O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Ilovik – Mrtvaška, brodska linija

Imamo rivu velu i široku i Vapori će nas zjet u Evropu, poruke su s transparenata koje se jučer moglo vidjeti među razdraganim Ilovčanima, Šanpjerinima, stanovnicima Otoka cvijeća, na kojem je jučer bilo veselo jer je i službeno označen kraj radova na proširenju rive i produljenju pristanišnog mula, čime je ovaj mali otok lošinjskog arhipelaga dobio kvalitetne i sigurne lučke uvjete. Osim toga, Ilovčani su dobili i obećanje ministra prometa, pomorstva i infrastrukture, Siniše Hajdaša Dončića da se povezivanje brodskom linijom na relaciji Ilovik-Mrtvaška, koja je privremeno uspostavljena dok su trajali radovi na rivi, nastavlja, i postat će državna brodska linija. Tu su vijest otočani popratili velikim pljeskom, kao i samo otvorenje dograđene rive, koje je ministar Hajdaš Dončić označio šetnjom po molu u pratnji dviju djevojčica s Ilovika, četverogodišnjom Ivanom Dabo i šestogodišnjom Tončicom Matas. Ministar je kazao kako i pomalo zavidi Ilovčanima jer istraživanja govore da su najdugovječniji što je objasnio dobrom genetikom i prirodnim okruženjem za kvalitetan život, te je kazao kako vjeruje da će dogradnja pristaništa poboljšati daljnje komunikacije i osigurati još bolje pretpostavke za kvalitetan održivi razvoj otoka. Prigodom otvorenja rive ravnatelj Županijske lučke uprave Mali Lošinj Gracijano Petrinić zahvalio je svima koji su pridonijeli realizaciji ovog projekta te kazao kako im Ilovčani to neće zaboraviti.
Preci sanjali, ja doživio

– Moji preci su ovo sanjali, a ja sam doživio, poseban pozdrav mojim Šanpjerinima, rekao je gradonačelnik Gari Cappelli, po majci Ilovčan, te je zahvalio projektantima, izvođaču, Primorsko-goranskoj županiji, bivšoj i sadašnjoj Vladi RH jer su prepoznale značaj investicije te je iskazao nadu da će se već dogodine na Iloviku ponovno slaviti, kada na otok dođe voda. Župan Vidoje Vujić ponosan je što Županija u svom sastavu ima otoke, naglasio je njihov značaj i ljepotu, istaknuo važnost podrške i pomoći otocima s kopna, kako s regionalne tako i državne razine, posebno kod izrade projekata održivog razvoja, budući da ih, naročito za male otoke, nedostaje, a kvalitetnim projektima pruža se šansa financiranja iz EU fondova, kazao je Vujić. Svečanosti otvorenja pridružio se i saborski zastupnik Zlatko Komadina.

More prijedloga

Otvorenju pristaništa prethodila je panel diskusija u lošinjskom hotelu Aurora o državnim linijama u javnom i obalnom pomorskom prometu na području Primorsko-goranske županije. U panel diskusiji Vanja Seršić je u ime Grada Raba predložio da se državna brzobrodska linija Rijeka-Rab-Novalja produži do Zadra te predlaže i uvođenje linije koja bi povezala Rab, Pag i Lošinj, a procjena je da bi ta linija ljeti bila profitabilna, a izvan sezone bi je financirale lokalne samouprave tih otoka. Predsjednik Udruženja obrtnika Cres/Lošinj Mario Kamalić smatra da bi otočna gospodrska vozila trebala imati prednost kod ukrcaja na trajekt posebno u turističkoj sezoni, te očekuje da se više poradi na boljoj koordinaciji autobusnih i pomorskih veza, kao i uvođenju hidroaviona. Jadranka Matas, predsjednica MO Ilovik naglasila je da je brodska veza s Mrtvaškom preporodila Ilovik te je istakla važnost ulaganja u luku Mrtvaška i izgradnju ceste, budući je postojeća neuvjetna. Predložila je i da se Ilovik uvrsti u brzobrodsku liniju koja katamaranom povezuje Rab i Novalju s Rijekom s tim da polazak bude s Ilovika, ranije od sadašnjeg, kako se red plovidbe ne bi mijenjao za Rabljane i Novalju. Predsjednik MO Susak, Milan Jurlina traži da se i Susak uvrsti kao luka pristajanja za brzobrodsku liniju katamaranom Bišovo koji povezuje otočje s Pulom i Zadrom, te predlaže da se brod Ozalj s obzirom da je u jako lošem stanju zamjeni drugim.

