O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

U optimističnom tonu zatvoren 4. Adriatic Boat Show

Izvlačenjem dobitnika nagrada i uz zvuk sirena brodova sudionika sajma, u nedjelju je svečano zatvoren 4. Adriatic Boat Show u Šibeniku. Više nego zadovoljni su sudionici i organizatori sajma, na kojem je ove godine svoje proizvode i usluge predstavilo publici stotinjak izlagača, 71 izloženih plovila unutar kojih 30ak charter jahti s posadom koje su bile posebna atrakcija ovogodišnjeg ABSa i privukle 80ak agenata iz 14 zemalja.

Adriatic Boat Show kao poveznica bogatstva kulture, tradicije i nautike u Hrvatskoj
Jana Gaćina, direktorica ABS-a:
Samim imenom Adriatic Boat Show od samog početka želimo naglasiti da je šibenski sajam nautike – iako posvećen promociji turističke destinacije naše regije – prostorno usmjeren prema zemljama okruženja i izvan granica Hrvatske, dakle ciljano prema inozemnoj poslovnoj publici.
Jedan od razloga kreiranja novog koncepta ABSa je u saznanju da jedan važan segment nautičkog turizma– charter jahti s posadom- koji svake godine bilježi velik rast i potražnju, nije do sada imao mjesto objedinjene promocije u Hrvatskoj.
Poanta sajmova nije samo gledanje, sajam ne smije biti svrha sam sebi. Htjeli smo organizirati manifestaciju koja će u kratkom vremenu polučiti rezultat i sudeći prema reakcijama sudionika uspjeli smo.
Turisti danas traže puno više od samog broda stoga smo na sajmu uz pomoć sudionika i sponzora ponudili agentima kompetan doživljaj Hrvatske: smještaj na brodovima, degustacije proizvoda, neformalna druženja uz glazbeni program tradicionalnog i modernog sadržaja, upoznavanje stare gradske jezgre Šibenika, NP Krka, kao i plovidbu šibenskim kanalom od Mandaline, preko jedinstvene tvrđave Sv Nikole na moru do Skradina.
Iz bogatog programa, kao jedinstveno događanje koje je spojilo nekoliko usko povezanih turističkih segmenata, istaknuli bismo Yacht hop večeri, jer su po prvi put u Hrvatskoj registrirani agenti imali jedinstvenu priliku provesti večer na luksuznim brodovima kao gosti. Na zadovoljstvo agenata, vlasnika jahti, ali i hrvatskih proizvođača vina i hrane agenti su besplatno uživali na luksuznim brodovima, vlasnici brodova na taj način uložili su u promociju, u suradnji s vinarima i restoranima koji tim putem također promoviraju svoje usluge i proizvode.
Sajam dakle ima za cilj povezivanje niza gospodarskih subjekata, sudionika u lancu pružatelja usluga i proizvoda koji daju podršku jahtama s posadom, nastavak tradicije nautičke industrije u Hrvatskoj, jer nema turizma bez industrije, te senzibiliziranje javnosti s tržištem megajahti kako bi pronašli svoj interes i prepoznali značaj ovog vida turizma za razvoj Hrvatske obale. Čitav niz povezanih djelatnosti naslonjenih na nautiku imaju priliku uključiti se i promovirati svoje usluge putem ABSa: prijevoznici, VIP transferi za kopneni, morski i zračni prijevoz, rent a car agencije, agencije za nabavu, serviseri s uslugom i mogućnošću intervencije na na obali i otocima 24 sata, proizvođači opreme i djelova agenti za upravljanje i administrativnu podršku stranim charter brodovima, proizvođači autohtonih proizvoda, vinari, cvjećari, trgovci umjetnina i unikatnog nakita, ugostitelji, hotelijeri, wellness centri, sportski centri, agencije za posredovanje u zapošljavanju na jahtama (indivudualni treneri, glazbenici, dadilje, zabavljači, mađioničari)

