O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Talijanski LNG terminali kod Trsta za Sloveniju »neprihvatljivi«

Slovenska vlada i definitivno je jučer poslala odbijenicu Italiji, koja na samoj slovensko-talijanskoj granici, u Žavljama kod Trsta, namjerava izgraditi LNG terminal. Kako je nakon sjednice objavio slovenski ministar okoliša Karl Erjavec, talijanska strana nije ispoštivala slovenske primjedbe, zaključivši kako je LNG terminal kod Trsta »neprihvatljiv zbog značajnih prekograničnih utjecaja na okoliš«.

Slovensko »ne« odnosi se i na planiranu izgradnju još jednog off-shore terminala posred tršćanskog zaljeva, u blizini kopnenog kod Žavlja, ali njegova izgradnja još nije na vidiku.

Pahorova vlada poslušala je negativno mišljenje međuresorske skupine o talijansko-španjolskim planovima, budući da je terminal investicija španjolske kompanije Gas Natural. Kap koja je prelila čašu slovenskog strpljenja predstavljali su podaci nevladine organizacije Alpe Adria Green, koja se nedavno dokopala talijanske dokumentacije o terminalu, utvrdivši kako je talijanska strana niz podataka krivotvorila, umanjujući opasnosti što će ih terminal predstavljati u tom industrijski i demografski prenapučenom te ekološki iznimno ugroženom području.
Zasad, Ljubljana će pokušati problem riješiti na bilateralnoj razini, a tek se čeka reakcija Italije na crveno svjetlo Slovenije. Projekt tršćanskog terminala zapravo je projekt EU, jer smanjuje energetsku ovisnost Europe od ruskog plina. Spor će vjerojatno biti riješen dodatnim ustupcima talijanske strane, možda i talijanskim zelenim svjetlom za podizanje drugog bloka nuklearke Krško. U protivnom, Slovenija prkosno poručuje kako je zbog terminala spremna na spor s Italijom i pred europskim sudištem.

Novilist.hr

Slovenska vlada i definitivno je jučer poslala odbijenicu Italiji, koja na samoj slovensko-talijanskoj granici, u Žavljama kod Trsta, namjerava izgraditi LNG terminal. Kako je nakon sjednice objavio slovenski ministar okoliša Karl Erjavec, talijanska strana nije ispoštivala slovenske primjedbe, zaključivši kako je LNG terminal kod Trsta »neprihvatljiv zbog značajnih prekograničnih utjecaja na okoliš«.

Slovensko »ne« odnosi se i na planiranu izgradnju još jednog off-shore terminala posred tršćanskog zaljeva, u blizini kopnenog kod Žavlja, ali njegova izgradnja još nije na vidiku.

Pahorova vlada poslušala je negativno mišljenje međuresorske skupine o talijansko-španjolskim planovima, budući da je terminal investicija španjolske kompanije Gas Natural. Kap koja je prelila čašu slovenskog strpljenja predstavljali su podaci nevladine organizacije Alpe Adria Green, koja se nedavno dokopala talijanske dokumentacije o terminalu, utvrdivši kako je talijanska strana niz podataka krivotvorila, umanjujući opasnosti što će ih terminal predstavljati u tom industrijski i demografski prenapučenom te ekološki iznimno ugroženom području.
Zasad, Ljubljana će pokušati problem riješiti na bilateralnoj razini, a tek se čeka reakcija Italije na crveno svjetlo Slovenije. Projekt tršćanskog terminala zapravo je projekt EU, jer smanjuje energetsku ovisnost Europe od ruskog plina. Spor će vjerojatno biti riješen dodatnim ustupcima talijanske strane, možda i talijanskim zelenim svjetlom za podizanje drugog bloka nuklearke Krško. U protivnom, Slovenija prkosno poručuje kako je zbog terminala spremna na spor s Italijom i pred europskim sudištem.

Novilist.hr