O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Jadrolinija preuzima posao Rapske plovidbe?

Na natječaj za održavanje 24 državne trajektne linije javila su se tri hrvatska brodara, a najviše ponuda očekivano je poslala Jadrolinija, koja se natječe za ukupno 20 linija na kojima su i dosad vozili brodovi bijele flote, te za liniju Jablanac-Mišnjak, gdje su dosad isključivo bili uposleni brodovi Rapske plovidbe. Ponude su stigle na adresu Agencije za obalni linijski pomorski promet i sada teče rok od 60 dana u kojem stručna povjerenstva Agencije moraju izabrati najbolje ponude.

Primjena od 2013.

Još ove sezone vozit će se po dosadašnjem sustavu putničkog pomorskog prometa, a primjena ugovora počet će iduće godine, te sukladno posebnim uvjetima za kabotažu, koje je Hrvatska dogovorila s Europskom unijom, vrijedit će do 31. prosinca 2016. godine. Nakon tog datuma raspisivat će se novi natječaj za državne trajektne linije, gdje će ravnopravno moći sudjelovati svi zainteresirani brodari iz Europske unije.
Prema informacijama našeg lista sasvim je izgledno da bi Jadrolinija mogla dobiti liniju prema otoku Rabu, koja spada među pet profitabilnih linija na Jadranu. Razlog je taj što su u Jadroliniji odlučili prijaviti neke od svojih najvećih i najboljih brodova u floti kao što su »Hrvat« i »Juraj Dalmatinac«, te pored njih još šest drugih trajekata. S druge strane Rapska plovidba predložila je svoja četiri trajekta s kojima održava liniju prema Rabu, a najveći od njih je trajekt »Barbat«. Ponuda Jadrolinije o izdvajanju godišnjeg prihoda na toj liniji je također izdašna i predlaže se udio od 6,5 posto, što je oko tri puta više od onoga što je predložila Rapska plovidba, koja bi mogla propasti ukoliko izgubi svoj najvažniji posao, a trebala bi ga izgubiti, jer očito ne može konkurirati Jadroliniji.

Vrući krumpir

Iako o natječaju nitko ne želi javno govoriti, ni u brodarskim kućama niti u Ministarstvu, javna je tajna da u samom SDP-u postoje ideje o poništenju natječaja i zatvaranju splitske Agencije za obalni linijski pomorski promet. Te ideje naprasno je presjekao novi ministar Siniša Hajdaš Dončić, koji je rekao da će natječaji biti nastavljeni, a Agencija ostati raditi, što je sasvim suprotno od onoga što što je bio službeni stav SDP-a u vrijeme kad se Agencija osnivala. Zato bi se uskoro mogla dogoditi i prva velika afera u resoru Hajdaš Dončića, jer je izgledno da će velika većina natječaja biti poništena.
Ponude je ionako dala samo Jadrolinija, jer su odbačene kao nevaljane tri ponude Linijske nacionalne plovidbe iz Splita za linije Šibenik – Zlarin – Kaprije – Žirje, Dubrovnik – Suđurađ i Prapratno – Sobra. Time se naravno ruši smisao tržišnog natjecanja, jer se pokazuje kako ionako nema brodova na Jadranu, koji bi mogli održavati linije prema otocima, pa Jadroliniji nitko i ne može konkurirati. Drugi apsurd leži u činjenici da je država na natječajima unaprijed odredila visinu maksimalne potpore za svaku od nerentabilnih linija. Jadrolinija je tražila veće potpore kao jedini ponuditelj, pa je očito da druge opcije neće biti izuzev poništenja natječaja. Ostaje samo vrući krumpir u rukama SDP-ovaca, koji će morati odgonetnuti kome dati liniju Jablanac – Mišnjak, odnosno Stinica – Mišnjak ukoliko se ispune najave o otvaranju novog trajektnog pristaništa u Stinici do početka turističke sezone.

