O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

Čačić: Hrvatska će do 2016. sagraditi veliki LNG na Krku

Za koji će novac Vlada otkupiti projekt, u koji je utrošeno najmanje 15 milijuna eura, potpredsjednik Vlade Radimir Čačić nije precizirao, a nije otkrio ni na koji će se način, i s kojim partnerima, terminal graditi.

ZAGREB Hrvatska će do 2016. godine sagraditi veliki, kopneni LNG terminal na Krku – kazao je jučer u razgovoru za Bloomberg potpredsjednik Vlade Radimir Čačić, napominjući kako je Hrvatska konzorciju Adria LNG, čiji je ovo projekt od 2006., dala ponudu da projekt otkupi, a bude li ponuda odbijena, najavio je Čačić, koncesija će se Adria LNG-u poništiti, i krenut će se s novim partnerima od nule.
Prema neslužbenim informacijama, Vlada je Adria LNG-u otkup projektne dokumentacije, odnosno projekta u cijelosti, predložila prije mjesec dana te je Čačić, na iznenađenje međunarodnog konzorcija, s kojim navodno službena objava još nije dogovorena, ipak s informacijom izašao u javnost.

Dugo bez pomaka

Riječ je o konzorciju kojeg čine njemački E.ON, francuski Total, austrijski OMV i slovenski Geoplin, a kojeg je prije više godina napustio RWE. Konzorcij je u projekt ušao 2006. godine, napravljena je studija utjecaja na okoliš kojom je Omišalj odabran kao najpovoljnija lokacija za gradnju, predan je i zahtjev za lokacijskom dozvolom. Zbog velikog pada potražnje za prirodnim plinom konzorcij je, međutim, početak rada terminala s 2014., prebacio najranije na 2017. godinu, nakon čega je i zatvorio svoj ured u Zagrebu. Već je bivše Ministarstvo gospodarstva, pod ravnanjem Đure Popijača, u nekoliko navrata pozivalo konzorcij da projekt nastavi, ili će mu biti oduzet, no pomaka nije bilo. Nagloj živahnosti bivše Vlade prethodilo je, međutim, i dugotrajno oklijevanje, jer kad je konzorcij prije nekoliko godina za projekt bio jako zainteresiran, naši se »igrači« – Ina, HEP, Plinacro i država općenito, nisu mogli dogovoriti tko će s kojim udjelom sudjelovati u gradnji i vođenju LNG-a zajedno s međunarodnim tvrtkama. Tada je nastupila kriza, potražnja za plinom se smanjila, pa se i konzorcij na kraju povukao.

Oživljena ideja

Prošle godine država je ponovno počela najavljivati kako će ideja LNG-a oživjeti, no na način da će država sama graditi mali, plutajući LNG ispred Omišlja.
Za koji će novac ova Vlada projekt od konzorcija otkupiti, nije poznato, no pretpostavlja se da će otkup projekta Vladu koštati najmanje 15 milijuna eura, koliko je, na projektnu dokumentaciju, Adria LNG potrošio u Hrvatskoj. Čačić nije otkrio na koji će se način, i s kojim partnerima terminal graditi, budući da je riječ o investiciji vrijednoj oko milijardu eura, kao ni kako će ga Hrvatska sama voditi. Postavlja se, između ostalog, pitanje organizacije lanca dobave, ugovora s brodskim prijevoznicima i ostalo.

Aldott: Svu dobit Ina će uložiti u Hrvatsku i razvoj rafinerija

»Ina, u većinskom vlasništvu MOL-a, primjećuje poboljšanje investicijske klime u Hrvatskoj«, kazao je za mađarsku državnu novinsku agenciju MTI Zoltán Áldott, predsjednik uprave Ine. »MOL je tijekom prošle, u Hrvatskoj predizborne godine, bio žestoko napadan zbog međustranačkih prijepora uoči izbora. Zahvaljujući promjenama u Hrvatskom saboru i novoj Vladi, to je prestalo«, kazao je Áldott. Hrvatska je Vlada, jednako kao i MOL, zainteresirana za jačanje pozicije Ine u jugoistočnoj regiji, kao i njeno tržišno širenje, ističe prvi čovjek Ine, napominjući kako će Ina svu svoju prošlogodišnju dobit od gotovo 1,9 milijardi kuna reinvestirati u Hrvatsku, i to na razvoj maloprodajne mreže i rafinerije u Sisku i Rijeci.
»Ina je jedna od rijetkih europskih kompanija koje vjeruju u budućnost rafinerija«, kazao je Áldott, dodajući kako će u rafinerijama biti pokrenut investicijski program od oko 450 milijuna dolara. Ina, kazao je Áldott, ne očekuje nikakvu dobit iz Sirije ove godine zbog tamošnje, uzavrele političke situacije, niti je u Siriji u zadnjem kvartalu prošle godine zarađivala.

novine.novilist.hr

Za koji će novac Vlada otkupiti projekt, u koji je utrošeno najmanje 15 milijuna eura, potpredsjednik Vlade Radimir Čačić nije precizirao, a nije otkrio ni na koji će se način, i s kojim partnerima, terminal graditi.

