O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

Vlada počela razgovore s kupcima »3. maja«

Radimir Čačić mora za 90 dana naći novo rješenje prodaje »3. maja« i Brodotrogira, a u Europskoj komisiji se boje da je Hrvatska odustala od privatizacije ovih brodogradilišta

ZAGREB Predstavnici hrvatske Vlade sljedeći će tjedan u Bruxellesu Europskoj komisiji nastojati objasniti da imaju plan za brodogradilište »3. maj« i Brodotrogir nakon što su odbili ponude Jadranskih ulaganja Danka Končara za kupnju ta dva škvera. Vlada je već, kako doznajemo dobila i pismeni upit Europske komisije oko trenutne situacije u ta dva brodogradilišta, obzirom da je i sama Komisija prihvatila Končareve planove za restrukturiranje 3. maja i Brodotrogira. Provođenje tih planova restrukturiranja koje bi trebalo trajati četiri godine je i pod monitoringom Europske unije, a Hrvatska bi do ulaska u Uniju 2. srpnja sljedeće godine trebala imati potpisane ugovore o privatizaciji brodogradilišta.

U Komisiji kako doznajemo žele čuti što znači Vladin zaključak kojim je zadužila Ministarstvo gospodarstva da u roku od 90 dana predloži novo rješenje za privatizaciju i restrukturiranje »3. maja« i Brodotrogira i to prema obvezama koje je Hrvatska prihvatila Ugovorom o pristupanju Uniji, ali i uvjetima iz natječaja u drugom krugu privatizacije. U europskoj su administraciji, pojašnjavaju naši izvori, posebice uznemireni mogućim raspletom u kojem bi država odustala od privatizacije i zadržala u svome vlasništvu ta dva škvera.

Financijski ulagači

Međutim, u Banskim dvorima podsjećaju da Vladin zaključak prije svega predviđa da Ministarstvo gospodarstva »u roku od 90 dana predloži novo rješenje za privatizaciju i restrukturiranje 3. maja i Brodotrogira« , te upozoravaju da Vladin plan nije zadržati u državnom vlasništvu ta dva škvera nego pronaći investitora koji će doista biti u stanju provesti dogovorene programe restrukturiranja. Prihvaćeni planovi restrukturiranja, nopominju naši izvori morat će se provesti, moguće su njihove promjene. Rok od 90 dana ne znači odustajanje od privatizacije nego, je to razdoblje nakon kojeg će Vlada imati jasan dogovor s budućim investitorima.

Dotada u »3. maju« i Brodotrogiru ne mogu stajati, kažu naši sugovornici, i ništa ne mijenjati nego već mogu započeti restrukturiranje. U »3. maju« to bi, stizale su već ranije poruke iz Vlade, između ostaloga trebalo značiti i odvajanje tvrtki koje ne čine osnovnu djelatnost. Nakon toga plan je i to najkasnije u roku od 90 dana dogovoriti da »3. maj« preuzmu, po svemu sudeći, financijski ulagači koji će do kraja provesti restrukturiranje prema programu kojeg je prihvatila i Europska komisija. Isto će se dogoditi i s Brodotrogirom.

Splitu najteže

Činjenice da je Vlada unatoč protivljenju tamošnjih sindikata odlučila Brodosplit, škver koji ima najviše problema u poslovanju, prodati DIV-u i da je »Kraljevicu« poslala u stečaj, trebala bi uvjeriti Europsku komisiju da neće odustati ni od restrukturiranja preostala dva brodogradilišta i da će se i u njima provesti najavljeni programi. Poruka je to i »3. maju« i Brodotrogiru da je alternativa privatizaciji stečaj.

Rok od 90 dana sugerira da su Banski dvori, a tako tvrde i naši izvori, već započeli razgovore s onima koji bi trebali uskočiti umjesto Končara. Ti ulagači prihvatit će spomenute planove restrukturiranja, morat će s Komisijom utanačiti njihovo provođenje u odnosu na nove poslovne okolnosti u »3. maju« i Brodotrogiru, koje su se promijenile u odnosu na vrijeme kad su programi prihvaćeni. U sve to Vlada sljedeći tjedan još samo mora uvjeriti predstavnike Europske komisije i možda tu treba tražiti razloge zbog kojih su tajnoviti oko imena novih investitora za »3. maj« i Brodotrogir.
Pusić: EU zna sve

Europska komisija je do u detalje upoznata s planovima vlade u vezi s brodogradilištima i Hrvatska tu ne očekuje nikakav problem, izjavila je jučer u Bruxellesu hrvatska ministrica vanjskih i europskih poslova Vesna Pusić. »Pitanje brodogradilišta trebalo je biti riješeno još 2006. godine kada su rađene i plaćene studije o tome kako ih restrukturirati, međutim ništa nije bilo napravljeno i sada je to konačno učinjeno«, rekla je ministrica Pusić, koja je u Bruxellesu sudjelovala na sastanku ministara vanjskih poslova zemalja članica EU-a.

