PREMA prvim informacijama, British Petroleum je uspio zaustaviti istjecanje nafte iz bušotine u Meksičkom zaljevu.Najnovija taktika upumpavanja blata u bušotinu čini se da je dala rezultate. No, zapovjednik Obalne straže Thad Allen je kazao kako je još prerano da bi se počeli veseliti.
Upumpavanje blata bio je samo prvi dio saniranja bušotine, nakon čega bi trebalo uslijediti polijevanje s cementom.
Najveća naftna mrlja u povijesti SAD-a
Znanstvenici koji rade za američki vladu tvrde kako je iz bušotine u Meksičkom zaljevu već iscurilo više nafte nego kod eksplozije na platformi Exxon Valdez. Neki od njih stoje na stajalištu da je iscurilo čak dva puta više nafte nego iz te bušotine, što ovu naftnu mrlju čini najvećom u povijesti SAD-a.
Znanstvenici su svojim istraživanjem obavljenim 17. svibnja došli do podataka da je iz bušotine isteklo izme 260 i 520 tisuća barela nafte i to do prije deset dana. Kod curenja iz Exxon Valdeza 1089. godine na Aljasci je iscurilo oko 250 tisuća barela nafte.
Hospitalizirana četiri člana posade
Američka obalna straža ranije danas je zabranila komercijalnim brodovima i njihovim posadama da pomažu oko čišćenja naftne mrlje jer se nekoliko osoba razboljelo. Zasad su hospitalizirana četiri člana posade s tri broda i to zbog mučnine, vrtoglavice, bolova u prsima, a po jednog je zbog lošeg stanja došao i helikopter.
Obalna straža naredila je da se svih 125 brodova koji pomažu čistiti vrate na obalu, a liječnici će pregledati sve osobe koje se nalaze na brodovima zbog predostrožnosti.
Jučer počeli sa pumpanjem blata
British Petroleum je jučer počeo u bušotinu upumpavati blato kako bi se pokušao riješiti problem istjecanja nafte. Ranije je izvršni direktor Tony Hayward kazao da će kompanija pokušati na taj način spriječiti istjecanje nafte iako se takva procedura nikada nije koristila na takvim dubinama. Američka vlada je odobrila tu proceduru. BP se nada da će uspjeti u bušotinu upumpati dovoljno blata kako bi se spriječilo istjecanje nafte, a potom bi je trebali zaliti cementom kako bi se zabetonirala. Hayward tvrdi kako su šanse za uspjeh ove metode od 60 do 70 posto.
Konačne ekološke i financijske posljedice ove nesreće mogle bi biti najgore u povijesti naftnih katastrofa.
Index.hr