O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OPET KVAR NA “KORČULI” Brod ostao bez struje na buri blizu rta Pelegrina

Jadrolinijin trajekt “Korčula”, ploveći na liniji Vela Luka-Split, doživio je manji kvar te ostao nasred mora, u blizini otoka Hvara, na nekoliko minuta bez električne energije. To, podsjetimo, nije prvi kvar trajekta koji je kupljen u Grčkoj u ljeto 2008. godine za 17,2 milijuna eura.

U lipnju prošle godine je zbog problema na stroju i oštećenja kormila dva sata kružio smanjenom brzinom ispred otoka Hvara, a putnici su bili prebačeni na drugi trajekt.
U Ministarstvu nisu znali

O najnovijem kvaru nismo doznali od Jadrolinije, lučke kapetanije ili Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, nego od putnika.

U Ministarstvu nisu znali da je trajekt ostao bez struje, a nakon provjere su nam rekli da nije zabilježen nikakav problem s brodom. No, naposljetku je i do njih došla informacija o kvaru.

– Potvrđujemo da je u ponedjeljak 27. veljače na trajektu “Korčula”, koji je plovio iz Vele Luke prema Splitu, kod rta Pelegrina, došlo do prekida napajanja električnom energijom brodske mreže. Inspektori Lučke kapetanije Split provode postupak utvrđivanja svih okolnosti koje su dovele do ovog događaja – odgovorila je na naš upit glasnogovornica Marina Halužan.

Što, pak, putnici kažu?

– Bila je jaka bura, brod je plovio prema Splitu i odjednom je nestalo struje. U blizini je bio rt Pelegrin, ali, srećom, posada je uspjela vratiti struju na brodu. Sve je kratko trajalo, ali nije bilo ugodno biti tih nekoliko minuta na brodu jer smo odmah pomislili što ako ostane bez pogona, a ovako je blizu otoka. Brod je kasnio u dolasku i u odlasku jer, koliko sam vidio, nije odmah ni pristao u splitsku luku – kaže nam jedan Korčulanin koji se javio redakciji “Slobodne”.

Od Ministarstva mora, prometa i infrastrukture smo tražili i dodatno pojašnjenje te komentar prijave putnika.

– Inspektori su boravili dva dana na trajektu. Iz Lučke kapetanije smo dobili obavijest da je jedan generator prestao s radom, dogodio se tehnički ispad, ali je uklonjen. Serviser Jadrolinije potpisao je obrazac u kojem tvrdi da je sada sve u redu. Linija nije bila prekinuta, a brod je stigao do Splita – odgovorili su nam, navodeći da im je Jadrolinija potvrdila kako putnici nisu bili ugroženi.
Sve je dobro završilo

Za mišljenje smo pitali i sudskog vještaka za pomorski promet, dr. sc. Srećka Favruiz Splita.

– Mislim da je o tom incidentu, makar bio i mali, trebalo obavijestiti javnost, a ne da o kvaru na brodu jedne državne tvrtke doznajemo tek danas. Brod je bez struje ostao u blizini otoka, što može biti opasno, pa makar taj kvar trajao nekoliko minuta. Nestanci struje se događaju, no ako se to dogodi na otvorenom moru, to i ne mora biti problem, ali ako se nalazite u blizini hridi i otoka, a nemate pogona, onda se može dogoditi svašta. Kao što vidite, sve je dobro završilo. Jadrolinijina posada je očito poštovala propisane procedure koje se provode u kriznim situacijama. Stoga, pohvala i posadi broda – zaključuje Favro.

Marijan Žuvić iz Agencije za obalni linijski pomorski promet kaže nam da linija na kojoj se dogodio kvar nije koncesionirana pa Jadrolinija nije obvezna Agenciji prijavljivati eventualne incidente.

Opasno je što su hridi blizu

Sudski vještak Marin Lovrović iz Rijeke, specijaliziran za pomorske tehničke havarije, kaže da se nestanci struje na brodovima događaju, ali isto tako brod ima rezervne generatore i pogon pa su nesreće rijetke.

– Na “Costi Allegri” se dogodio požar u strojarnici i brod je zato ostao bez struje, ali, srećom, bez pogona je ostao daleko od obale pa se nije nasukao. Kod nas je jedina opasnost što su otočići i hridi relativno blizu, pa i kratki nestanci struje mogu biti opasni, ali, kao što vidimo, u ovom slučaju posada je dobro reagirala. Brod je došao do Splita, a davanje prognoza “što bi bilo ako bi bilo” su neozbiljne – kaže Lovrović.

Lončar: Kvarovi se događaju

Predsjednik Uprave Jadrolinije također je odgovorio na naš upit.

– Što vi učinite doma kada vam iskoči osigurač? Promijenite ga. Tako je bilo i na brodu, dogodio se manji kvar, tzv. black out, nestalo je struje u jednom dijelu broda, pogon je radio, a taj kvar je uklonjen. Kvarovi se događaju. Nikakve ugroze za putnike nije bilo, niti se radilo o bilo kakvoj opasnosti. Očitovali smo se Ministarstvu, poslali smo dokumentaciju, a sve sigurnosne i druge procedure su poštovane – kaže nam Slavko Lončar.

slobodnadalmacija.hr

Jadrolinijin trajekt “Korčula”, ploveći na liniji Vela Luka-Split, doživio je manji kvar te ostao nasred mora, u blizini otoka Hvara, na nekoliko minuta bez električne energije. To, podsjetimo, nije prvi kvar trajekta koji je kupljen u Grčkoj u ljeto 2008. godine za 17,2 milijuna eura.