Subvencija samo otočanima

Predsjednik MO Unije, Robert Nikolić smatra da bi se subvencija na karte trebala odnositi samo na otočane, a takav stav iznio je i lošinjski gradonačelnik Gari Cappelli, koji je predložio i da se uskladi red plovidbe trajekata koji povezuju Cres i Lošinj s Valbiskom, kako bi se putovanje moglo nastaviti s Valbiske na Rab.
Cappelli je predložio da se u izmjene Zakona o lukama uvrsti da u upravnim vijećima lučkih uprava mora biti i predstavnik lokalne samouprave. Creski gradonačelnik Kristijan Jurjako kazao je da je linija Va lbiska-Merag profitabilna i da zaslužuje kvalitetne trajekte, a predložio je i da se usklade red plovidbe trajekta Lopar-Valbiska s autobusnom linijom koja Cres i Lošinj povezuje s Rijekom, kako bi je putnici s Raba mogli koristiti. Nekoliko sudionika diskusije apostrofiralo je problem da je brzobrodska veza Cresa i Lošinja s Rijekom postala sporovozna. Ministar Siniša Hajdaš Dončić, među ostalim, rekao je da je cilj panel diskusija koje će se održati i u drugim maritimnim županijama, dogovorom unaprijediti stanje, ali gdje treba ići i u racionalizacije pri čemu namjera nije lomiti na štetu lokalnog stanovništva nego zajednički doći do najoptimalnijih rješenja.

TONČI HRABRIĆ, PREDSJEDNIK HSP-a BAŠKE
Hitno vratiti morsku vezu Baške i Senja

BAŠKA Tonči Hrabrić, predsjednik HSP-a Baške i član Glavnog stana te stranke na tiskovnoj konferenciji kritizirao je nadležna državna i županijska tijela zbog njihove nezainteresiranosti za uvođenje, odnosno vraćanje trajektnog prometovanja u Bašku. Trajektna linija koja je godinama vezivala Bašku sa Senjom, čak i Loparom, imala je svoj smisao i težinu, posebice u vrijeme trajanja ljetne sezone. Ne samo da bi vraćanje morske veze Baške i Senja stanovništvu ovog dijela otoka i turistima bitno skratilo putovanje prema kopnu i vezi s Dalmacijom autocestom, već bi ta trajektna linija pridonijela i oživljavanju protoka roba i ljudi između bašćanskog i senjskog kraja, zaključuje Hrabrić.
– Očito je da Bašku i Bašćane marginalizira i zaboravlja ova državna vlast, jednako kao što je to činila i ona prethodna. Trajekta linija Baška-Senj za HSP-ovce je nužnost, a s obzirom na to da je ona u vrijeme dok je postojala bila rentabilna, uvjereni smo da bi ta veza i danas, makar sezonski, mogla djelovati bez potrebe za »upumpavanjem« novca poreznih obveznika, naglasio je Hrabrić upućujući kritike i županijskim institucijama koje prometne inicijative Bašćana »grubo ignoriraju«. Veza dvaju lokalnih centara bila je predmet kontakata bašćanske i senjske lokalne uprave. Ličko-senjska županija svojevremeno je pokazivala interes za tim projektom, što se nažalost nije moglo reći i za PGŽ koji zbog nekog razloga ne želi čuti za taj projekt, nastavlja Hrabrić dodajući kako ga čudi što Grad Senj nema više inicijative na tom planu. Uvođenje ove linije Senjanima bi sasvim sigurno otvorilo mogućnost zapošljavanja u turističkim kapacitetima Baške, zaključio je prvi čovjek HSP-a Baške.

