O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Vlasnik ‘Blue Line Internationala’: Peljari nam naplate 220.000 eura godišnje

Henry Jorgensen, suvlasnik i generalni direktor panamske brodarske kompanije “Blue Line International” čiji brodovi 19 godina povezuju hrvatsku i talijansku obalu Jadrana, uputio je javni apel novom ministru mora i prometa Siniši Hajdaš-Dončiću da omogući ravnopravan položaj svih brodara na liniji Split-Ancona.

‘Uništavaju nas’

Kako je upozorio Jorgensen, peljari uništavaju strane brodare u Hrvatskoj, te se pogoduje državnom brodaru “Jadroliniji”. Cijene usluga peljarenja u Hrvatskoj, rečeno je na konferenciji za medije, duplo su veće nego u susjednoj Italiji.

– Visoke cijene peljara loša su poruka za strane brodare i strane investitore. Ne očekujem puno od ministra, ali da barem osigura jednake uvijete i za nas i za “Jadroliniju” koja ne plaća usluge peljara u splitskoj luci. Uostalom, naša kompanija zapošljava i 40 Hrvata – kaže Danac Jorgensen, dodavši kako “Blue Line International” godišnje za peljarske usluge privatnoj tvrtki “Split Pilot” plati čak 220 tisuća eura.

Inge Šerić, direktorica turističke agencije “Split tours” i ekskluzivni agent “Blue Linea” u Hrvatskoj, kaže kako od 1997. godine “Split Pilot” ima – “monopolistički položaj u splitskom akvatoriju”, a brodari su, kako je navela Šerić, “prisiljeni raditi samo s njima i po njihovim uvijetima, bez mogućnosti snižavanja cijena peljarskih usluga”.
– Cijene peljarenja u Splitu dvaput su veće nego u Italiji. Za petstotinjak isplovljavanja u Splitu tijekom jedne godine “Blue line” plati 100 tisuća eura više nego u Italiji. “Blue line” je u Splitu obvezan koristiti peljara prilikom ulaska, ali i izlaska broda iz luke. U Anconi je, primjerice, peljar prisutan samo pri uplovljavanju broda u luku.

Zapovjednik broda koji uplovi u luku Ancona više od 20 puta, dobiva certifikat o poznavanju luka, čime se troškovi usluge peljara smanjuju. U Splitu ta mogućnost ne postoji jer ne dopušta lučki kapetan Boris Matošić – kazala je Šerić.

Poznavanje luka

Direktor prozvane splitske tvrtke “Split Pilot” kapetan Tonči Regjo žestoko je odbacio navode s presice.

– Smiješne optužbe… Prvo, cijene peljarenja određuje Ministarstvo mora i prometa, a ne “Split Pilot”. Drugo, onog trenutaka kada se “Blue Line International” registrira u Hrvatskoj kao domaći brodar, imat će jednake uvjete kao i “Jadrolinija”, odnosno neće se morati koristiti uslugama peljara. “Blue Line International” je strana tvrtka, čiji brod “Regina della Pace” plovi pod zastavom Paname. Dakle, zastava pogodnosti i raznih poreznih olakšica.

Pitam se tko je na liniji Split-Ancona nelojalna konkurencija? Domaća “Jadrolinija” koja zapošljava hrvatske pomorce, plaća poreze i doprinose hrvatskoj državi ili “Blue Line international” koja je inozemna kompanija, koja hrvatskoj državi ne plaća nikakve poreze i uz to zapošljava stranu posadu. Čini se da bi vlasnik “Blue Linea” u Hrvatskoj htio dobiti sve mukte – poručio je kapetan Regjo čija tvrtka vodi računa o sigurnosti stranih brodova koji uplovljavaju i isplovljavaju iz splitske luke.

Uplovio sam četiri tisuće puta

U svojih petnaest godina rada imam između tri i četiri tisuće uplovljavanja u splitsku luku. No svejedno sam prisiljen koristiti se uslugama peljara, za razliku od kolega iz “Jadrolinije” koji slobodno uplovljavaju čak i ako im je to prvi dolazak u Split – upozorio je zapovjednik broda ‘Regina della Pace’ Davor Begović.

slobodnadalmacija.hr

Henry Jorgensen, suvlasnik i generalni direktor panamske brodarske kompanije “Blue Line International” čiji brodovi 19 godina povezuju hrvatsku i talijansku obalu Jadrana, uputio je javni apel novom ministru mora i prometa Siniši Hajdaš-Dončiću da omogući ravnopravan položaj svih brodara na liniji Split-Ancona.

