O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Zadarski stručnjak gradi supertanker u Koreji

U Hyundai Heavy Industry (HHI) Shipyardu, brodogradilištu u gradu Gunsanu u Južnoj Koreji, nedavno je porinut supertanker Brightoil Glory, nosivosti 320 000 DWT, i snage glavnog stroja od 32 000 KW. Riječ je o najvećem do sada sagrađenom brodu u kategoriji VLCC (Very Large Crud Carrier), iznad kojih se grade još tek Ultra Large Crude Carrieri (ULCC), nosivosti do 550.000 tona.
Prvi u seriji pet potpuno identičnih tankera izgrađen je za vodeću naftnu kompaniju u ovom dijelu svijeta, kinesko-singapursku korporaciju iz Hong Konga »Brightoil Petroleum«. Posebno zanimljivo je što gradnju broda nadzire jedan Hrvat. Glavni projekt menadžer je Zadranin Emil Stošić.
– Riječ o prvom iz serije od još četiri najveća tankera takve vrste na svijetu. Možete zamisliti koliko mi je zadovoljstvo i čast biti na čelu tima koji obavlja nadzor nad gradnjom najvećeg VLCC tankera koji se u današnje vrijeme gradi. Nakon »launchinga« kojeg smo imali u petak, slijedi finalno uređenje prije probne vožnje koja će biti 4. lipnja i trajat će sedam dana. U probnoj vožnji se moraju detektirati svi mogući nedostaci, uglavnom minorne prirode, nakon čega dolazi do primopredaje vlasniku, najvećoj naftnoj korporaciji u ovom djelu svijeta, Brightoil Petroleumu. Brod će ploviti pod zastavom Hong Konga. Ostala četiri identična tankera se istovremeno rade u različitim fazama, rekao nam je Stošić.

Priznanje hrvatskoj brodogradnji

Stošić kaže da je sudjelovanje u ovom projektu svojevrsno priznanje hrvatskoj brodogradnji i njenim stručnjacima te dodaje da će se svim snagama truditi da Hrvati budu i zapovjednik i upravitelj stroja. Tanker je građen po najstrožim pravilima struke i propisima Lloyd Registra, gdje se vodilo računa i o najmanjim detaljima.
– U ovaj brod je ugrađena najsuvremenija tehnologija. Upravljanje brodom i operacije teretom prilikom ukrcaja i iskrcaja su dovedene do savršenosti. Brod je u potpunosti sofisticiran, kako komandni most, tako i strojarnica i kontrolna kabina iz koje se upravlja s ukrcajem i iskrcajem tereta. Išlo se toliko daleko u sofisticiranoj zaštiti da jedino časnici uz pomoć zaporke mogu ulaziti na komandni most, strojarnicu i kabinu za rukovanje teretom. Svaki dio strojarnice, glavne palube i komandnog mosta opremljen je videokamerama. Kamere su tako postavljene da časnik na straži na komandnom mostu, može vidjeti ako se netko približava ispod broda. S obzirom na veličinu broda, to je nemoguće primijetiti prostim okom, a taj sustav instaliran je zbog zaštite od piratskih napada, objašnjava zadarski brodograditelj na privremenom radu na Dalekom istoku.
U brod je ugrađen glavni stroj koji ima elektronsko ubrizgavanje goriva, kompjutorski se izračunava količina goriva koju glavni stroj zahtijeva u tom trenutku. Tim načinom ubrizgavanja se postigla manja potrošnja goriva, tako da ovaj glavni stroj ove snage troši manje goriva u odnosu na dosad rađene klasične strojeve s puno manjom snagom izraženom u KW.