Za županijske subvencije deseci milijuna kuna

Pomoćnik ministra Nikola Mendrila dao je pregled svih linija u PGŽ te među ostalim informirao o iznosu subvencija svake od njih. Profitabilne su trajektne linije Brestova-Porozina, Valbiska-Merag i Mišnjak-Rab. Iako bilježi porast prometa linija Valbiska Lopar, se subvencionira, za prošlu godinu subvencija je iznosila pet milijuna kuna, a ocjena je da bi se kvalitetnijim i bržim brodom na ovoj liniji promet značajnije povećao. Trajektna linija koja povezuje Zadar i Mali Lošinj, s pristajanjem na nekoliko manjih otoka stagnira brojem putnika i vozila, a subvencionira se sa 14,8 milijuna kuna. Katamaranska linija koja povezuje cresko-lošinjsko otočje s Rijekom subvencionira se sa 15,5 milijuna kuna, a subvencija za katamaranku liniju Rijeka-Rab-Novalja iznosi 13 milijuna kuna. Porast u broju putnika bilježi sezonska brzobrodska veza koja povezuje Pulu, Lošinj i još nekoliko otoka sa Zadrom, a subvencija je lani iznosila 4,6 milijuna kuna. Brodska linija koja povezuje male otoke lošinjskog arhipelaga subvencionira se sa 10,4 milijuna kuna. Od studenog prošle godine do sada linija koja povezuje Ilovik s Mrtvaškom, subvencionirana je u visini 784.853 kune. Zbog nepristajanja na Iloviku tijekom radova na rivi registrirana je ušteda goriva od 1.190.000 kuna. Na svim državnim linijama u Primorsko goranskoj županiji lani je registrirano 2.345.000 putnika.

novine.novilist.hr

Imamo rivu velu i široku i Vapori će nas zjet u Evropu, poruke su s transparenata koje se jučer moglo vidjeti među razdraganim Ilovčanima, Šanpjerinima, stanovnicima Otoka cvijeća, na kojem je jučer bilo veselo jer je i službeno označen kraj radova na proširenju rive i produljenju pristanišnog mula, čime je ovaj mali otok lošinjskog arhipelaga dobio kvalitetne i sigurne lučke uvjete. Osim toga, Ilovčani su dobili i obećanje ministra prometa, pomorstva i infrastrukture, Siniše Hajdaša Dončića da se povezivanje brodskom linijom na relaciji Ilovik-Mrtvaška, koja je privremeno uspostavljena dok su trajali radovi na rivi, nastavlja, i postat će državna brodska linija. Tu su vijest otočani popratili velikim pljeskom, kao i samo otvorenje dograđene rive, koje je ministar Hajdaš Dončić označio šetnjom po molu u pratnji dviju djevojčica s Ilovika, četverogodišnjom Ivanom Dabo i šestogodišnjom Tončicom Matas. Ministar je kazao kako i pomalo zavidi Ilovčanima jer istraživanja govore da su najdugovječniji što je objasnio dobrom genetikom i prirodnim okruženjem za kvalitetan život, te je kazao kako vjeruje da će dogradnja pristaništa poboljšati daljnje komunikacije i osigurati još bolje pretpostavke za kvalitetan održivi razvoj otoka. Prigodom otvorenja rive ravnatelj Županijske lučke uprave Mali Lošinj Gracijano Petrinić zahvalio je svima koji su pridonijeli realizaciji ovog projekta te kazao kako im Ilovčani to neće zaboraviti.
Preci sanjali, ja doživio

– Moji preci su ovo sanjali, a ja sam doživio, poseban pozdrav mojim Šanpjerinima, rekao je gradonačelnik Gari Cappelli, po majci Ilovčan, te je zahvalio projektantima, izvođaču, Primorsko-goranskoj županiji, bivšoj i sadašnjoj Vladi RH jer su prepoznale značaj investicije te je iskazao nadu da će se već dogodine na Iloviku ponovno slaviti, kada na otok dođe voda. Župan Vidoje Vujić ponosan je što Županija u svom sastavu ima otoke, naglasio je njihov značaj i ljepotu, istaknuo važnost podrške i pomoći otocima s kopna, kako s regionalne tako i državne razine, posebno kod izrade projekata održivog razvoja, budući da ih, naročito za male otoke, nedostaje, a kvalitetnim projektima pruža se šansa financiranja iz EU fondova, kazao je Vujić. Svečanosti otvorenja pridružio se i saborski zastupnik Zlatko Komadina.

