se uočavalo da samo jedan nedostaje. Najistaknutiji su bili Yamaha i Honda. Na štandu jedne od tvrtki što prodaje motore Yamaha požalili su se na nove, više cijene. Nisu one u njihovu interesu. Cijene nije povećao proizvođač, nego kretanja na monetarnom tržištu. Japanski jen značajno je ojačao prema hrvatskoj kuni što je rezultiralo podizanjem cijena. Nisu jedini, ista je stvar s tečajem kune prema dolaru i euru.

U riječkom Motonavisu, koji je generalni zastupnik za izvanbrodske motore Suzuki, rekli su nam da cijene nisu mijenjali, oni ih baziraju na euru, a ne japanskoj valuti. Konačne cijene, kako su nam rekli zastupnici, znat će se tek nakon obračuna novog PDV-a od 25 posto. Zbog toga svi strahuju, past će prodaja, ne samo motora, nego svega što se uvozi.

Iz ponude izvanbrodskih motora izdvajamo najznačajniji novitet viđen u Zagrebu – Honda je imala premijeru, model BF 250. Otprilike godinu dana nakon svjetske premijere u Miamiju, u SAD, novi motor predstavljen je potencijalnim kupcima iz Hrvatske. Najjači motor iz Hondine game, jasno četvorotaktni, donosi novi, elegantniji dizajn, a u sebi objedinjuje sva tehnološka dostignuća velikog japanskog proizvođača. Uz visoke preformance, karakterizira ga štedljivost u potrošnji goriva i “blast” tehnologija što daje dodatnu snagu pri niskim okretajima. Nove, unutarnje motore predstavila je Navela iz Pule, dugogodišnji zastupnik Yanmara, još jednog velikog japanskog proizvođača. Na moderno koncipiranom štandu u prvom planu bila su tri motora, odnosno uređaja, tri zvijezde sajma. Posjetitelji su mogli pogledati radni motor od 240 KS široke namjene. Prvi model u Hrvatskoj ugrađen je u jednu baržu, radi praktički 24 sata bez zaustavljanja i pokazuje odlične rezultate. Predstavnici Navele očekuju dobru prodaju, ističući da tržište motora za male radne brodove u nas nije pokriveno. Novi motor 8LV od 370 KS prvi put u Hrvatskoj ugrađen je u jahtu Terra Nauta, a četiri primjerka isporučena su Srbiju. Taj je motor u potpunosti elektronski kontroliran putem Yanmarova VCS sustava. Treći je novitet, barem za javnost, robot za čišćenje mreža na kavezima ribljih farmi. Njega već koristi Klaster marikulture i pokazao se efikasnim u radu. Posjetitelji sajma sad su imali priliku vidjeti kako, u biti jednostavno, izgleda.

Među motorima zastupljena su bila i dva hrvatska proizvođača – Scam Marine iz Viškova i JLM Perković iz Matulja. Ovog puta, oba bez noviteta. Slabo se prodaju brodovi, pa se i motori malo traže, a treba raditi i preživljavati. Umjesto razvoja novih modela, što je skup projekt, prisiljeni su tražiti kupce na izvoznom tržištu.

Paketi nautičkog osiguranja

Svojih “pet minuta” na sajmu u Zagrebu imao je Yacht-Pool, hrvatski dio europskog lanca nautičkog osiguranja. Vodeći zastupnik u nautičkim osiguranjima predstavio je svoje najjače adute – najpovoljnije brodske kasko i police osiguranja protiv trećih osoba, paket od osam vrsta osiguranja čarterskih skipera i posada, te niz drugih pokrića rizika “s okusom soli”. Vlasnici brodova mogli su na štandu Yacht-Poola dobiti ponudu za osiguranje svog plovila, ili produljiti trajanje postojeće police. Također, posjetitelji su imali priliku saznati više informacija o 4Star Quality Charter Poolu, udruženju hrvatskih čarterskih tvrtki koje podupire Yacht-Pool International. Riječ je asocijaciji čiji su članovi prihvatili poslovati prema vrlo zahtjevnim standardima kvalitete od najmanje 4 zvjezdice.

Yacht-Pool je organizirao i tradicionalno druženje s najboljim hrvatskim serviserima brodova i nautičke opreme, članovima REX Inicijative. Nekima od njih Đek Šurija, direktor Yacht-Pola, uručio je certifikat o suradnji u 2012. godini.

novine.novilist.hr

Sa zagrebačkog sajma Nautika ostalo nam je neiskorištenog materijala. Ne puno, jer ni sajam nije bio velik, ali neke teme zaslužuju pozornost. Nautika je široko područje, ne čine ga samo brodovi. Istina, ostatak sajamske ponude u funkciji je brodova, i plovidbe.

