Hrvatska je najdinamičnije svjetsko tržište u nautičkoj industriji, a mi smo svoju vjeru u njen razvoj pokazali dosadašnjim ulaganjima, na kojima nećemo stati – direktor Dogus Grupe Hasnu Akhan.
Želimo postati glavni regionalni igrač u segmentu nautike, a u Hrvatskoj smo prepoznali iznimnu atraktivnost i potencijal. Pokazali smo svojim aktivnostima i ulaganjima da čvrsto vjerujemo u budućnost Hrvatske u kojoj će turizam biti jedan od ključeva i pokretača razvoja, kazao je među ostalim izvršni direktor Dogus Grupe Husnu Akhan predstavljajući zajedno sa Zdenkom Zrilićem novu akviziju jedne od vodećih poslovnih grupacija u Turskoj na području Hrvatske odnosno Zadarske županije, a riječ je o preuzimanju 100-postotnog vlasništva nad Marinom Dalmacija.
To su zapravo dvije marine – Marina Dalmacija i Marina Borik.
– Hrvatska i Turska su prijateljske zemlje i naše je zadovoljstvo da smo ovdje našli partnere s kojima ćemo i dalje ulagati, riječi su koje je izgovorio Ferit F. Sahenk, predsjednik uprave ove moćne grupe koji je s nizom kolega nazočio na predstavljanju, ali je izvršnom direktoru Akhanu prepustio vođenje konferencije i komunikaciju s medijima.
Mnogobrojni novinari dobili su dodatne informacije o već objavljenoj vijesti kako je moćna grupacija, s velikim poslovima i ambicijama preuzimanja vodeće uloge u nizu djelatnosti a najprije u nautici, nakon marine Mandalina – Šibenik kupila u potpunosti Marinu Dalmacija od Zdenka Zrilića odnosno tvrtke International Seaport.
Zacrtane investicije od 50 milijuna eura
– Provodimo i velike investicije kakve su u planu i na ovom području, a riječ je o ulaganju od 17 milijuna eura u Marinu Dalmacija što će se provesti u sljedeće dvije godine. U Turskoj u kojoj imamo tri marine uskoro krećemo u gradnju krovne marine što će na dosad uloženih 155 milijuna dolara značiti novih 85 milijuna dolara ulaganja. U marini Mandalina-Šibenik s investicijom od 15 milijuna eura u proširenje, odnosno dogradnju vezova za megajahte stvorit ćemo prvu takvu marinu u Hrvatskoj koja će moći primiti 80 megajahti dužih od 30 metara. Neće biti zadnja i time će se u Hrvatsku dovesti megajahte za što postoji veliki potencijal, kazao je Akhan.
Postati “glavni igrač” nautike Mediterana
Interes – postati glavni “igrač” na prostoru Mediterana podrazumijeva interes za širenje i u Turskoj i Hrvatskoj, ali i Albaniji, Crnoj Gori i Grčkoj. U Šibeniku će slijediti i ulaganja u hotelske i apartmanske smještaje i to u 2013. godini.
Akhan je kazao i kako su otvoreni i u traženju novih prilika za ulaganja i to ne tek u nautici već i turizmu, hotelima i ugostiteljstvu.
– Imamo i interes za ulaganja u graditeljstvo, energetiku i niz drugih djelatnosti. Pregovara se i o nizu projekata na području Zadra i s gospodinom Zrilićem i otvoreni smo i za druge prilike.
Dogus grupa
Riječ je o jednom od najvećih konglomerata u Turskoj nastalom 1951. godine, a danas aktivnom u sedam poslovnih grana: financijske usluge, autoindustrija, graditeljstvo, mediji, turizam i usluge, nekretnine i energetika. Imaju 126 tvrtki koje zapošljavaju 30.000 ljudi. Ambicija je grupe da postane regionalni lider posebno u segmentu nautičkog turizma odnosno uslugama općenito. Konsolidirana imovina grupe vrijedi 27 milijardi dolara, a ukupna imovina pod upravljanjem 99 milijardi. Do kraja ove godine namjera je konsolidiranom imovinom doseći 30 milijardi dolara uz prihod od šest milijardi dolara uz rast na godišnjoj razini od osam posto.
Zdenko Zrilić: Oni su našli mene
Zdenka Zrilića, koji je prodao svoje vlasništvo u Marini Dalmacija Dogus Grupi, novinari su upitali kako ih je našao i kakvi su budući zajednički planovi na što je odgovorio:
– Oni su našli mene. Što se planova daljnje suradnje tiče, o njima se razgovara.
Kapaciteti u Hrvatskoj premašili Tursku
S ovako dinamičnim ulagačima i moćnom korporacijom brojke se naravno brzo mijenjaju. No, nakon ove kupnje Dogus Grupa pod svojim brendom D-Marine ima 4. 836 vezova od čega 2.430 u Hrvatskoj, što će reći blago više nego u Turskoj. Novi su veliki projekti i tamo i ovdje najavljeni.
Marina Dalmacija je jedna od vodećih na Mediteranu s 1.700 vezova od čega 1.200 morskih i 500 na kopnu. Marina Borik specifičan je biser blizu jezgre grada kao svojevrsna “butik” marina s 200 vezova u moru i 50 na kopnu.
KK Zadar?
Na pitanje o interesu ili mogućem sponzorstvu KK Zadar kazano je kako grupa pomaže i sponzorira sport uopće u Turskoj, a nastavili su i u Šibeniku. Trenutačno su u puno većim ambicijama i projektima s jednom od najistaknutijih tvrtki iz SAD-a oko podrške i promocije sporta pa do zastupanja sportskih brendova i akademija.
zadarskilist.hr