O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Rustrans želi kupiti »3. maj«?

Rusi, Kinezi, Talijani ili domaći partner, zasad kotiraju najozbiljnije, ali u Vladi nastoje zadržati svaku informaciju, prije svega zbog Europske komisije

RIJEKA Privatizirati Brodogradilište »3. maj« ulaskom stranog kapitala ili ići na domaćeg partnera, u ovom je trenutku najvažnija dilema Ministarstva gospodarstva i Ministarstva financija, odnosno Radimira Čačića i Slavka Linića, koji nose najveći teret odgovornosti za brodogradnju. U uvjetima kratkog roka od svega 90 dana odluka još uvijek nije donesena, a interes za riječki škver doista postoji na više adresa, što je ohrabrujući podatak. Rusi, Kinezi, Talijani ili domaći partner, zasad kotiraju najozbiljnije, ali u Vladi još uvijek nastoje zadržati svaku informaciju o aktualnim varijantama, prije svega zbog Europske komisije.

Kontrola procesa

Riječki »3. maj« ionako neće biti privatiziran kao cjelina kakva je danas, već će sve prateće djelatnosti biti izdvojene i ponuđene na tržištu, gdje primjerice može biti realizirana suradnja s talijanskim partnerima. Budućnost brodogradnje na prostoru »3. maja« dugoročno bi kroz retrukturiranje i zadržavanje što većeg broja radnika trebao odrediti partner, čije je ime u najstrožoj tajnosti, jer konačna odluka još nije donesena. Kako doznajemo intencija je pokušati pronaći partnera u Hrvatskoj i tako zadržati kontrolu nad procesom restukturiranja i razvoja proizvodnog procesa prema sofisticiranijim brodovima s većom dodanom vrijednosti.

Prema informacijama iz Sindikata metalaca Hrvatske ozbiljan kandidat za privatizaciju je ruski konzorcij tvrtki koje se bave eksploatacijom i transportom plina i nafte prema zapadnim zemljama. To je ustvrdio povjerenik SMH u riječkom brodogradilištu Juraj Šoljić, uoči sastanka s ministrom gospodarstva Radimirom Čačićem zakazanog za četvrtak, objašnjavajući kako su Rusi interes za »3. maj« iskazali još u prvom krugu privatizacije.

– Imamo infiormacije da je ministar Čačić u Rusiji razgovarao i o toj temi. Prema našim saznanjima taj konzorcij pod nazivom Rustrans ima potrebu za velikim brojem brodova te bi mogao zaposliti naše kapacitete na duži rok. Od ministra Čačića ćemo ukoliko do sastanka dođe, svakako tražiti da nam kaže više o mogućim investitorima koje je spominjao, a očekujemo da ćemo saznati i u kojem će smjeru ići daljnje restrukturiranje i privatizacija, posebno hoće li »3. maj« biti privatiziran u cjelini ili parcijalno. Naš je stav da ćemo prihvatiti samo onaj oblik privatizacije koji jamči nastavak proizvodnje i zaposlenost radnika. Što se samog sastanka tiče, ne vjerujem da će biti održan u četvrtak jer je tada sjednica Vlade, osim ako ministar ne kani opet poslati svoje pomoćnike, što bi bilo krajnje neozbiljno, kazao je Šoljić. On je na pitanje o mogućnosti ulaska kineskog investicijskog fonda u »3. maj« kazao kako je Sindikat metalaca s Jiangsu Nordic Investment Managementom već razgovarao, ali bez konkretnih rezultata.

(Ne)ozbiljni kandidat

– Njihov predstavnik Yu Hong već je bio u »3. maju«, ali je na inzistiranje da predoči garanciju da imaju sredstva za financiranje restrukturiranja propustio to učiniti, kazao je Šoljić.

Povjerenik Sindikata Istre i Kvarnera u »3. maju« Vedran Sabljak na spomen ruskog konzorcija kaže kako i on ima saznanja da su Rusi, nakon što je Danko Končar ispao iz igre za privatizaciju, ponovno pokazali interes za riječko brodogradilište, ali i dodao kako je riječ o nepotvrđenim kuloarskim pričama koje su zasad bez čvrstog temelja.

– Što se Kineza tiče, jedino konkretno što nam je gospodin Yu Hong predstavio prilikom posjeta »3. maju« je dovođenje radne snage iz Kine i transfer tehnologija u Kinu, tako da se nije pokazao ozbiljnim kandidatom. Pokušat ćemo saznati više na sastanku s predstavnicima ministarstva, rekao je Sabljak.

Sabljak: Zašto ne prkose Bruxellesu i s brodogradnjom

– Od domaćih investitora koje spominju u Vladi, zaista ne vidim tko bi to mogao biti, a jedino se nadam da nije riječ o DIV-u kao u slučaju Brodosplita, rekao je Vedran Sabljak, ističući kako se većina trećemajaca protivi privatizaciji brodogradilišta općenito, budući da je riječ o strateškoj industriji koja na sebe veže niz drugih djelatnosti.

