O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

Naoružana pratnja na hrvatske brodove

Vlada je na današnjoj sjednici uputila u saborsku proceduru konačni prijedlog izmjena i dopuna Zakona o sigurnosnoj zaštiti pomorskih brodova i luka kojim se stvara pravni temelj za ukrcaj naoružane pratnje na brodove hrvatske državne pripadnosti.

Zbog sve učestalijih napada pirata na trgovačke brodove, posebice u području Adenskog zaljeva, sjevernog i zapadnog dijela Indijskog oceana, te informacija o efikasnosti ukrcaja naoružane pratnje na brodove, bilo je potrebno razmotriti usvajanje odgovarajućih izmjena u hrvatskom zakonodavstvu u skladu sa smjernicama i preporukama Međunarodne pomorske organizacije (IMO).

Prema podacima IMO-a, tijekom 2011. registrirano je 266 piratskih napada i oružanih pljački brodova, te 270 pokušaja. Prema dostupnim podacima, nijedan brod s ukrcanom naoružanom pratnjom još nije otet.

Naoružana pratnja najčešće se ukrcava u lukama prije ulaska u zonu povećanog rizika, a iskrcava se po isplovljavanju iz takve zone.

Valja naglasiti da je ovo tek jedna od mjera, točnije posljednja u nizu preventivnih mjera, koje temeljem procjene rizika brodar poduzima radi sprečavanja napada pirata. Pri tome, posebno valja voditi računa o pravima pomoraca, što je također uređeno ovim zakonskim prijedlogom.

Slična zakonska rješenja već su uvedena u nekim zemljama EU (Velika Britanija, Grčka, Danska), Norveška (van EU), a u nekim zemljama se razmatra ili je u izradi odgovarajući propis (Nizozemska, Italija).

Zakonskim prijedlogom se uređuju i pitanja vezano za identifikacijske iskaznice za osobe i vozila koji obavljaju određenu djelatnost ili se stalno ili povremeno zadržavaju na području luke.

mppi.hr

Vlada je na današnjoj sjednici uputila u saborsku proceduru konačni prijedlog izmjena i dopuna Zakona o sigurnosnoj zaštiti pomorskih brodova i luka kojim se stvara pravni temelj za ukrcaj naoružane pratnje na brodove hrvatske državne pripadnosti.

Zbog sve učestalijih napada pirata na trgovačke brodove, posebice u području Adenskog zaljeva, sjevernog i zapadnog dijela Indijskog oceana, te informacija o efikasnosti ukrcaja naoružane pratnje na brodove, bilo je potrebno razmotriti usvajanje odgovarajućih izmjena u hrvatskom zakonodavstvu u skladu sa smjernicama i preporukama Međunarodne pomorske organizacije (IMO).

Prema podacima IMO-a, tijekom 2011. registrirano je 266 piratskih napada i oružanih pljački brodova, te 270 pokušaja. Prema dostupnim podacima, nijedan brod s ukrcanom naoružanom pratnjom još nije otet.

Naoružana pratnja najčešće se ukrcava u lukama prije ulaska u zonu povećanog rizika, a iskrcava se po isplovljavanju iz takve zone.

Valja naglasiti da je ovo tek jedna od mjera, točnije posljednja u nizu preventivnih mjera, koje temeljem procjene rizika brodar poduzima radi sprečavanja napada pirata. Pri tome, posebno valja voditi računa o pravima pomoraca, što je također uređeno ovim zakonskim prijedlogom.

Slična zakonska rješenja već su uvedena u nekim zemljama EU (Velika Britanija, Grčka, Danska), Norveška (van EU), a u nekim zemljama se razmatra ili je u izradi odgovarajući propis (Nizozemska, Italija).

Zakonskim prijedlogom se uređuju i pitanja vezano za identifikacijske iskaznice za osobe i vozila koji obavljaju određenu djelatnost ili se stalno ili povremeno zadržavaju na području luke.

mppi.hr

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video