Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić izjavio je danas da vlada planira nastavak investicija i aktivnosti na području Rijeke i Primorsko-goranske županije te da Rijeka treba postati jedna od najvažnijih luka Mediterana.Ministar je danas posjetio Rijeku gdje je s predstavnicima lokalne i regionalne uprave, riječke Lučke uprave i Jadrolinije razgovarao o projektima na tom području te obišao riječku Lučku kapetaniju, VTS službu za upravljanje pomorskim radarskim sustavom i Nacionalnu središnjicu za usklađivanje traganja i spašavanja na moru. Vlada planira nastavak investicija i aktivnosti na području Rijeke i Primorsko-goranske županije, prije svega u povezivanje budućeg terminala s prometnicama u unutrašnjosti, kroz željeznice i kroz državne ceste, kazao je Hajdaš Dončić.
Objasnio je pri tom da se misli na ubrzanje ulaganja u infrastrukturu postojeće pruge, prije svega u unificiranost elektrifikacije, i gradnje drugog kolosijeka na mogućim dijelovima. Ističe i da je veliki izazov za Hrvatske ceste gradnja nove prometnice D 403 koja će povezivati kontejnerski terminal na Zagrebačkoj obali s unutrašnjosti, kako bi Rijeka postala ono što treba biti – jedna od najvažnijih luka Mediterana. Na pitanje kako će se zatvoriti financijska konstrukcija za D 403, ministar je kazao da će to učiniti Hrvatske ceste. Za ovu godinu imamo spreman novac za završetak projektne dokumentacije, a za fazu izgradnje imamo različite izvore financiranja, rekao je dodajući da ne isključuje mogućnost financiranja putem Svjetske banke ili EBRD-a. Naglasio je da se neće krenuti u izgradnju dok ne budu osigurani izvori financiranja te da je to jasna poruka svim direktorima poduzeća kojima upravlja ministarstvo.
Jamčim da ćemo naći financijska sredstva za D 403 i da će to će biti u skladu sa završetkom terminala, rekao je. Hajdaš Dončić je ocijenio i da Jadrolinija ima dobre planove, koji uključuju gradnju novih brodova. U to uključujemo Hrvatske ceste i lučke uprave kako bismo za te brodove uspjeli pripremiti kopnenu i otočku infrastrukturu i tako Jadroliniju činimo konkurentnijom i spremnijom za predstojeću liberalizaciju usluga trajektnog prometa, naglasio je. Ministar je dodao da se inzistira na velikoj povezanosti ministarstva i poduzeća u njegovu portfelju s lokalnom i regionalnom upravom, koje će se aktivno uključiti u probleme prostornog planiranja, kako bi planirani projekti do 2017. bili u funkciji.
Na pitanje jesu li razgovarali o novim kadrovima u Jadroliniji, riječkoj Lučkoj upravi i Luci Rijeka, Hajdaš Dončić je odgovorio da “postoji nešto što se zove javni natječaj i najbolje rješenje”. Riječki gradonačelnik Vojko Obersnel kazao je da je dobio jasne odgovore o ulaganjima u riječku luku, cestu D 403 i u Hrvatsku željeznicu. Definirali smo važnost Jadrolinije, rekao je i ocijenio da je “najava mogućnosti daljnje izgradnje brodova Jadrolinije i u hrvatskim brodogradilištima izuzetno značajna i za Jadroliniju i za brodogradnju”. Obnašatelj dužnosti župana primorsko-goranskog Vidoje Vujić rekao je kako očekuje da će ministarstvo dislocirati neke svoje buduće uprave ili povjerenstva, a očekuje i da će se u budućnosti više napraviti za luku Opatija kao luku za megajahte.
poslovni.hr