– Ako su za postavljanje ministara u nadzorne odbore državnih tvrtki iz Vlade poručili kako ih ne zanima stav Bruxellesa, zašto jednako ne bi mogli postupiti i kada je riječ o privatizaciji brodogradilišta, kazao je Sabljak.

novine.novilist.hr

Rusi, Kinezi, Talijani ili domaći partner, zasad kotiraju najozbiljnije, ali u Vladi nastoje zadržati svaku informaciju, prije svega zbog Europske komisije

RIJEKA Privatizirati Brodogradilište »3. maj« ulaskom stranog kapitala ili ići na domaćeg partnera, u ovom je trenutku najvažnija dilema Ministarstva gospodarstva i Ministarstva financija, odnosno Radimira Čačića i Slavka Linića, koji nose najveći teret odgovornosti za brodogradnju. U uvjetima kratkog roka od svega 90 dana odluka još uvijek nije donesena, a interes za riječki škver doista postoji na više adresa, što je ohrabrujući podatak. Rusi, Kinezi, Talijani ili domaći partner, zasad kotiraju najozbiljnije, ali u Vladi još uvijek nastoje zadržati svaku informaciju o aktualnim varijantama, prije svega zbog Europske komisije.

Kontrola procesa

Riječki »3. maj« ionako neće biti privatiziran kao cjelina kakva je danas, već će sve prateće djelatnosti biti izdvojene i ponuđene na tržištu, gdje primjerice može biti realizirana suradnja s talijanskim partnerima. Budućnost brodogradnje na prostoru »3. maja« dugoročno bi kroz retrukturiranje i zadržavanje što većeg broja radnika trebao odrediti partner, čije je ime u najstrožoj tajnosti, jer konačna odluka još nije donesena. Kako doznajemo intencija je pokušati pronaći partnera u Hrvatskoj i tako zadržati kontrolu nad procesom restukturiranja i razvoja proizvodnog procesa prema sofisticiranijim brodovima s većom dodanom vrijednosti.

Prema informacijama iz Sindikata metalaca Hrvatske ozbiljan kandidat za privatizaciju je ruski konzorcij tvrtki koje se bave eksploatacijom i transportom plina i nafte prema zapadnim zemljama. To je ustvrdio povjerenik SMH u riječkom brodogradilištu Juraj Šoljić, uoči sastanka s ministrom gospodarstva Radimirom Čačićem zakazanog za četvrtak, objašnjavajući kako su Rusi interes za »3. maj« iskazali još u prvom krugu privatizacije.

– Imamo infiormacije da je ministar Čačić u Rusiji razgovarao i o toj temi. Prema našim saznanjima taj konzorcij pod nazivom Rustrans ima potrebu za velikim brojem brodova te bi mogao zaposliti naše kapacitete na duži rok. Od ministra Čačića ćemo ukoliko do sastanka dođe, svakako tražiti da nam kaže više o mogućim investitorima koje je spominjao, a očekujemo da ćemo saznati i u kojem će smjeru ići daljnje restrukturiranje i privatizacija, posebno hoće li »3. maj« biti privatiziran u cjelini ili parcijalno. Naš je stav da ćemo prihvatiti samo onaj oblik privatizacije koji jamči nastavak proizvodnje i zaposlenost radnika. Što se samog sastanka tiče, ne vjerujem da će biti održan u četvrtak jer je tada sjednica Vlade, osim ako ministar ne kani opet poslati svoje pomoćnike, što bi bilo krajnje neozbiljno, kazao je Šoljić. On je na pitanje o mogućnosti ulaska kineskog investicijskog fonda u »3. maj« kazao kako je Sindikat metalaca s Jiangsu Nordic Investment Managementom već razgovarao, ali bez konkretnih rezultata.

(Ne)ozbiljni kandidat

– Njihov predstavnik Yu Hong već je bio u »3. maju«, ali je na inzistiranje da predoči garanciju da imaju sredstva za financiranje restrukturiranja propustio to učiniti, kazao je Šoljić.

Povjerenik Sindikata Istre i Kvarnera u »3. maju« Vedran Sabljak na spomen ruskog konzorcija kaže kako i on ima saznanja da su Rusi, nakon što je Danko Končar ispao iz igre za privatizaciju, ponovno pokazali interes za riječko brodogradilište, ali i dodao kako je riječ o nepotvrđenim kuloarskim pričama koje su zasad bez čvrstog temelja.

– Što se Kineza tiče, jedino konkretno što nam je gospodin Yu Hong predstavio prilikom posjeta »3. maju« je dovođenje radne snage iz Kine i transfer tehnologija u Kinu, tako da se nije pokazao ozbiljnim kandidatom. Pokušat ćemo saznati više na sastanku s predstavnicima ministarstva, rekao je Sabljak.

Sabljak: Zašto ne prkose Bruxellesu i s brodogradnjom

– Od domaćih investitora koje spominju u Vladi, zaista ne vidim tko bi to mogao biti, a jedino se nadam da nije riječ o DIV-u kao u slučaju Brodosplita, rekao je Vedran Sabljak, ističući kako se većina trećemajaca protivi privatizaciji brodogradilišta općenito, budući da je riječ o strateškoj industriji koja na sebe veže niz drugih djelatnosti.

– Ako su za postavljanje ministara u nadzorne odbore državnih tvrtki iz Vlade poručili kako ih ne zanima stav Bruxellesa, zašto jednako ne bi mogli postupiti i kada je riječ o privatizaciji brodogradilišta, kazao je Sabljak.

novine.novilist.hr

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here