Snažan tempo

Svih pet tankera iz serije moraju biti isporučeni brodovlasniku do sredine ožujka 2013., tempom isporuke svaka dva mjeseca po jedan brod. Svečana primopredaja Brightoil Glorya će biti 10. srpnja 2012.
Emil Stošić stručnjak je s iskustvom koje je sticao u hrvatskim, kineskim i korejskim brodogradilištima. Vrlo dobro mu je poznata nezavidna situacija u kojoj se nalazi hrvatska brodogradnja.
– Jedan »Brodotrogir« godišnje napravi 1,3 broda, Brodosplit 5 do 7 brodova, cijena jednog broda se kreće od 40 – 50 milijuna USD, više nego u Koreji. Radi se od 7 do 15, a tu su i subote, nedjelje i praznici, sve skupa oko 150 dana. Ne znam kako se mi to mislimo baviti brodogradnjom i konkurirati Južnoj Koreji, brodograđevnoj velesili koja je pretekla Japan. Htio bih istaknuti kako brodogradnja nije u krizi. U Koreji postoje čak liste čekanja, a red čekaju najeminentnije svjetske brodarske kompanije poput NYK, Stena, Densa Shipping, Maersk, BW, BP. Postavlja se pitanje, zašto čekaju i ne odu npr. u Hrvatsku. Čekaju zato jer znaju da će ovdje izgraditi najkvalitetniji brod u najmanjem vremenskom mogućem roku, kaže Stošić.

Radi se 24 sata u smjenama

Brodogradilište HHI (Hyndai Heavy Industries), smješteno je 220 km južno od Seula u Južnoj Koreji. Najveći tankeri koji su u njemu građeni bili su oni do 180 000 DWT. Stošić kaže da je brodogradilište tako organizirano da nema niti jedne minute zakašnjenja u bilo čemu. Pazi se na svaki detalj, a i radi se, kaže, s posebnim užitkom. Radi se 24 sata na dan u smjenama, uključujući i subote i nedjelje.
U Južnoj Koreji je praznika vrlo malo, godišnje ne više od 10 dana, a sve ostalo je produktivni rad. HHI godišnje izbacuje oko 28 velikih tankera, uključujući i platforme. Samo na ovih pet brodova HHI će zaraditi oko 650 milijuna američkih dolara. Modifikacije do kojih se dolazi u tijeku gradnje obračunavaju se kasnije i dodaju početnoj cijeni izgradnje.

novine.novilist.hr

U Hyundai Heavy Industry (HHI) Shipyardu, brodogradilištu u gradu Gunsanu u Južnoj Koreji, nedavno je porinut supertanker Brightoil Glory, nosivosti 320 000 DWT, i snage glavnog stroja od 32 000 KW. Riječ je o najvećem do sada sagrađenom brodu u kategoriji VLCC (Very Large Crud Carrier), iznad kojih se grade još tek Ultra Large Crude Carrieri (ULCC), nosivosti do 550.000 tona.
Prvi u seriji pet potpuno identičnih tankera izgrađen je za vodeću naftnu kompaniju u ovom dijelu svijeta, kinesko-singapursku korporaciju iz Hong Konga »Brightoil Petroleum«. Posebno zanimljivo je što gradnju broda nadzire jedan Hrvat. Glavni projekt menadžer je Zadranin Emil Stošić.
– Riječ o prvom iz serije od još četiri najveća tankera takve vrste na svijetu. Možete zamisliti koliko mi je zadovoljstvo i čast biti na čelu tima koji obavlja nadzor nad gradnjom najvećeg VLCC tankera koji se u današnje vrijeme gradi. Nakon »launchinga« kojeg smo imali u petak, slijedi finalno uređenje prije probne vožnje koja će biti 4. lipnja i trajat će sedam dana. U probnoj vožnji se moraju detektirati svi mogući nedostaci, uglavnom minorne prirode, nakon čega dolazi do primopredaje vlasniku, najvećoj naftnoj korporaciji u ovom djelu svijeta, Brightoil Petroleumu. Brod će ploviti pod zastavom Hong Konga. Ostala četiri identična tankera se istovremeno rade u različitim fazama, rekao nam je Stošić.

