Najznačajnija pomoraska luka u Grčkoj luka Pirej, glavni je pravac za prolaz kineske robe na europsko tržište. U Pireju je od 2009. prisutna jedna od najvećih kineskih brodarskih kompanija Cosco. Cosco upravlja s dva terminala u pirejskoj luci, a od njegova dolaska europski izvoz u Kinu povećan je za 50 posto.Peking je zainteresiran i za nova ulaganja.
Proteklih godina tvrtke iz cijeloga svijeta u velikoj su mjeri svoju proizvodnju zbog manjih troškova selile u Aziju, u prvom redu u Kinu. Taj se trend sada očito mijenja. Europske i američke tvrtke tamo sve teže opstaju zbog rasta troškova, oštre konkurencije i brojnih administrativnih prepreka pa ulaganja žele preusmjeriti na druga tržišta. Istodobno se i kineske tvrtke sve više okreću zapadu. Njihova su ulaganja, zbog nižih troškova radne snage i energije te bolje infrastrukture, uglavnom usmjerene na Sjedinjene Američke Države ali i Europu.
Nesigurnost u ophođenju s vlastima, pritisak zbog sve većih troškova i težak pristup kineskom tržištu, sve to mnoge američke kompanije potiče na odlazak iz Kine i povratak na matično tržište. O povlačenju sve češće razmišljaju i tvrtke iz Europske unije. Istraživanje Europske trgovinske komore u Pekingu, kojim je obuhvaćeno 557 tvrtki iz EU, pokazuje da 22 posto europskih tvrtki u Kini razmišlja o odlasku u neku drugu državu. Svako drugo poduzeće iz EU u anketi navodi da mu je mogući posao u Kini propao zbog administrativnih prepreka. Dvije trećine ispitanih smatra da su zbog toga izgubile više od deset posto prihoda. Strana poduzeća u Kini opterećuju i sve veći troškovi radne snage, dok ta najmnogoljudnija zemlja svijeta gubi svoje prednosti kao država niskih plaća. Plaće radnicima u kineskim tvornicama porasle su između 2005. i 2010. godine za čak 69 posto, a procjenjuje se da će plaće i ubuduće nastaviti rasti.
poslovni.hr