RIJEKA Hrvatskim putnicima s talijanskog cruisera Costa Concordia isplaćene su prve odštete za pretrpljenu štetu i strah u havariji broda koji je 13. siječnja ove godine udario u stijenu i prevrnuo se, pri čemu je živote izgubilo više od trideset ljudi. Odštete u visini od 11 tisuća eura, uvećane za cijenu krstarenja i druge troškove proizašle iz havarije, dobio je tek dio putnika i to onih koji su pristali na nagodbu s vlasnikom broda, kompanijom Costa Cruises, koja im je navedeni iznos ponudila pod uvjetom da se odreknu bilo kakvih budućih potraživanja vezanih uz havariju.
Prihvatio isplatu
Među onima koji su prihvatili uvjete odštete i ponuđeni novac je i Marijan Martinjaš iz Čakovca.
– Smatram da je takvo rješenje daleko brže i jednostavnije od povlačenja po sudovima, što može trajati godinama i to s neizvjesnim ishodom. Nismo se u to htjeli upuštati, jer ovako je isplata odštete sigurna, a iskreno, nije to ni mali novac za naše prilike. Teško je govoriti o tome je li riječ o realnom iznosu odštete ili ne, ali znam da su ga prihvatili i mnogi drugi putnici, a isto tako nitko od moje obitelji, srećom, ne trpi trajne posljedice, ni fizičke ni psihičke, tako da smo zadovoljni kako je sve završilo, kaže Martinjaš koji je na krstarenju bio sa suprugom i troje djece, tako da je njegovoj obitelji ukupno isplaćeno 55 tisuća eura odštete.
Neki su ipak manje zadovoljni ponudom Costa Cruisesa pa su nagodbu odlučili odbiti i pokrenuti postupak za naknadu štete i pretrpljene posljedice havarije pred sudom u Sjedinjenim Američkim Državama, budući da je vlasnik talijanske kompanije tamošnji Carnival Cruises, jedna od najvećih svjetskih cruising kompanija.
– Nisam pristao na njihove uvjete jer smatram da je riječ o iznosu koji nije dovoljan za sve što smo pretrpjeli. Odlučio sam, zajedno s brojnim drugim putnicima, pokrenuti sudski postupak u Sjedinjenim Državama, gdje smo već zajednički angažirali i odvjetnički ured koji će nas zastupati, kazao nam je u telefonskom razgovoru Zrino Huljić iz Omišlja koji je na krstarenju bio s desetogodišnjim sinom.
Nekorektan odnos
Huljić posebno zamjera što »kompanija od samog trenutka nesreće nije prema putnicima postupala korektno«, a tako se, kaže, ponašaju i dalje.
– Primjerice, još nam nisu isplatili ni povrat troškova krstarenja i troškove koje smo imali nakon havarije. Koliko znam, već se pripremaju i sudski postupci u drugim zemljama, a uvjeren sam da ćemo na sudu uspjeti izboriti se za pravednu odštetu, kazao nam je Zrino Huljić.
Dio putnika s kojima smo razgovarali nije se htio izjasniti o ponudi Costa Cruisesa, poput Ivana Stankovića koji je na Costa Concordiji bio na bračnom putovanju sa suprugom Janom. On nam je samo kratko kazao kako još nema što reći jer nije odlučio što će učiniti.
Rapčanka odbila odštetu od 14 tisuća eura
Rapčanka Ingrid Škopac-Verbanac, koja je havariju kruzera Costa Concordia preživjela sa sinom Teom, kazala nam je da je posljednju obavijest koju je dobila od odvjetnika bila da je kompanija ponudila odštetu od 14 tisuća eura, no da je odlučila čekati na veći iznos.
Škopac-Verbanac pridružila se skupini hrvatskih putnika s broda koje zastupa riječki odvjetnik. I dalje čeka na torbu s osobnim stvarima koja je ostala u kabini na devetom katu. Čini se da će kompanija koja je vlasnik kruzera ispuniti obećanje o vraćanju stvari do kraja mjeseca jer je, prema informacijama s talijanske televizije RAI, počelo izvlačenje zaostale prtljage.
S područja Umaga havariju su preživjele tri obitelji. Posljednji put kad smo razgovarali s Zoranom Turković koja je bila na brodu sa suprugom, rekla nam je da se dio obitelji nagodio, dok su drugi odlučili pričekati na bolje uvjete.
novine.novilist.hr