Budućnost specijaliziranih nautičkih sajmova
Po prvi puta ove je godine u okviru ABS-a održan i sajam charter jahti s posadom, kojim su izuzetno zadovoljni agenti i vlasnici jahti.
Nikola Krasić, izvršni direktor ABS-a:
4. Adriatic Boat Show je pokazao da se s pogođenim konceptom i u pravom terminu u Hrvatskoj može održati jedan ovako zahtjevan sajam.
Budućnost „nautičkog sajmovanja” u Hrvatskoj je svakako u specijalizaciji sajmova koju smo i predlagali od samog početka. Koncept za koji smo se odlučili se pokazao dobro pogođenim pogotovo zbog zaokružene priče na poluotoku Mandalina u Šibeniku. Nova i 1. hrvatska marina za megajahte, remontno brodogradilište za refit i održavanje megajahti i kapacitetima za novogradnju, te sajam za jahte s posadom uz sebe vežu čitav niz povezanih gospodarskih subjekata čije će se djelatnosti i poslovanje zasigurno razvijati paralelno s razvojem marine, brodogradilišta i sajma.
Dojmovi koje je sajam, ali i naša destinacija ostavila na ciljanu poslovnu publiku koju smo doveli iz 14 zemalja je izuzetna promocija ovog uskog, ali visokoprofitabilnog segmenta turizma u Hrvatskoj.
S druge strane upravo taj segment je izuzetno osjetljiv, te zahtjeva dodatan angažman kako bi se sve finese odradile profesionalno.
Sljedeće godine je plan da se dodatno profiliramo u ovom pravcu, te stavimo dodatan naglasak na promociju destinacije i svih sadržaja koje naša destinacija nudi. Još uvijek ima prostora za poboljšanje kvalitete usluge koju nudimo zahtjevnom svjetskom tržištu, ali iz godine u godinu se nazire napredak i vjerujemo da ćemo ovakvim pristupom uspjeti osigurati da stanemo uz bok ostalim svjetskim destinacijama i ponudi ovakvog vida nautičkog turizma. Po dojmovima sudionika, sljedeće godine u istom terminu očekujemo još veći broj jahti s posadom, a pogotovo domaćih te još veći broj međunarodnih agenata, a sudeći prema ovogodišnjim reakcijama uspjeh ne bi trebao izostati.

Dojmovi izlagača i sudionika: I dogodine na ABSu!
Helena Čatipović, Fortuna Cruising:
– Smatram da je ovaj sajam jedini način na koji se mogu prezentirati jahte s posadom i cjelokupna ponuda koja je vezana uz taj luksuzni vid nautičkog turizma. Koncept ovakvog sajma u svijetu postoji više od 50 godina i to je jedini koncept kakav odgovara charter agentima koji vrše rezervacije luksuznih brodova, odnosno brodova s posadom. Sajam jahti s posadom mora se izdvojiti od klasičnog nautičkog sajma, a nadam se da će se u budućnosti još više specijalizirati, uz veće sudjelovanje hrvatskih brodara, a samim tim bit će i veći odaziv agenata.
Gosti koji odabiru jahte s posadom traže individualni pristup – itinerer skrojen prema njihovim željama i interesima, a isto tako ponudu izvan samog broda. Dugima riječima, naša djelatnost usko je povezana s restoranima u destinacijama koje posjećujemo, proizvođačima vrhunskih vina, vodičima, luksuznim hotelima koji su uglavnom odabir naših gostiju prije ili poslije samog boravka na brodu, kao i cjelokupnom kulturnom ponudom, i svega onog što čini Hrvatsku specifičnom destinacijom u odnosu na ostale. Jako mi je drago što su se već prve godine odazvali vinari Korta Katarina iz Orebića, restorani Boba (Murter) i Opat (Kornati), koji su na našim brodovima održali prezentacije i degustacije svojih proizvoda. Ne smijem zaboraviti ni charter tvtku koja se bavi najmom jedrilica i katamarana bez posade, Sailing Europe, a posebna je atrakcija bila izložba akademske slikarice Mirne Sišul na nekoliko naših brodova za cijelo vrijeme trajanja sajma. Očekujemo da će na sljedećim sajmovima još više ovakvih ponuđača prepoznati priliku da charter brokerima koji trebaju svom gostu objasniti zašto je baš treba odabrati Hrvatsku kao destinaciju, približe cjelokupni doživljaj Hrvatske.
Sudjelovali smo ove godine na ABSu s naših 8 jahti s posadom, od kojih je najveća tek sagrađena jedrilica Navilux duga 37 metara. Strani agenti koji su došli na ovaj sajam, a već godinama obilaze sajmove ovakvog tipa u svijetu su oduševljeni našom ponudom, osobito zato što su, kao pravi profesionalci, itekako svjesni da je ovo tek prvi sajam ovakvog tipa u Hrvatskoj i očekuju da Adriatic Boat Show u skorijoj budućnosti stane uz bok drugim svibanjskim sajmovima u Europi MYBA u Genovi (Italija), u Porosu (Grčka), Marmarisu (Turska), a onda i na sajmu u Antigui (Karibi). U svakom slučaju, bilo je to izvanredno druženje agenata, posada i stranih i domaćih brodova i jedva čekamo uhvatiti se posla i prezentirati se na još boljem i uspješnijem idućem sajmu.

