O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Pantagana uplovila među elitu

Dani hrvatske male brodogradnje održani u Podstrani pokraj Splita zaslužuju još pozornosti. U prvom raportu pozornost smo usmjerili na novitete, a ni njih nismo do kraja predstavili. Tu manifestaciju, što je okupila veći dio male domaće brodogradnje, ne možemo smatrati klasičnim sajmom. Više joj pristaje naziv smotra. U pravu su bili organizatori koji su, prilikom otvorenja, najavljivali dolazak brodova i sljedećih dana. Kako su dani odmicali povećavala se popunjenost marine Lav. Svi koji smo u Podstrani bili samo prvog dana ostali smo uskraćeni. Neki su brodovi doplovili tek onda kad je naš prošlotjedni prilog, uvjetovano prvomajskim blagdanima, već bio u tisku.
Zbog toga, između ostalih, nismo vidjeli Pantaganu u moru. Prvijenac riječkog brodograditelja, tvrtke Centar oprema, doplovio je u Podstranu sa zakašnjenjem, ali je odmah dospio u središte zanimanja. Pantagana 41 značajno je drugačiji brod od onih kakvi su dosad dolazili s domaćih navoza. Dugo se gradio i najavljivao, pa je u brodograditeljskim krugovima znatiželja bila još veća. Novi brodograditelj s novom tehnologijom i novim brodom, što je u konačnici rezultiralo priznanjem organizatora za inovaciju i dizajn.
Jedinstveno projektirana brodica svojim kvalitetama na najbolji mogući način objedinjuje vrhunske tehničke karakteristike, te inovativna i funkcionalna projektna rješenja, s luksuznom opremom. Jedinstvena je i po tome što joj je trup od aluminija, dok je ostalo od stakloplastike. Aluminij je materijal jednostavan za održavanje, jednako kao i plastika, ali s neusporedivo manjom primjenom. Upravo iz tog razloga izazovan i za brodograditelje koji su Pantaganu gradili u Kastvu.

Hrvatski motori

Pantagana 41 brod je o kojemu će se, sigurno, u nas mnogo govoriti i bit će prepoznatljiv u plovidbi našim morem. Oni koji su ga vidjeli pričaju da u moru djeluje impresivno. Dimenzijama spada u kategoriju brodica, a po svemu ostalome prava je jahta, velika, robustna i izazovna. S bogatstvom sadržaja u unutrašnjosti, što je po vanjskom izgledu teško zaključiti. Dugačka je 11,99 metara, široka 3,95. Pokreću je dva motora Volvo Penta IPS, što je opet inovativni iskorak – takvi motori prvi put se instaliraju u aluminijski brod. Gliserska forma modernih i čistih linija prilagođena je IPS pogonu, što omogućuje do 30 posto manju potrošnju goriva, a solarni paneli daju određenu količinu vlastite električne energije. U unutrašnjosti su smještene tri dvokrevetne kabine, dva sanitarna čvora, kuhinja i salon. Dovoljno da se Pantaganu svrsta u plovila više klase.
Spominjanje zaslužuju još dva proizvođača sa šireg riječkog prostora. Ne spadaju u brodograditelje, ali su vezani uz brodove i brodogradnju. To su proizvođači brodskih motora – Scam Marine iz Viškova i JLM Perković iz Matulja. I bez noviteta uvijek su zapaženi i zanimljivi. U Podstrani su predstavili manje modele, namijenjene maloj brodogradnji. Osim motora, tvrtka JLM Perković prezentirala je kopče, vlastiti proizvod po kojemu su desetljećima poznati među vlasnicima svih vrsta brodova pokretanih diesel motorima.
– Kopče se konstantno dosta traže, konkurentni smo s cijenom i rokovima isporuke. Većinu kopči možemo isporučiti odmah, čim je kupac zatraži. U tom dijelu širimo paletu proizvoda, razvijamo nove mehaničke kopče. Za razliku od kopči, prodaja motora u Hrvatskoj i dalje stagnira, nema poboljšanja. U posljednje vrijeme više izvozimo, isporučujemo motore u Italiju, Tursku, Grčku, informira nas Milan Perković.