Brodari bez komentara o natječaju

Na pitanje o ovom natječaju direktor Rapske plovidbe Dragan Andrić i predsjednik Uprave Jadrolinije Slavko Lončar ponudili su identičan odgovor.
– U ovom trenutku ne mogu ništa javno govoriti, natječaj je u tijeku, a rezultat ćemo vidjeti, kazali su i Andrić i Lončar.
Izjavu o istome nisu željeli dati ni predsjednik Nadzornog odbora Jadrolinije Pavao Komadina, ni zamjenik ministra pomorstva Zdenko Antešić.

novine.novilist.hr

Na natječaj za održavanje 24 državne trajektne linije javila su se tri hrvatska brodara, a najviše ponuda očekivano je poslala Jadrolinija, koja se natječe za ukupno 20 linija na kojima su i dosad vozili brodovi bijele flote, te za liniju Jablanac-Mišnjak, gdje su dosad isključivo bili uposleni brodovi Rapske plovidbe. Ponude su stigle na adresu Agencije za obalni linijski pomorski promet i sada teče rok od 60 dana u kojem stručna povjerenstva Agencije moraju izabrati najbolje ponude.

Primjena od 2013.

Još ove sezone vozit će se po dosadašnjem sustavu putničkog pomorskog prometa, a primjena ugovora počet će iduće godine, te sukladno posebnim uvjetima za kabotažu, koje je Hrvatska dogovorila s Europskom unijom, vrijedit će do 31. prosinca 2016. godine. Nakon tog datuma raspisivat će se novi natječaj za državne trajektne linije, gdje će ravnopravno moći sudjelovati svi zainteresirani brodari iz Europske unije.
Prema informacijama našeg lista sasvim je izgledno da bi Jadrolinija mogla dobiti liniju prema otoku Rabu, koja spada među pet profitabilnih linija na Jadranu. Razlog je taj što su u Jadroliniji odlučili prijaviti neke od svojih najvećih i najboljih brodova u floti kao što su »Hrvat« i »Juraj Dalmatinac«, te pored njih još šest drugih trajekata. S druge strane Rapska plovidba predložila je svoja četiri trajekta s kojima održava liniju prema Rabu, a najveći od njih je trajekt »Barbat«. Ponuda Jadrolinije o izdvajanju godišnjeg prihoda na toj liniji je također izdašna i predlaže se udio od 6,5 posto, što je oko tri puta više od onoga što je predložila Rapska plovidba, koja bi mogla propasti ukoliko izgubi svoj najvažniji posao, a trebala bi ga izgubiti, jer očito ne može konkurirati Jadroliniji.

Vrući krumpir

Iako o natječaju nitko ne želi javno govoriti, ni u brodarskim kućama niti u Ministarstvu, javna je tajna da u samom SDP-u postoje ideje o poništenju natječaja i zatvaranju splitske Agencije za obalni linijski pomorski promet. Te ideje naprasno je presjekao novi ministar Siniša Hajdaš Dončić, koji je rekao da će natječaji biti nastavljeni, a Agencija ostati raditi, što je sasvim suprotno od onoga što što je bio službeni stav SDP-a u vrijeme kad se Agencija osnivala. Zato bi se uskoro mogla dogoditi i prva velika afera u resoru Hajdaš Dončića, jer je izgledno da će velika većina natječaja biti poništena.
Ponude je ionako dala samo Jadrolinija, jer su odbačene kao nevaljane tri ponude Linijske nacionalne plovidbe iz Splita za linije Šibenik – Zlarin – Kaprije – Žirje, Dubrovnik – Suđurađ i Prapratno – Sobra. Time se naravno ruši smisao tržišnog natjecanja, jer se pokazuje kako ionako nema brodova na Jadranu, koji bi mogli održavati linije prema otocima, pa Jadroliniji nitko i ne može konkurirati. Drugi apsurd leži u činjenici da je država na natječajima unaprijed odredila visinu maksimalne potpore za svaku od nerentabilnih linija. Jadrolinija je tražila veće potpore kao jedini ponuditelj, pa je očito da druge opcije neće biti izuzev poništenja natječaja. Ostaje samo vrući krumpir u rukama SDP-ovaca, koji će morati odgonetnuti kome dati liniju Jablanac – Mišnjak, odnosno Stinica – Mišnjak ukoliko se ispune najave o otvaranju novog trajektnog pristaništa u Stinici do početka turističke sezone.

Brodari bez komentara o natječaju

Na pitanje o ovom natječaju direktor Rapske plovidbe Dragan Andrić i predsjednik Uprave Jadrolinije Slavko Lončar ponudili su identičan odgovor.
– U ovom trenutku ne mogu ništa javno govoriti, natječaj je u tijeku, a rezultat ćemo vidjeti, kazali su i Andrić i Lončar.
Izjavu o istome nisu željeli dati ni predsjednik Nadzornog odbora Jadrolinije Pavao Komadina, ni zamjenik ministra pomorstva Zdenko Antešić.

novine.novilist.hr

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here