Neophodni su im motori, oprema, navigacijski uređaji… Puno toga mora se ugraditi u brod da bi bio funkcionalna cjelina, što je veći potrebe su izraženije. Ne samo za novi brod, nego i za onaj što plovi, uvijek nešto treba zamijeniti, novo ugraditi, more je agresivno pa su kvarovi češći nego na kopnu. Na promjene potiče i ubrzani razvoj tehnike i tehnologije, noviteti kontinuirano pristižu, mnogi vlasnici žele ih imati na svom plovilu. Ponešto od noviteta vidjeli smo i u Zagrebu, do ljeta sigurno će biti u funkciji.

Sajamska ponuda motora bila je na visokoj svjetskoj razini. Zastupljeni su bili mnogi od vodećih svjetskih proizvođača, u segmentu izvanbrodskih skoro svi, iz Japana, SAD i Kine. Njih nema tako puno i lako se uočavalo da samo jedan nedostaje. Najistaknutiji su bili Yamaha i Honda. Na štandu jedne od tvrtki što prodaje motore Yamaha požalili su se na nove, više cijene. Nisu one u njihovu interesu. Cijene nije povećao proizvođač, nego kretanja na monetarnom tržištu. Japanski jen značajno je ojačao prema hrvatskoj kuni što je rezultiralo podizanjem cijena. Nisu jedini, ista je stvar s tečajem kune prema dolaru i euru.

U riječkom Motonavisu, koji je generalni zastupnik za izvanbrodske motore Suzuki, rekli su nam da cijene nisu mijenjali, oni ih baziraju na euru, a ne japanskoj valuti. Konačne cijene, kako su nam rekli zastupnici, znat će se tek nakon obračuna novog PDV-a od 25 posto. Zbog toga svi strahuju, past će prodaja, ne samo motora, nego svega što se uvozi.

Iz ponude izvanbrodskih motora izdvajamo najznačajniji novitet viđen u Zagrebu – Honda je imala premijeru, model BF 250. Otprilike godinu dana nakon svjetske premijere u Miamiju, u SAD, novi motor predstavljen je potencijalnim kupcima iz Hrvatske. Najjači motor iz Hondine game, jasno četvorotaktni, donosi novi, elegantniji dizajn, a u sebi objedinjuje sva tehnološka dostignuća velikog japanskog proizvođača. Uz visoke preformance, karakterizira ga štedljivost u potrošnji goriva i “blast” tehnologija što daje dodatnu snagu pri niskim okretajima. Nove, unutarnje motore predstavila je Navela iz Pule, dugogodišnji zastupnik Yanmara, još jednog velikog japanskog proizvođača. Na moderno koncipiranom štandu u prvom planu bila su tri motora, odnosno uređaja, tri zvijezde sajma. Posjetitelji su mogli pogledati radni motor od 240 KS široke namjene. Prvi model u Hrvatskoj ugrađen je u jednu baržu, radi praktički 24 sata bez zaustavljanja i pokazuje odlične rezultate. Predstavnici Navele očekuju dobru prodaju, ističući da tržište motora za male radne brodove u nas nije pokriveno. Novi motor 8LV od 370 KS prvi put u Hrvatskoj ugrađen je u jahtu Terra Nauta, a četiri primjerka isporučena su Srbiju. Taj je motor u potpunosti elektronski kontroliran putem Yanmarova VCS sustava. Treći je novitet, barem za javnost, robot za čišćenje mreža na kavezima ribljih farmi. Njega već koristi Klaster marikulture i pokazao se efikasnim u radu. Posjetitelji sajma sad su imali priliku vidjeti kako, u biti jednostavno, izgleda.

Među motorima zastupljena su bila i dva hrvatska proizvođača – Scam Marine iz Viškova i JLM Perković iz Matulja. Ovog puta, oba bez noviteta. Slabo se prodaju brodovi, pa se i motori malo traže, a treba raditi i preživljavati. Umjesto razvoja novih modela, što je skup projekt, prisiljeni su tražiti kupce na izvoznom tržištu.

Paketi nautičkog osiguranja

Svojih “pet minuta” na sajmu u Zagrebu imao je Yacht-Pool, hrvatski dio europskog lanca nautičkog osiguranja. Vodeći zastupnik u nautičkim osiguranjima predstavio je svoje najjače adute – najpovoljnije brodske kasko i police osiguranja protiv trećih osoba, paket od osam vrsta osiguranja čarterskih skipera i posada, te niz drugih pokrića rizika “s okusom soli”. Vlasnici brodova mogli su na štandu Yacht-Poola dobiti ponudu za osiguranje svog plovila, ili produljiti trajanje postojeće police. Također, posjetitelji su imali priliku saznati više informacija o 4Star Quality Charter Poolu, udruženju hrvatskih čarterskih tvrtki koje podupire Yacht-Pool International. Riječ je asocijaciji čiji su članovi prihvatili poslovati prema vrlo zahtjevnim standardima kvalitete od najmanje 4 zvjezdice.

Yacht-Pool je organizirao i tradicionalno druženje s najboljim hrvatskim serviserima brodova i nautičke opreme, članovima REX Inicijative. Nekima od njih Đek Šurija, direktor Yacht-Pola, uručio je certifikat o suradnji u 2012. godini.

novine.novilist.hr

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here