O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

Kriza ‘pojela’ pet brodova u 10 dana

Smanjivanje troškova i pripremanje “prostora” za ulazak novih brodova u flotu temeljni su razlozi zbog čega su hrvatske kompanije tijekom posljednja dva tjedna prodale pet brodova. Najaktivniji na tom planu bili su Dubrovčani, jer su novim vlasnicima s Dalekog istoka i iz Norveške predali “Atlant Svenju” i “Mokošicu”,

brodove čiju smo prodaju najavili i na našim stranicama. “Teškaš” je u indijskom Chennaiju predan novim vlasnicima iz Kine koji su ga nazvali “Han Xin” i na krmu podignuli zastavu Hong Konga. Riječ je o brodu nosivosti 7713 tona, izgrađenom 1996. u Njemačkoj, koji je u floti dubrovačkog brodara plovio od prosinca 2006. godine.

Brod “Mokošicu” idućih bi dana trebao preuzeti novi vlasnik iz Norveške koji je već uplatio predujam “Atlantskoj”. Riječ je o brodu izgrađenom 2006. godine u kraljevičkom škveru, nosivosti 1784 tone, koji su Dubrovčani ponudili na prodaju još tijekom protekle godine zajedno sa “Šipanom”, brodom sličnih značajki. U hrvatskoj javnosti “Mokošica” će ostati zapamćena i po lanjskom napadu pljačkaša koji su s broda privezanog u gvinejskom Conakryju pokrali vrijednu opremu i privatne stvari pomoraca koji, na sreću, nisu bili ozlijeđeni.

Flotu “Tankerske plovidbe” napustio je tanker “Frankopan”, izgrađen 1996. godine u “Brodosplitu”, koji je na sidrištu Aruba predan novom vlasniku – liberijskoj kompaniji “Nephele Marine”.

Brod nosivosti 101.605 tona već je preimenovan u “Santa Cruz I” i plovi pod liberijskom zastavom. Zadarska kompanija tako privodi kraju planirano (prisilno) pomlađivanje flote, jer se uskoro očekuje i prodaja najstarijeg broda, tankera “Petar Zrinski”, izgrađenog 1994. godine u splitskom škveru.

Za razliku od spomenutih brodova dviju najvećih domaćih kompanija, koji će nastaviti plovidbu svjetskim morima, na posljednjem vijađu prema indijskom Alangu nalazi se “Karmen” iz flote “Lošinjske plovidbe”. Taj se bulk carrier, izgrađen 1983. godine u Japanu, tijekom sutrašnjeg dana očekuje na najvećem svjetskom groblju brodova. Brod “Karmen” je u floti otočnog brodara plovio od kraja 2006. godine, a njegovim odlaskom će brodovlje “Lošinjske” ostati na samo pet imena, ukupne nosivosti oko 195 tisuća tona i prosječne starosti 20 godina.

STARO I MLADO

– 20,6 godina prosječna je starost brodovlja ‘Lošinjske plovidbe’

– 2006. godine izgrađena je ‘Mokošica’ u kraljevičkom škveru

JPS prodao mali tanker ‘Urinj’

U aktualnu priču o prodaji neprofitabilnih brodova uključio se i riječki “Jadranski pomorski servis”, koji će do kraja tjedna novim vlasnicima predati tanker “Urinj”. Jedan od dvaju preostalih brodova za razvoz nafte, izgrađen prije 20 godina u Japanu, u Kopru bi trebao preuzeti zasad nepoznati kupac. Nosivost broda je 3096 tona, a pod zastavom JPS-a plovio je od rujna 2002. godine.

slobodnadalmacija.hr

Smanjivanje troškova i pripremanje “prostora” za ulazak novih brodova u flotu temeljni su razlozi zbog čega su hrvatske kompanije tijekom posljednja dva tjedna prodale pet brodova. Najaktivniji na tom planu bili su Dubrovčani, jer su novim vlasnicima s Dalekog istoka i iz Norveške predali “Atlant Svenju” i “Mokošicu”,

brodove čiju smo prodaju najavili i na našim stranicama. “Teškaš” je u indijskom Chennaiju predan novim vlasnicima iz Kine koji su ga nazvali “Han Xin” i na krmu podignuli zastavu Hong Konga. Riječ je o brodu nosivosti 7713 tona, izgrađenom 1996. u Njemačkoj, koji je u floti dubrovačkog brodara plovio od prosinca 2006. godine.

Brod “Mokošicu” idućih bi dana trebao preuzeti novi vlasnik iz Norveške koji je već uplatio predujam “Atlantskoj”. Riječ je o brodu izgrađenom 2006. godine u kraljevičkom škveru, nosivosti 1784 tone, koji su Dubrovčani ponudili na prodaju još tijekom protekle godine zajedno sa “Šipanom”, brodom sličnih značajki. U hrvatskoj javnosti “Mokošica” će ostati zapamćena i po lanjskom napadu pljačkaša koji su s broda privezanog u gvinejskom Conakryju pokrali vrijednu opremu i privatne stvari pomoraca koji, na sreću, nisu bili ozlijeđeni.

Flotu “Tankerske plovidbe” napustio je tanker “Frankopan”, izgrađen 1996. godine u “Brodosplitu”, koji je na sidrištu Aruba predan novom vlasniku – liberijskoj kompaniji “Nephele Marine”.

Brod nosivosti 101.605 tona već je preimenovan u “Santa Cruz I” i plovi pod liberijskom zastavom. Zadarska kompanija tako privodi kraju planirano (prisilno) pomlađivanje flote, jer se uskoro očekuje i prodaja najstarijeg broda, tankera “Petar Zrinski”, izgrađenog 1994. godine u splitskom škveru.

Za razliku od spomenutih brodova dviju najvećih domaćih kompanija, koji će nastaviti plovidbu svjetskim morima, na posljednjem vijađu prema indijskom Alangu nalazi se “Karmen” iz flote “Lošinjske plovidbe”. Taj se bulk carrier, izgrađen 1983. godine u Japanu, tijekom sutrašnjeg dana očekuje na najvećem svjetskom groblju brodova. Brod “Karmen” je u floti otočnog brodara plovio od kraja 2006. godine, a njegovim odlaskom će brodovlje “Lošinjske” ostati na samo pet imena, ukupne nosivosti oko 195 tisuća tona i prosječne starosti 20 godina.

STARO I MLADO

– 20,6 godina prosječna je starost brodovlja ‘Lošinjske plovidbe’

– 2006. godine izgrađena je ‘Mokošica’ u kraljevičkom škveru

JPS prodao mali tanker ‘Urinj’

U aktualnu priču o prodaji neprofitabilnih brodova uključio se i riječki “Jadranski pomorski servis”, koji će do kraja tjedna novim vlasnicima predati tanker “Urinj”. Jedan od dvaju preostalih brodova za razvoz nafte, izgrađen prije 20 godina u Japanu, u Kopru bi trebao preuzeti zasad nepoznati kupac. Nosivost broda je 3096 tona, a pod zastavom JPS-a plovio je od rujna 2002. godine.

slobodnadalmacija.hr

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video