U lipnju prošle godine je zbog problema na stroju i oštećenja kormila dva sata kružio smanjenom brzinom ispred otoka Hvara, a putnici su bili prebačeni na drugi trajekt.
U Ministarstvu nisu znali

O najnovijem kvaru nismo doznali od Jadrolinije, lučke kapetanije ili Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, nego od putnika.

U Ministarstvu nisu znali da je trajekt ostao bez struje, a nakon provjere su nam rekli da nije zabilježen nikakav problem s brodom. No, naposljetku je i do njih došla informacija o kvaru.

– Potvrđujemo da je u ponedjeljak 27. veljače na trajektu “Korčula”, koji je plovio iz Vele Luke prema Splitu, kod rta Pelegrina, došlo do prekida napajanja električnom energijom brodske mreže. Inspektori Lučke kapetanije Split provode postupak utvrđivanja svih okolnosti koje su dovele do ovog događaja – odgovorila je na naš upit glasnogovornica Marina Halužan.

Što, pak, putnici kažu?

– Bila je jaka bura, brod je plovio prema Splitu i odjednom je nestalo struje. U blizini je bio rt Pelegrin, ali, srećom, posada je uspjela vratiti struju na brodu. Sve je kratko trajalo, ali nije bilo ugodno biti tih nekoliko minuta na brodu jer smo odmah pomislili što ako ostane bez pogona, a ovako je blizu otoka. Brod je kasnio u dolasku i u odlasku jer, koliko sam vidio, nije odmah ni pristao u splitsku luku – kaže nam jedan Korčulanin koji se javio redakciji “Slobodne”.

Od Ministarstva mora, prometa i infrastrukture smo tražili i dodatno pojašnjenje te komentar prijave putnika.

– Inspektori su boravili dva dana na trajektu. Iz Lučke kapetanije smo dobili obavijest da je jedan generator prestao s radom, dogodio se tehnički ispad, ali je uklonjen. Serviser Jadrolinije potpisao je obrazac u kojem tvrdi da je sada sve u redu. Linija nije bila prekinuta, a brod je stigao do Splita – odgovorili su nam, navodeći da im je Jadrolinija potvrdila kako putnici nisu bili ugroženi.
Sve je dobro završilo

Za mišljenje smo pitali i sudskog vještaka za pomorski promet, dr. sc. Srećka Favruiz Splita.

– Mislim da je o tom incidentu, makar bio i mali, trebalo obavijestiti javnost, a ne da o kvaru na brodu jedne državne tvrtke doznajemo tek danas. Brod je bez struje ostao u blizini otoka, što može biti opasno, pa makar taj kvar trajao nekoliko minuta. Nestanci struje se događaju, no ako se to dogodi na otvorenom moru, to i ne mora biti problem, ali ako se nalazite u blizini hridi i otoka, a nemate pogona, onda se može dogoditi svašta. Kao što vidite, sve je dobro završilo. Jadrolinijina posada je očito poštovala propisane procedure koje se provode u kriznim situacijama. Stoga, pohvala i posadi broda – zaključuje Favro.

Marijan Žuvić iz Agencije za obalni linijski pomorski promet kaže nam da linija na kojoj se dogodio kvar nije koncesionirana pa Jadrolinija nije obvezna Agenciji prijavljivati eventualne incidente.

Opasno je što su hridi blizu

Sudski vještak Marin Lovrović iz Rijeke, specijaliziran za pomorske tehničke havarije, kaže da se nestanci struje na brodovima događaju, ali isto tako brod ima rezervne generatore i pogon pa su nesreće rijetke.

– Na “Costi Allegri” se dogodio požar u strojarnici i brod je zato ostao bez struje, ali, srećom, bez pogona je ostao daleko od obale pa se nije nasukao. Kod nas je jedina opasnost što su otočići i hridi relativno blizu, pa i kratki nestanci struje mogu biti opasni, ali, kao što vidimo, u ovom slučaju posada je dobro reagirala. Brod je došao do Splita, a davanje prognoza “što bi bilo ako bi bilo” su neozbiljne – kaže Lovrović.

Lončar: Kvarovi se događaju

Predsjednik Uprave Jadrolinije također je odgovorio na naš upit.

– Što vi učinite doma kada vam iskoči osigurač? Promijenite ga. Tako je bilo i na brodu, dogodio se manji kvar, tzv. black out, nestalo je struje u jednom dijelu broda, pogon je radio, a taj kvar je uklonjen. Kvarovi se događaju. Nikakve ugroze za putnike nije bilo, niti se radilo o bilo kakvoj opasnosti. Očitovali smo se Ministarstvu, poslali smo dokumentaciju, a sve sigurnosne i druge procedure su poštovane – kaže nam Slavko Lončar.

slobodnadalmacija.hr

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here