Uvozno među domaćim

Za razliku od splitskog sajma, unutarnji diesel motori bili su u Podstrani dobro zastupljeni, i to prvenstveno manji modeli kakvi se u nas više traže, bilo ih je neusporedivo više nego tjedan dana ranije. Bez obzira na činjenicu što je u Podstrani bila smotra male domaće brodogradnje, motorima je bilo mjesto u marini Lav. Bogata i raznovrsna ponuda, unutarnji i vanjski, benzinski i diesel, čak i jedna brodica s motorom na plinski pogon. Kome je motor zatrebao imao je veliki izbor, čak i težak jer u ponudi su bile vodeće svjetske marke. Između ostalih, na takvim smotrama nezaobilazan je Yanmar. Bili su u Podstrani, također, proteklog vikenda u Umagu na sajmu ribarstva. Redovito ih predstavlja Navela iz Pule, zastupnik u Hrvatskoj. Uz motore, nude bogatu paletu ostalih proizvoda i opreme za koje imaju zastupstvo.
Uvozne motore i opremu može se prihvatiti među domaćim brodograditeljima, ta je proizvodnja u nas skromna. U tom segmentu lako je naći mnogo proizvoda što se u nas ne izrađuju, a neophodni su u maloj brodogradnji. Njih je nudilo više trgovaca i zastupnika. Zagrebački Navigo Sistem predstavio je bogati proizvodni program Garmina, vodećeg svjetskog proizvođača navigacijske i elektronske opreme. Preko svoje hrvatske tvrtke njemački Wasi predstavio je paletu vlastitih proizvoda, te svojih poslovnih partnera. Zato su ručne pompe proizvod s hrvatskim potpisom. Izložio ih je, a tko bi drugi, Ljubomir Šepinski, vlasnik kovinotokarske radnje iz Jurdana pokraj Matulja.

Prikolica je dokazala kvalitetu

Na nautičkim sajmovima gotovo redovito predstavljene su i prikolice. One su neophodne svakom vlasniku manjeg plovila ako nema stalni vez. Prikolice, međutim, nikada ne privlače veću pažnju javnosti. Tako je bilo i u Podstrani, s prikolicama Bertinovec. Ne treba naglašavati – hrvatski proizvod. Kvaliteta im je vrhunska, govore oni koji su ih koristili. Proizvođač Damir Bertinovec nije od velikih riječi, umjesto njega priču smo čuli od Branka Cvetkovića, vlasnika brodogradilišta Kompas Brodice.
– Jedna je prikolica, nakrcana gliserom Compass 535 i pet raspumpanih gumenjaka Bura putovala iz Zagreba u švedski glavni grad Stockholm i natrag, ukupno oko 5.000 kilometara. Odmah po povratku krenula je u Poljsku po veći gliser, još 2.000 kilometara. Toliku kilometražu većina prosječnih prikolica ne napravi za čitavog svog “radnog vijeka”.

HRVATSKA PREMIJERA

Zanimljivo, smotra u Podstrani imala je hrvatsku premijeru novih izvanbrodskih motora. Prvi put vidjeli smo male Evinrude motore, četvorotaktne od 4 KS. Cijena im je od 7.700 kuna na više. Zanimljiva priča, zaslužuje detaljniji osvrt.

novine.novilist.hr

Dani hrvatske male brodogradnje održani u Podstrani pokraj Splita zaslužuju još pozornosti. U prvom raportu pozornost smo usmjerili na novitete, a ni njih nismo do kraja predstavili. Tu manifestaciju, što je okupila veći dio male domaće brodogradnje, ne možemo smatrati klasičnim sajmom. Više joj pristaje naziv smotra. U pravu su bili organizatori koji su, prilikom otvorenja, najavljivali dolazak brodova i sljedećih dana. Kako su dani odmicali povećavala se popunjenost marine Lav. Svi koji smo u Podstrani bili samo prvog dana ostali smo uskraćeni. Neki su brodovi doplovili tek onda kad je naš prošlotjedni prilog, uvjetovano prvomajskim blagdanima, već bio u tisku.
Zbog toga, između ostalih, nismo vidjeli Pantaganu u moru. Prvijenac riječkog brodograditelja, tvrtke Centar oprema, doplovio je u Podstranu sa zakašnjenjem, ali je odmah dospio u središte zanimanja. Pantagana 41 značajno je drugačiji brod od onih kakvi su dosad dolazili s domaćih navoza. Dugo se gradio i najavljivao, pa je u brodograditeljskim krugovima znatiželja bila još veća. Novi brodograditelj s novom tehnologijom i novim brodom, što je u konačnici rezultiralo priznanjem organizatora za inovaciju i dizajn.
Jedinstveno projektirana brodica svojim kvalitetama na najbolji mogući način objedinjuje vrhunske tehničke karakteristike, te inovativna i funkcionalna projektna rješenja, s luksuznom opremom. Jedinstvena je i po tome što joj je trup od aluminija, dok je ostalo od stakloplastike. Aluminij je materijal jednostavan za održavanje, jednako kao i plastika, ali s neusporedivo manjom primjenom. Upravo iz tog razloga izazovan i za brodograditelje koji su Pantaganu gradili u Kastvu.