novine.novilist.hr

Radimir Čačić mora za 90 dana naći novo rješenje prodaje »3. maja« i Brodotrogira, a u Europskoj komisiji se boje da je Hrvatska odustala od privatizacije ovih brodogradilišta

ZAGREB Predstavnici hrvatske Vlade sljedeći će tjedan u Bruxellesu Europskoj komisiji nastojati objasniti da imaju plan za brodogradilište »3. maj« i Brodotrogir nakon što su odbili ponude Jadranskih ulaganja Danka Končara za kupnju ta dva škvera. Vlada je već, kako doznajemo dobila i pismeni upit Europske komisije oko trenutne situacije u ta dva brodogradilišta, obzirom da je i sama Komisija prihvatila Končareve planove za restrukturiranje 3. maja i Brodotrogira. Provođenje tih planova restrukturiranja koje bi trebalo trajati četiri godine je i pod monitoringom Europske unije, a Hrvatska bi do ulaska u Uniju 2. srpnja sljedeće godine trebala imati potpisane ugovore o privatizaciji brodogradilišta.

U Komisiji kako doznajemo žele čuti što znači Vladin zaključak kojim je zadužila Ministarstvo gospodarstva da u roku od 90 dana predloži novo rješenje za privatizaciju i restrukturiranje »3. maja« i Brodotrogira i to prema obvezama koje je Hrvatska prihvatila Ugovorom o pristupanju Uniji, ali i uvjetima iz natječaja u drugom krugu privatizacije. U europskoj su administraciji, pojašnjavaju naši izvori, posebice uznemireni mogućim raspletom u kojem bi država odustala od privatizacije i zadržala u svome vlasništvu ta dva škvera.

Financijski ulagači

Međutim, u Banskim dvorima podsjećaju da Vladin zaključak prije svega predviđa da Ministarstvo gospodarstva »u roku od 90 dana predloži novo rješenje za privatizaciju i restrukturiranje 3. maja i Brodotrogira« , te upozoravaju da Vladin plan nije zadržati u državnom vlasništvu ta dva škvera nego pronaći investitora koji će doista biti u stanju provesti dogovorene programe restrukturiranja. Prihvaćeni planovi restrukturiranja, nopominju naši izvori morat će se provesti, moguće su njihove promjene. Rok od 90 dana ne znači odustajanje od privatizacije nego, je to razdoblje nakon kojeg će Vlada imati jasan dogovor s budućim investitorima.

Dotada u »3. maju« i Brodotrogiru ne mogu stajati, kažu naši sugovornici, i ništa ne mijenjati nego već mogu započeti restrukturiranje. U »3. maju« to bi, stizale su već ranije poruke iz Vlade, između ostaloga trebalo značiti i odvajanje tvrtki koje ne čine osnovnu djelatnost. Nakon toga plan je i to najkasnije u roku od 90 dana dogovoriti da »3. maj« preuzmu, po svemu sudeći, financijski ulagači koji će do kraja provesti restrukturiranje prema programu kojeg je prihvatila i Europska komisija. Isto će se dogoditi i s Brodotrogirom.

Splitu najteže

Činjenice da je Vlada unatoč protivljenju tamošnjih sindikata odlučila Brodosplit, škver koji ima najviše problema u poslovanju, prodati DIV-u i da je »Kraljevicu« poslala u stečaj, trebala bi uvjeriti Europsku komisiju da neće odustati ni od restrukturiranja preostala dva brodogradilišta i da će se i u njima provesti najavljeni programi. Poruka je to i »3. maju« i Brodotrogiru da je alternativa privatizaciji stečaj.

Rok od 90 dana sugerira da su Banski dvori, a tako tvrde i naši izvori, već započeli razgovore s onima koji bi trebali uskočiti umjesto Končara. Ti ulagači prihvatit će spomenute planove restrukturiranja, morat će s Komisijom utanačiti njihovo provođenje u odnosu na nove poslovne okolnosti u »3. maju« i Brodotrogiru, koje su se promijenile u odnosu na vrijeme kad su programi prihvaćeni. U sve to Vlada sljedeći tjedan još samo mora uvjeriti predstavnike Europske komisije i možda tu treba tražiti razloge zbog kojih su tajnoviti oko imena novih investitora za »3. maj« i Brodotrogir.
Pusić: EU zna sve

Europska komisija je do u detalje upoznata s planovima vlade u vezi s brodogradilištima i Hrvatska tu ne očekuje nikakav problem, izjavila je jučer u Bruxellesu hrvatska ministrica vanjskih i europskih poslova Vesna Pusić. »Pitanje brodogradilišta trebalo je biti riješeno još 2006. godine kada su rađene i plaćene studije o tome kako ih restrukturirati, međutim ništa nije bilo napravljeno i sada je to konačno učinjeno«, rekla je ministrica Pusić, koja je u Bruxellesu sudjelovala na sastanku ministara vanjskih poslova zemalja članica EU-a.

novine.novilist.hr

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video