Priznanje hrvatskoj brodogradnji

Stošić kaže da je sudjelovanje u ovom projektu svojevrsno priznanje hrvatskoj brodogradnji i njenim stručnjacima te dodaje da će se svim snagama truditi da Hrvati budu i zapovjednik i upravitelj stroja. Tanker je građen po najstrožim pravilima struke i propisima Lloyd Registra, gdje se vodilo računa i o najmanjim detaljima.
– U ovaj brod je ugrađena najsuvremenija tehnologija. Upravljanje brodom i operacije teretom prilikom ukrcaja i iskrcaja su dovedene do savršenosti. Brod je u potpunosti sofisticiran, kako komandni most, tako i strojarnica i kontrolna kabina iz koje se upravlja s ukrcajem i iskrcajem tereta. Išlo se toliko daleko u sofisticiranoj zaštiti da jedino časnici uz pomoć zaporke mogu ulaziti na komandni most, strojarnicu i kabinu za rukovanje teretom. Svaki dio strojarnice, glavne palube i komandnog mosta opremljen je videokamerama. Kamere su tako postavljene da časnik na straži na komandnom mostu, može vidjeti ako se netko približava ispod broda. S obzirom na veličinu broda, to je nemoguće primijetiti prostim okom, a taj sustav instaliran je zbog zaštite od piratskih napada, objašnjava zadarski brodograditelj na privremenom radu na Dalekom istoku.
U brod je ugrađen glavni stroj koji ima elektronsko ubrizgavanje goriva, kompjutorski se izračunava količina goriva koju glavni stroj zahtijeva u tom trenutku. Tim načinom ubrizgavanja se postigla manja potrošnja goriva, tako da ovaj glavni stroj ove snage troši manje goriva u odnosu na dosad rađene klasične strojeve s puno manjom snagom izraženom u KW.

Snažan tempo

Svih pet tankera iz serije moraju biti isporučeni brodovlasniku do sredine ožujka 2013., tempom isporuke svaka dva mjeseca po jedan brod. Svečana primopredaja Brightoil Glorya će biti 10. srpnja 2012.
Emil Stošić stručnjak je s iskustvom koje je sticao u hrvatskim, kineskim i korejskim brodogradilištima. Vrlo dobro mu je poznata nezavidna situacija u kojoj se nalazi hrvatska brodogradnja.
– Jedan »Brodotrogir« godišnje napravi 1,3 broda, Brodosplit 5 do 7 brodova, cijena jednog broda se kreće od 40 – 50 milijuna USD, više nego u Koreji. Radi se od 7 do 15, a tu su i subote, nedjelje i praznici, sve skupa oko 150 dana. Ne znam kako se mi to mislimo baviti brodogradnjom i konkurirati Južnoj Koreji, brodograđevnoj velesili koja je pretekla Japan. Htio bih istaknuti kako brodogradnja nije u krizi. U Koreji postoje čak liste čekanja, a red čekaju najeminentnije svjetske brodarske kompanije poput NYK, Stena, Densa Shipping, Maersk, BW, BP. Postavlja se pitanje, zašto čekaju i ne odu npr. u Hrvatsku. Čekaju zato jer znaju da će ovdje izgraditi najkvalitetniji brod u najmanjem vremenskom mogućem roku, kaže Stošić.

Radi se 24 sata u smjenama

Brodogradilište HHI (Hyndai Heavy Industries), smješteno je 220 km južno od Seula u Južnoj Koreji. Najveći tankeri koji su u njemu građeni bili su oni do 180 000 DWT. Stošić kaže da je brodogradilište tako organizirano da nema niti jedne minute zakašnjenja u bilo čemu. Pazi se na svaki detalj, a i radi se, kaže, s posebnim užitkom. Radi se 24 sata na dan u smjenama, uključujući i subote i nedjelje.
U Južnoj Koreji je praznika vrlo malo, godišnje ne više od 10 dana, a sve ostalo je produktivni rad. HHI godišnje izbacuje oko 28 velikih tankera, uključujući i platforme. Samo na ovih pet brodova HHI će zaraditi oko 650 milijuna američkih dolara. Modifikacije do kojih se dolazi u tijeku gradnje obračunavaju se kasnije i dodaju početnoj cijeni izgradnje.

novine.novilist.hr

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here