Konačno optimizam u hrvatskoj nautici
Branimir Mađer – Stručni suradnik u sektoru za turizam pri HGK:
Prije svega, moram istaknuti kako ove godine yacht charter show najviše oduševljava. Jako je uspješan za prvu godinu, što je iznimno korisno i jako dobro i za naše i danas – sutra strane brodove koji plove i žele se promovirati u Hrvatskoj. Riječ je o segmentu koji se tek probija na hrvatskom tržištu, stoga se ovogodišnji ABS definitivno po tom ističe od drugih nautičkih sajmova u Hrvatskoj. Dogodine, kad se dozvoli kabotaža za charter jahte, mislim da će biti još više stranih charter jahti koje će se sudjelovati na sajmu. Nova marina također je prekrasna i definitivno treba takvih još nekoliko u Hrvatskoj, pogotovo u većim gradovima, koji imaju potreban sadržaje za zahtjevnije klijente. Zapravo, cijeli ovaj kompleks u Mandalini – od brodogradilišta, tvornice pontona, charter marine, marine za mega jahte, jedna je jedinstvena, zaokružena cjelina u Hrvatskoj.
Ne smijem zanemariti ni 2. Nautički forum, koji je od velikog značaja za nautiku u Hrvatskoj. Po prvi put jedna institucija – saborski Odbor za turizam, stala je iza nautičkog sektora. Podrška Instituta za turizam i saborskog Odbora za turizam za cijeli nautički sektor je nedvojbena, i sad slijede daljnji koraci i akcije. Nautički sektor ima jako velika očekivanja, konačno je zavladao optimizam i vjerujemo da će se neke stvari pokrenuti prema boljem, odnosno osigurati uvjeti za neometan razvoj nautičkog turizma i čitave industrije. Velika je stvar što se zakonodavna vlast uključila u cijelu priču, a i HGK, Sektor za turizam prati godinama nautički sektor i pridaje mu veliku pažnju, stoga se nadamo da ćemo ostvariti sve zaključke saborskog odbora što prije.

Izvlačenjem dobitnika nagrada i uz zvuk sirena brodova sudionika sajma, u nedjelju je svečano zatvoren 4. Adriatic Boat Show u Šibeniku. Više nego zadovoljni su sudionici i organizatori sajma, na kojem je ove godine svoje proizvode i usluge predstavilo publici stotinjak izlagača, 71 izloženih plovila unutar kojih 30ak charter jahti s posadom koje su bile posebna atrakcija ovogodišnjeg ABSa i privukle 80ak agenata iz 14 zemalja.

Adriatic Boat Show kao poveznica bogatstva kulture, tradicije i nautike u Hrvatskoj
Jana Gaćina, direktorica ABS-a:
Samim imenom Adriatic Boat Show od samog početka želimo naglasiti da je šibenski sajam nautike – iako posvećen promociji turističke destinacije naše regije – prostorno usmjeren prema zemljama okruženja i izvan granica Hrvatske, dakle ciljano prema inozemnoj poslovnoj publici.
Jedan od razloga kreiranja novog koncepta ABSa je u saznanju da jedan važan segment nautičkog turizma– charter jahti s posadom- koji svake godine bilježi velik rast i potražnju, nije do sada imao mjesto objedinjene promocije u Hrvatskoj.
Poanta sajmova nije samo gledanje, sajam ne smije biti svrha sam sebi. Htjeli smo organizirati manifestaciju koja će u kratkom vremenu polučiti rezultat i sudeći prema reakcijama sudionika uspjeli smo.
Turisti danas traže puno više od samog broda stoga smo na sajmu uz pomoć sudionika i sponzora ponudili agentima kompetan doživljaj Hrvatske: smještaj na brodovima, degustacije proizvoda, neformalna druženja uz glazbeni program tradicionalnog i modernog sadržaja, upoznavanje stare gradske jezgre Šibenika, NP Krka, kao i plovidbu šibenskim kanalom od Mandaline, preko jedinstvene tvrđave Sv Nikole na moru do Skradina.
Iz bogatog programa, kao jedinstveno događanje koje je spojilo nekoliko usko povezanih turističkih segmenata, istaknuli bismo Yacht hop večeri, jer su po prvi put u Hrvatskoj registrirani agenti imali jedinstvenu priliku provesti večer na luksuznim brodovima kao gosti. Na zadovoljstvo agenata, vlasnika jahti, ali i hrvatskih proizvođača vina i hrane agenti su besplatno uživali na luksuznim brodovima, vlasnici brodova na taj način uložili su u promociju, u suradnji s vinarima i restoranima koji tim putem također promoviraju svoje usluge i proizvode.
Sajam dakle ima za cilj povezivanje niza gospodarskih subjekata, sudionika u lancu pružatelja usluga i proizvoda koji daju podršku jahtama s posadom, nastavak tradicije nautičke industrije u Hrvatskoj, jer nema turizma bez industrije, te senzibiliziranje javnosti s tržištem megajahti kako bi pronašli svoj interes i prepoznali značaj ovog vida turizma za razvoj Hrvatske obale. Čitav niz povezanih djelatnosti naslonjenih na nautiku imaju priliku uključiti se i promovirati svoje usluge putem ABSa: prijevoznici, VIP transferi za kopneni, morski i zračni prijevoz, rent a car agencije, agencije za nabavu, serviseri s uslugom i mogućnošću intervencije na na obali i otocima 24 sata, proizvođači opreme i djelova agenti za upravljanje i administrativnu podršku stranim charter brodovima, proizvođači autohtonih proizvoda, vinari, cvjećari, trgovci umjetnina i unikatnog nakita, ugostitelji, hotelijeri, wellness centri, sportski centri, agencije za posredovanje u zapošljavanju na jahtama (indivudualni treneri, glazbenici, dadilje, zabavljači, mađioničari)

