ABS se preselio u proljetni termin pa je zadnja takva manifestacija prije početka ljetne turističke sezone.
U novosagrađenom dijelu D-Marin Mandalina u Šibeniku, koji se prostire na 60.000 metara četvornih, u jedinoj hrvatskoj marini za megajahte, danas se otvara četvrti Adriatic Boat Show. Kao jednu od najvećih novina sajma direktorica Jana Gaćina ističe novi proljetni termin održavanja, čime ABS postaje posljednji u sezoni sajmova te prvi prije početka ljetne turističke sezone. Tome je prilagođen i program manifestacije koji naglasak stavlja na jahte s posadom i promociju turističke destinacije.
“Sajam se na ovaj način profilira u smjeru tržišta velikih jahti koje su sve češći gosti šibenskog akvatorija. Mnogo veće i bogatije zemlje od Hrvatske organiziraju jedan veliki sajam i nekoliko manjih, ali usko specijaliziranih pa smo i mi odlučili napraviti zaokret u konceptu, što nije rezultat krize, kao što će možda netko reći, već promjena u društvu. Istodobno će se zadržati izložbeni program koji obuhvaća hrvatske male brodograditelje, zastupnike i proizvođače plovila i brodske opreme, motora, odjeće i obuće, kao i predstavnike financijskih i osiguravateljskih institucija”, najavljuje direktorica Gaćina. Dodaje da je sudjelovanje na sajmu već potvrdilo više od 28 čarter-jahti s posadom iz Hrvatske i inozemstva duljine od 16 do 55 metara te 50-ak međunarodnih čarter-agenata iz čak 14 zemalja. Na sajmu će biti 60-ak izloženih plovila, nova izrađena u hrvatskim i inozemnim malim brodogradilištima, polovna i čarter-jahte s posadom, u koje će moći ulaziti samo agenti, akreditirani posjetitelji sajma i poslovni partneri. Riječ je o jahtama od 15 do 44 metra dužine, što je ujedno i najveća jahta koja će biti izložena na sajmu, a bit će pripremljene kao da gosti dolaze na njih i kreću na krstarenje, opremljene su umjetninama, dizajnerskim namještajem, posuđem i cvjetnim aranžmanima.”Vrijednost takvih plovila, ovisno o proizvođaču, mjeri se u milijunima dolara ili, preciznije, metar dužni vrijedi milijun dolara.
Govorimo, naravno, o nabavnoj cijeni. Uz takve jahte dolaze i agenti koji ugovaraju poslove s klijentelom koja si može priuštiti boravak na takvome brodu. Upravo su nam agenti ključni u cijeloj priči jer će oni nakon sajma učiniti sve da bogatoga gosta upute u Hrvatsku. A od toga će koristi imati država koja će ubrati PDV i niz malih gospodarskih subjekata koji će biti uključeni u pružanje usluga takvim jahtama. Primjerice, jedna takva jahta koja se izlaže na sajmu u Monaku samo za unutarnje uređenje cvjetnim aranžmanima izdvaja 12.000 eura, a za godišnje održavanje potroši se 10 posto njegove vrijednosti”, objašnjava Gaćina. Vrijednost i veličinu sajma, ističe direktorica, prepoznalo je poljsko veleposlanstvo u Zagrebu koje je svojim proizvođačima preporučilo da izlažu na Adriatic Boat Showu pa će poljska komora proizvođača plovila izložiti nekoliko brodova. U programu se ističe i svjetska premijera Ekopontona za zbrinjavanje otpada proizvedenog u Marinetek NCP-u. Sajam je otvoren do 20. svibnja.
O NCP grupi
Najbržerastuća nautička tvrtka u regiji
Organizator sajma je NCP grupa s deset tvrtki kćeri i više od 400 zaposlenika i trenutačno je najbržerastuća nautička tvrtka u regiji. Novi dio D-Marin Mandalina NCP – Nautički Centar Prgin razvija u suradnji s turskim partnerom Dogus grupom. Ulaganje u marinu i budući hotel Šibenik vrijedno je 40 milijuna eura, što je 10% svih stranih ulaganja u Hrvatsku. Dogus je početkom svibnja završila preuzimanje dviju zadarskim marina – Dalmacije u Sukošanu i Borik u Zadru, a u obje planira uložiti 17 milijuna eura. Na pojedinim inozemnim poslovnim portalima već je početkom svibnja objavljeno da je turska Dogus grupa postala vlasnik marina Dalmacija i Borik te da je potpisan ugovor o ulaganju od 17 milijuna eura.
poslovni.hr