‘Uništavaju nas’

Kako je upozorio Jorgensen, peljari uništavaju strane brodare u Hrvatskoj, te se pogoduje državnom brodaru “Jadroliniji”. Cijene usluga peljarenja u Hrvatskoj, rečeno je na konferenciji za medije, duplo su veće nego u susjednoj Italiji.

– Visoke cijene peljara loša su poruka za strane brodare i strane investitore. Ne očekujem puno od ministra, ali da barem osigura jednake uvijete i za nas i za “Jadroliniju” koja ne plaća usluge peljara u splitskoj luci. Uostalom, naša kompanija zapošljava i 40 Hrvata – kaže Danac Jorgensen, dodavši kako “Blue Line International” godišnje za peljarske usluge privatnoj tvrtki “Split Pilot” plati čak 220 tisuća eura.

Inge Šerić, direktorica turističke agencije “Split tours” i ekskluzivni agent “Blue Linea” u Hrvatskoj, kaže kako od 1997. godine “Split Pilot” ima – “monopolistički položaj u splitskom akvatoriju”, a brodari su, kako je navela Šerić, “prisiljeni raditi samo s njima i po njihovim uvijetima, bez mogućnosti snižavanja cijena peljarskih usluga”.
– Cijene peljarenja u Splitu dvaput su veće nego u Italiji. Za petstotinjak isplovljavanja u Splitu tijekom jedne godine “Blue line” plati 100 tisuća eura više nego u Italiji. “Blue line” je u Splitu obvezan koristiti peljara prilikom ulaska, ali i izlaska broda iz luke. U Anconi je, primjerice, peljar prisutan samo pri uplovljavanju broda u luku.

Zapovjednik broda koji uplovi u luku Ancona više od 20 puta, dobiva certifikat o poznavanju luka, čime se troškovi usluge peljara smanjuju. U Splitu ta mogućnost ne postoji jer ne dopušta lučki kapetan Boris Matošić – kazala je Šerić.

Poznavanje luka

Direktor prozvane splitske tvrtke “Split Pilot” kapetan Tonči Regjo žestoko je odbacio navode s presice.

– Smiješne optužbe… Prvo, cijene peljarenja određuje Ministarstvo mora i prometa, a ne “Split Pilot”. Drugo, onog trenutaka kada se “Blue Line International” registrira u Hrvatskoj kao domaći brodar, imat će jednake uvjete kao i “Jadrolinija”, odnosno neće se morati koristiti uslugama peljara. “Blue Line International” je strana tvrtka, čiji brod “Regina della Pace” plovi pod zastavom Paname. Dakle, zastava pogodnosti i raznih poreznih olakšica.

Pitam se tko je na liniji Split-Ancona nelojalna konkurencija? Domaća “Jadrolinija” koja zapošljava hrvatske pomorce, plaća poreze i doprinose hrvatskoj državi ili “Blue Line international” koja je inozemna kompanija, koja hrvatskoj državi ne plaća nikakve poreze i uz to zapošljava stranu posadu. Čini se da bi vlasnik “Blue Linea” u Hrvatskoj htio dobiti sve mukte – poručio je kapetan Regjo čija tvrtka vodi računa o sigurnosti stranih brodova koji uplovljavaju i isplovljavaju iz splitske luke.

Uplovio sam četiri tisuće puta

U svojih petnaest godina rada imam između tri i četiri tisuće uplovljavanja u splitsku luku. No svejedno sam prisiljen koristiti se uslugama peljara, za razliku od kolega iz “Jadrolinije” koji slobodno uplovljavaju čak i ako im je to prvi dolazak u Split – upozorio je zapovjednik broda ‘Regina della Pace’ Davor Begović.

slobodnadalmacija.hr

HTML Code here
HTML Code here