Budućnost specijaliziranih nautičkih sajmova
Po prvi puta ove je godine u okviru ABS-a održan i sajam charter jahti s posadom, kojim su izuzetno zadovoljni agenti i vlasnici jahti.
Nikola Krasić, izvršni direktor ABS-a:
4. Adriatic Boat Show je pokazao da se s pogođenim konceptom i u pravom terminu u Hrvatskoj može održati jedan ovako zahtjevan sajam.
Budućnost „nautičkog sajmovanja” u Hrvatskoj je svakako u specijalizaciji sajmova koju smo i predlagali od samog početka. Koncept za koji smo se odlučili se pokazao dobro pogođenim pogotovo zbog zaokružene priče na poluotoku Mandalina u Šibeniku. Nova i 1. hrvatska marina za megajahte, remontno brodogradilište za refit i održavanje megajahti i kapacitetima za novogradnju, te sajam za jahte s posadom uz sebe vežu čitav niz povezanih gospodarskih subjekata čije će se djelatnosti i poslovanje zasigurno razvijati paralelno s razvojem marine, brodogradilišta i sajma.
Dojmovi koje je sajam, ali i naša destinacija ostavila na ciljanu poslovnu publiku koju smo doveli iz 14 zemalja je izuzetna promocija ovog uskog, ali visokoprofitabilnog segmenta turizma u Hrvatskoj.
S druge strane upravo taj segment je izuzetno osjetljiv, te zahtjeva dodatan angažman kako bi se sve finese odradile profesionalno.
Sljedeće godine je plan da se dodatno profiliramo u ovom pravcu, te stavimo dodatan naglasak na promociju destinacije i svih sadržaja koje naša destinacija nudi. Još uvijek ima prostora za poboljšanje kvalitete usluge koju nudimo zahtjevnom svjetskom tržištu, ali iz godine u godinu se nazire napredak i vjerujemo da ćemo ovakvim pristupom uspjeti osigurati da stanemo uz bok ostalim svjetskim destinacijama i ponudi ovakvog vida nautičkog turizma. Po dojmovima sudionika, sljedeće godine u istom terminu očekujemo još veći broj jahti s posadom, a pogotovo domaćih te još veći broj međunarodnih agenata, a sudeći prema ovogodišnjim reakcijama uspjeh ne bi trebao izostati.