ZAGREB Hrvatska će do 2016. godine sagraditi veliki, kopneni LNG terminal na Krku – kazao je jučer u razgovoru za Bloomberg potpredsjednik Vlade Radimir Čačić, napominjući kako je Hrvatska konzorciju Adria LNG, čiji je ovo projekt od 2006., dala ponudu da projekt otkupi, a bude li ponuda odbijena, najavio je Čačić, koncesija će se Adria LNG-u poništiti, i krenut će se s novim partnerima od nule.
Prema neslužbenim informacijama, Vlada je Adria LNG-u otkup projektne dokumentacije, odnosno projekta u cijelosti, predložila prije mjesec dana te je Čačić, na iznenađenje međunarodnog konzorcija, s kojim navodno službena objava još nije dogovorena, ipak s informacijom izašao u javnost.

Dugo bez pomaka

Riječ je o konzorciju kojeg čine njemački E.ON, francuski Total, austrijski OMV i slovenski Geoplin, a kojeg je prije više godina napustio RWE. Konzorcij je u projekt ušao 2006. godine, napravljena je studija utjecaja na okoliš kojom je Omišalj odabran kao najpovoljnija lokacija za gradnju, predan je i zahtjev za lokacijskom dozvolom. Zbog velikog pada potražnje za prirodnim plinom konzorcij je, međutim, početak rada terminala s 2014., prebacio najranije na 2017. godinu, nakon čega je i zatvorio svoj ured u Zagrebu. Već je bivše Ministarstvo gospodarstva, pod ravnanjem Đure Popijača, u nekoliko navrata pozivalo konzorcij da projekt nastavi, ili će mu biti oduzet, no pomaka nije bilo. Nagloj živahnosti bivše Vlade prethodilo je, međutim, i dugotrajno oklijevanje, jer kad je konzorcij prije nekoliko godina za projekt bio jako zainteresiran, naši se »igrači« – Ina, HEP, Plinacro i država općenito, nisu mogli dogovoriti tko će s kojim udjelom sudjelovati u gradnji i vođenju LNG-a zajedno s međunarodnim tvrtkama. Tada je nastupila kriza, potražnja za plinom se smanjila, pa se i konzorcij na kraju povukao.

Oživljena ideja

Prošle godine država je ponovno počela najavljivati kako će ideja LNG-a oživjeti, no na način da će država sama graditi mali, plutajući LNG ispred Omišlja.
Za koji će novac ova Vlada projekt od konzorcija otkupiti, nije poznato, no pretpostavlja se da će otkup projekta Vladu koštati najmanje 15 milijuna eura, koliko je, na projektnu dokumentaciju, Adria LNG potrošio u Hrvatskoj. Čačić nije otkrio na koji će se način, i s kojim partnerima terminal graditi, budući da je riječ o investiciji vrijednoj oko milijardu eura, kao ni kako će ga Hrvatska sama voditi. Postavlja se, između ostalog, pitanje organizacije lanca dobave, ugovora s brodskim prijevoznicima i ostalo.

Aldott: Svu dobit Ina će uložiti u Hrvatsku i razvoj rafinerija

»Ina, u većinskom vlasništvu MOL-a, primjećuje poboljšanje investicijske klime u Hrvatskoj«, kazao je za mađarsku državnu novinsku agenciju MTI Zoltán Áldott, predsjednik uprave Ine. »MOL je tijekom prošle, u Hrvatskoj predizborne godine, bio žestoko napadan zbog međustranačkih prijepora uoči izbora. Zahvaljujući promjenama u Hrvatskom saboru i novoj Vladi, to je prestalo«, kazao je Áldott. Hrvatska je Vlada, jednako kao i MOL, zainteresirana za jačanje pozicije Ine u jugoistočnoj regiji, kao i njeno tržišno širenje, ističe prvi čovjek Ine, napominjući kako će Ina svu svoju prošlogodišnju dobit od gotovo 1,9 milijardi kuna reinvestirati u Hrvatsku, i to na razvoj maloprodajne mreže i rafinerije u Sisku i Rijeci.
»Ina je jedna od rijetkih europskih kompanija koje vjeruju u budućnost rafinerija«, kazao je Áldott, dodajući kako će u rafinerijama biti pokrenut investicijski program od oko 450 milijuna dolara. Ina, kazao je Áldott, ne očekuje nikakvu dobit iz Sirije ove godine zbog tamošnje, uzavrele političke situacije, niti je u Siriji u zadnjem kvartalu prošle godine zarađivala.

novine.novilist.hr

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video