Stečaj u kojem se našla “Kraljevica”, to najstarije hrvatsko brodogradilište, “Brodosplitu” je donijelo neočekivan posao. Naime, zbog velikih teškoća u poslovanju, “Kraljevica” još od rujna prošle godine nije u mogućnosti dovršiti i isporučiti putničko-teretni brod “Bella Desgagnes” za kanadskog naručitelja “Transport Desgagnes”.
Riječ je o najskupljem brodu u povijesti “Kraljevice”, prototipu plovila namijenjenog plovidbi na ledenom sjeveru Kanade koji istovremeno može prevoziti putnike, automobile i kontejnere. Zbog straha da naručitelj ne odustane od broda i ne zatražiti aktivaciju državnih jamstava od 300 milijuna kuna, ministar gospodarstva Radimir Čačić donio je odluku da brod dovrše splitski škverani, te se tako državnom proračunu uštedi velika svota novca.
Visok stupanj dovršenosti
Brod je u visokom stupnju dovršenosti, no problem koji bi se u splitskom brodogradilištu trebao riješti jesu pogonski strojevi. Naime, oba elektromotora na ovom brodu škverani bi morali izvaditi i staviti nove, jer po svojim karakteristikama uopće ne odgovaraju tom tipu broda. Uočilo se to na pokusnoj vožnji kada je kod motora, koje su zajednički proizveli finska”Wartsila” i domaći “Končar”, došlo do pregrijavanja. Kako je “Kraljevica” sada u stečaju, sasvim je jasno da ne može obaviti potrebne radove.
Riječ je o brodu vrijednom 40 milijuna eura. Dug je 95 metara, a širok 19. Nosivost mu je 1071 tonu, namijenjen je prijevozu 381 putnika, ima 63 kabine, a može nositi i 85 kontejnera za opći teret ili 40 za prijevoz automobila. Osim toga, zbog “global position dynamic systema” (satelitski sustav pozicioniranja broda u jednoj točki), može usprkos udarima vjetra ili valova pristati u bilo koju luku pokrajine Quebec gdje bi trebao ploviti. Kada će kanadski brod biti dotegljen u Split još nije poznato.
slobodnadalmacija.hr