Dojmovi izlagača i sudionika: I dogodine na ABSu!
Helena Čatipović, Fortuna Cruising:
– Smatram da je ovaj sajam jedini način na koji se mogu prezentirati jahte s posadom i cjelokupna ponuda koja je vezana uz taj luksuzni vid nautičkog turizma. Koncept ovakvog sajma u svijetu postoji više od 50 godina i to je jedini koncept kakav odgovara charter agentima koji vrše rezervacije luksuznih brodova, odnosno brodova s posadom. Sajam jahti s posadom mora se izdvojiti od klasičnog nautičkog sajma, a nadam se da će se u budućnosti još više specijalizirati, uz veće sudjelovanje hrvatskih brodara, a samim tim bit će i veći odaziv agenata.
Gosti koji odabiru jahte s posadom traže individualni pristup – itinerer skrojen prema njihovim željama i interesima, a isto tako ponudu izvan samog broda. Dugima riječima, naša djelatnost usko je povezana s restoranima u destinacijama koje posjećujemo, proizvođačima vrhunskih vina, vodičima, luksuznim hotelima koji su uglavnom odabir naših gostiju prije ili poslije samog boravka na brodu, kao i cjelokupnom kulturnom ponudom, i svega onog što čini Hrvatsku specifičnom destinacijom u odnosu na ostale. Jako mi je drago što su se već prve godine odazvali vinari Korta Katarina iz Orebića, restorani Boba (Murter) i Opat (Kornati), koji su na našim brodovima održali prezentacije i degustacije svojih proizvoda. Ne smijem zaboraviti ni charter tvtku koja se bavi najmom jedrilica i katamarana bez posade, Sailing Europe, a posebna je atrakcija bila izložba akademske slikarice Mirne Sišul na nekoliko naših brodova za cijelo vrijeme trajanja sajma. Očekujemo da će na sljedećim sajmovima još više ovakvih ponuđača prepoznati priliku da charter brokerima koji trebaju svom gostu objasniti zašto je baš treba odabrati Hrvatsku kao destinaciju, približe cjelokupni doživljaj Hrvatske.
Sudjelovali smo ove godine na ABSu s naših 8 jahti s posadom, od kojih je najveća tek sagrađena jedrilica Navilux duga 37 metara. Strani agenti koji su došli na ovaj sajam, a već godinama obilaze sajmove ovakvog tipa u svijetu su oduševljeni našom ponudom, osobito zato što su, kao pravi profesionalci, itekako svjesni da je ovo tek prvi sajam ovakvog tipa u Hrvatskoj i očekuju da Adriatic Boat Show u skorijoj budućnosti stane uz bok drugim svibanjskim sajmovima u Europi MYBA u Genovi (Italija), u Porosu (Grčka), Marmarisu (Turska), a onda i na sajmu u Antigui (Karibi). U svakom slučaju, bilo je to izvanredno druženje agenata, posada i stranih i domaćih brodova i jedva čekamo uhvatiti se posla i prezentirati se na još boljem i uspješnijem idućem sajmu.

Konačno optimizam u hrvatskoj nautici
Branimir Mađer – Stručni suradnik u sektoru za turizam pri HGK:
Prije svega, moram istaknuti kako ove godine yacht charter show najviše oduševljava. Jako je uspješan za prvu godinu, što je iznimno korisno i jako dobro i za naše i danas – sutra strane brodove koji plove i žele se promovirati u Hrvatskoj. Riječ je o segmentu koji se tek probija na hrvatskom tržištu, stoga se ovogodišnji ABS definitivno po tom ističe od drugih nautičkih sajmova u Hrvatskoj. Dogodine, kad se dozvoli kabotaža za charter jahte, mislim da će biti još više stranih charter jahti koje će se sudjelovati na sajmu. Nova marina također je prekrasna i definitivno treba takvih još nekoliko u Hrvatskoj, pogotovo u većim gradovima, koji imaju potreban sadržaje za zahtjevnije klijente. Zapravo, cijeli ovaj kompleks u Mandalini – od brodogradilišta, tvornice pontona, charter marine, marine za mega jahte, jedna je jedinstvena, zaokružena cjelina u Hrvatskoj.
Ne smijem zanemariti ni 2. Nautički forum, koji je od velikog značaja za nautiku u Hrvatskoj. Po prvi put jedna institucija – saborski Odbor za turizam, stala je iza nautičkog sektora. Podrška Instituta za turizam i saborskog Odbora za turizam za cijeli nautički sektor je nedvojbena, i sad slijede daljnji koraci i akcije. Nautički sektor ima jako velika očekivanja, konačno je zavladao optimizam i vjerujemo da će se neke stvari pokrenuti prema boljem, odnosno osigurati uvjeti za neometan razvoj nautičkog turizma i čitave industrije. Velika je stvar što se zakonodavna vlast uključila u cijelu priču, a i HGK, Sektor za turizam prati godinama nautički sektor i pridaje mu veliku pažnju, stoga se nadamo da ćemo ostvariti sve zaključke saborskog odbora što prije.

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video