Hrvatski motori

Pantagana 41 brod je o kojemu će se, sigurno, u nas mnogo govoriti i bit će prepoznatljiv u plovidbi našim morem. Oni koji su ga vidjeli pričaju da u moru djeluje impresivno. Dimenzijama spada u kategoriju brodica, a po svemu ostalome prava je jahta, velika, robustna i izazovna. S bogatstvom sadržaja u unutrašnjosti, što je po vanjskom izgledu teško zaključiti. Dugačka je 11,99 metara, široka 3,95. Pokreću je dva motora Volvo Penta IPS, što je opet inovativni iskorak – takvi motori prvi put se instaliraju u aluminijski brod. Gliserska forma modernih i čistih linija prilagođena je IPS pogonu, što omogućuje do 30 posto manju potrošnju goriva, a solarni paneli daju određenu količinu vlastite električne energije. U unutrašnjosti su smještene tri dvokrevetne kabine, dva sanitarna čvora, kuhinja i salon. Dovoljno da se Pantaganu svrsta u plovila više klase.
Spominjanje zaslužuju još dva proizvođača sa šireg riječkog prostora. Ne spadaju u brodograditelje, ali su vezani uz brodove i brodogradnju. To su proizvođači brodskih motora – Scam Marine iz Viškova i JLM Perković iz Matulja. I bez noviteta uvijek su zapaženi i zanimljivi. U Podstrani su predstavili manje modele, namijenjene maloj brodogradnji. Osim motora, tvrtka JLM Perković prezentirala je kopče, vlastiti proizvod po kojemu su desetljećima poznati među vlasnicima svih vrsta brodova pokretanih diesel motorima.
– Kopče se konstantno dosta traže, konkurentni smo s cijenom i rokovima isporuke. Većinu kopči možemo isporučiti odmah, čim je kupac zatraži. U tom dijelu širimo paletu proizvoda, razvijamo nove mehaničke kopče. Za razliku od kopči, prodaja motora u Hrvatskoj i dalje stagnira, nema poboljšanja. U posljednje vrijeme više izvozimo, isporučujemo motore u Italiju, Tursku, Grčku, informira nas Milan Perković.

Uvozno među domaćim

Za razliku od splitskog sajma, unutarnji diesel motori bili su u Podstrani dobro zastupljeni, i to prvenstveno manji modeli kakvi se u nas više traže, bilo ih je neusporedivo više nego tjedan dana ranije. Bez obzira na činjenicu što je u Podstrani bila smotra male domaće brodogradnje, motorima je bilo mjesto u marini Lav. Bogata i raznovrsna ponuda, unutarnji i vanjski, benzinski i diesel, čak i jedna brodica s motorom na plinski pogon. Kome je motor zatrebao imao je veliki izbor, čak i težak jer u ponudi su bile vodeće svjetske marke. Između ostalih, na takvim smotrama nezaobilazan je Yanmar. Bili su u Podstrani, također, proteklog vikenda u Umagu na sajmu ribarstva. Redovito ih predstavlja Navela iz Pule, zastupnik u Hrvatskoj. Uz motore, nude bogatu paletu ostalih proizvoda i opreme za koje imaju zastupstvo.
Uvozne motore i opremu može se prihvatiti među domaćim brodograditeljima, ta je proizvodnja u nas skromna. U tom segmentu lako je naći mnogo proizvoda što se u nas ne izrađuju, a neophodni su u maloj brodogradnji. Njih je nudilo više trgovaca i zastupnika. Zagrebački Navigo Sistem predstavio je bogati proizvodni program Garmina, vodećeg svjetskog proizvođača navigacijske i elektronske opreme. Preko svoje hrvatske tvrtke njemački Wasi predstavio je paletu vlastitih proizvoda, te svojih poslovnih partnera. Zato su ručne pompe proizvod s hrvatskim potpisom. Izložio ih je, a tko bi drugi, Ljubomir Šepinski, vlasnik kovinotokarske radnje iz Jurdana pokraj Matulja.

Prikolica je dokazala kvalitetu

Na nautičkim sajmovima gotovo redovito predstavljene su i prikolice. One su neophodne svakom vlasniku manjeg plovila ako nema stalni vez. Prikolice, međutim, nikada ne privlače veću pažnju javnosti. Tako je bilo i u Podstrani, s prikolicama Bertinovec. Ne treba naglašavati – hrvatski proizvod. Kvaliteta im je vrhunska, govore oni koji su ih koristili. Proizvođač Damir Bertinovec nije od velikih riječi, umjesto njega priču smo čuli od Branka Cvetkovića, vlasnika brodogradilišta Kompas Brodice.
– Jedna je prikolica, nakrcana gliserom Compass 535 i pet raspumpanih gumenjaka Bura putovala iz Zagreba u švedski glavni grad Stockholm i natrag, ukupno oko 5.000 kilometara. Odmah po povratku krenula je u Poljsku po veći gliser, još 2.000 kilometara. Toliku kilometražu većina prosječnih prikolica ne napravi za čitavog svog “radnog vijeka”.

HRVATSKA PREMIJERA

Zanimljivo, smotra u Podstrani imala je hrvatsku premijeru novih izvanbrodskih motora. Prvi put vidjeli smo male Evinrude motore, četvorotaktne od 4 KS. Cijena im je od 7.700 kuna na više. Zanimljiva priča, zaslužuje detaljniji osvrt.

novine.novilist.hr

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here