O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

Naoružani zaštitari na hrvatskim trgovačkim brodovima

Vlada Saboru predložila izmjene Zakona o sigurnosnoj zaštiti pomorskih brodova i luka.

Zbog sve učestalijih napada pirata na trgovačke brodove Vlada je Saboru predložila izmjene Zakona o sigurnosnoj zaštiti pomorskih brodova i luka kojim se stvara pravni temelj za ukrcaj naoružane pratnje na hrvatske trgovačke brodove te temelj za donošenje podzakonskih propisa kojim bi se osiguralo da pravne osobe koje pružaju usluge ukrcaja naoružanih osoba za sigurnosnu zaštitu ispunjavaju posebne uvjete. Odredbe se primjenjuju i na nepomične obalne objekte, a utvrđuju se i pitanja vezana za identifikacijske iskaznice za osobe i vozila koja obavljaju određenu djelatnost ili se stalno ili povremeno zadržavaju na području luke ili na lučkom operativnom području.

Prošle godine, prema podacima Međunarodne pomorske organizacije, registrirano je 266 piratskih napada i oružanih pljački brodova te 270 pokušaja, objasnio je zamjenik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Zdenko Antešić.

Prema dostupnim podacima nijedan brod s ukrcanom naoružanom pratnjom još nije otet. Naoružana pratnja najčešće se ukrcava u lukama prije ulaska u zonu povećanog rizika, a iskrcava se po isplovljavanju iz takve zove – tvrdi Antešić i dodaje kako su slična zakonska rješenja već uvedena u brojnim zemljama Europske unije.

SDP-ov Franko Vidović podsjetio je da su piratski napadi sve češći u Omanskom i Adenskom zaljevu, ali i na plovnim rutama i prolazima za prijevoz nafte sa Srednjeg istoka prema Aziji između Indonezije, Malezije i Singapura. Zbog toga se ovaj problem sve više regulira na međunarodnoj razini.

– Anketa provedena 2011. pokazala je da se čak 88 posto hrvatskih pomoraca izjašnjava za oružanu pratnju, a 40 posto anketiranih pomoraca izjasnilo se da je već plovilo na stranim brodovima na kojima je bila bila i oružana pratnja. Podsjetimo da je 230 hrvatskih pomoraca već doživjelo napade pirata – upozorio je Vidović.

Mladen Novak iz Hrvatskih laburista utvrdio je da je ovo i rizičan zakon, jer gdje god je postoji oružje postoji i određen rizik koji se povećava s količinom oružja.

Što je količina oružja veća, veća je i mogućnost da dođe do oružanog sukoba. Bojim se da, ako dođe do neke ozbiljnije razmjene vatre između međunarodnih snaga koje su zadužene za zaštitu tih brodova i tih pirata i sad se pojavi još treća opcija da se i sam brod uključi u to, onda bi mogao nastati opći kaos – brine se Novak.

HDSSB-ov Igor Češek je pak rekao da će njegova stranka ostati suzdržana u vezi s ovim izmjenama zakona jer im smeta hitna procedura donošenja zakona te zato što, kao i sindikat pomoraca, smatraju da bi poslove zaštite trebale raditi naša vojska i policija, a ne privatne zaštitarske tvrtke. S ovim se nije složio SDP-ov Peđa Grbin koji smatra da hrvatske Oružane snage s ovim ne bi trebale imati veze. HDZ će podržati zakon, rekao je bivši državni tajnik za more Josip Borić, jer je njegove izmjene počela pripremati još bivša premijerka Jadranka Kosor.

SDP-ov Luka Denona je pak rekao da bi bilo dobro znati koliko naših brodova plovi tim rizičnim područjima te kako bi zakon trebao bolje regulirati što je to naoružana pratnja, koliko ljudi ona obuhvaća te kakvo oružje nosi.

vecernji.hr

Vlada Saboru predložila izmjene Zakona o sigurnosnoj zaštiti pomorskih brodova i luka.

Zbog sve učestalijih napada pirata na trgovačke brodove Vlada je Saboru predložila izmjene Zakona o sigurnosnoj zaštiti pomorskih brodova i luka kojim se stvara pravni temelj za ukrcaj naoružane pratnje na hrvatske trgovačke brodove te temelj za donošenje podzakonskih propisa kojim bi se osiguralo da pravne osobe koje pružaju usluge ukrcaja naoružanih osoba za sigurnosnu zaštitu ispunjavaju posebne uvjete. Odredbe se primjenjuju i na nepomične obalne objekte, a utvrđuju se i pitanja vezana za identifikacijske iskaznice za osobe i vozila koja obavljaju određenu djelatnost ili se stalno ili povremeno zadržavaju na području luke ili na lučkom operativnom području.

Prošle godine, prema podacima Međunarodne pomorske organizacije, registrirano je 266 piratskih napada i oružanih pljački brodova te 270 pokušaja, objasnio je zamjenik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Zdenko Antešić.

Prema dostupnim podacima nijedan brod s ukrcanom naoružanom pratnjom još nije otet. Naoružana pratnja najčešće se ukrcava u lukama prije ulaska u zonu povećanog rizika, a iskrcava se po isplovljavanju iz takve zove – tvrdi Antešić i dodaje kako su slična zakonska rješenja već uvedena u brojnim zemljama Europske unije.

SDP-ov Franko Vidović podsjetio je da su piratski napadi sve češći u Omanskom i Adenskom zaljevu, ali i na plovnim rutama i prolazima za prijevoz nafte sa Srednjeg istoka prema Aziji između Indonezije, Malezije i Singapura. Zbog toga se ovaj problem sve više regulira na međunarodnoj razini.

– Anketa provedena 2011. pokazala je da se čak 88 posto hrvatskih pomoraca izjašnjava za oružanu pratnju, a 40 posto anketiranih pomoraca izjasnilo se da je već plovilo na stranim brodovima na kojima je bila bila i oružana pratnja. Podsjetimo da je 230 hrvatskih pomoraca već doživjelo napade pirata – upozorio je Vidović.

Mladen Novak iz Hrvatskih laburista utvrdio je da je ovo i rizičan zakon, jer gdje god je postoji oružje postoji i određen rizik koji se povećava s količinom oružja.

Što je količina oružja veća, veća je i mogućnost da dođe do oružanog sukoba. Bojim se da, ako dođe do neke ozbiljnije razmjene vatre između međunarodnih snaga koje su zadužene za zaštitu tih brodova i tih pirata i sad se pojavi još treća opcija da se i sam brod uključi u to, onda bi mogao nastati opći kaos – brine se Novak.

HDSSB-ov Igor Češek je pak rekao da će njegova stranka ostati suzdržana u vezi s ovim izmjenama zakona jer im smeta hitna procedura donošenja zakona te zato što, kao i sindikat pomoraca, smatraju da bi poslove zaštite trebale raditi naša vojska i policija, a ne privatne zaštitarske tvrtke. S ovim se nije složio SDP-ov Peđa Grbin koji smatra da hrvatske Oružane snage s ovim ne bi trebale imati veze. HDZ će podržati zakon, rekao je bivši državni tajnik za more Josip Borić, jer je njegove izmjene počela pripremati još bivša premijerka Jadranka Kosor.

SDP-ov Luka Denona je pak rekao da bi bilo dobro znati koliko naših brodova plovi tim rizičnim područjima te kako bi zakon trebao bolje regulirati što je to naoružana pratnja, koliko ljudi ona obuhvaća te kakvo oružje nosi.

vecernji.hr

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video