More prijedloga

Otvorenju pristaništa prethodila je panel diskusija u lošinjskom hotelu Aurora o državnim linijama u javnom i obalnom pomorskom prometu na području Primorsko-goranske županije. U panel diskusiji Vanja Seršić je u ime Grada Raba predložio da se državna brzobrodska linija Rijeka-Rab-Novalja produži do Zadra te predlaže i uvođenje linije koja bi povezala Rab, Pag i Lošinj, a procjena je da bi ta linija ljeti bila profitabilna, a izvan sezone bi je financirale lokalne samouprave tih otoka. Predsjednik Udruženja obrtnika Cres/Lošinj Mario Kamalić smatra da bi otočna gospodrska vozila trebala imati prednost kod ukrcaja na trajekt posebno u turističkoj sezoni, te očekuje da se više poradi na boljoj koordinaciji autobusnih i pomorskih veza, kao i uvođenju hidroaviona. Jadranka Matas, predsjednica MO Ilovik naglasila je da je brodska veza s Mrtvaškom preporodila Ilovik te je istakla važnost ulaganja u luku Mrtvaška i izgradnju ceste, budući je postojeća neuvjetna. Predložila je i da se Ilovik uvrsti u brzobrodsku liniju koja katamaranom povezuje Rab i Novalju s Rijekom s tim da polazak bude s Ilovika, ranije od sadašnjeg, kako se red plovidbe ne bi mijenjao za Rabljane i Novalju. Predsjednik MO Susak, Milan Jurlina traži da se i Susak uvrsti kao luka pristajanja za brzobrodsku liniju katamaranom Bišovo koji povezuje otočje s Pulom i Zadrom, te predlaže da se brod Ozalj s obzirom da je u jako lošem stanju zamjeni drugim.

Subvencija samo otočanima

Predsjednik MO Unije, Robert Nikolić smatra da bi se subvencija na karte trebala odnositi samo na otočane, a takav stav iznio je i lošinjski gradonačelnik Gari Cappelli, koji je predložio i da se uskladi red plovidbe trajekata koji povezuju Cres i Lošinj s Valbiskom, kako bi se putovanje moglo nastaviti s Valbiske na Rab.
Cappelli je predložio da se u izmjene Zakona o lukama uvrsti da u upravnim vijećima lučkih uprava mora biti i predstavnik lokalne samouprave. Creski gradonačelnik Kristijan Jurjako kazao je da je linija Va lbiska-Merag profitabilna i da zaslužuje kvalitetne trajekte, a predložio je i da se usklade red plovidbe trajekta Lopar-Valbiska s autobusnom linijom koja Cres i Lošinj povezuje s Rijekom, kako bi je putnici s Raba mogli koristiti. Nekoliko sudionika diskusije apostrofiralo je problem da je brzobrodska veza Cresa i Lošinja s Rijekom postala sporovozna. Ministar Siniša Hajdaš Dončić, među ostalim, rekao je da je cilj panel diskusija koje će se održati i u drugim maritimnim županijama, dogovorom unaprijediti stanje, ali gdje treba ići i u racionalizacije pri čemu namjera nije lomiti na štetu lokalnog stanovništva nego zajednički doći do najoptimalnijih rješenja.

TONČI HRABRIĆ, PREDSJEDNIK HSP-a BAŠKE
Hitno vratiti morsku vezu Baške i Senja

BAŠKA Tonči Hrabrić, predsjednik HSP-a Baške i član Glavnog stana te stranke na tiskovnoj konferenciji kritizirao je nadležna državna i županijska tijela zbog njihove nezainteresiranosti za uvođenje, odnosno vraćanje trajektnog prometovanja u Bašku. Trajektna linija koja je godinama vezivala Bašku sa Senjom, čak i Loparom, imala je svoj smisao i težinu, posebice u vrijeme trajanja ljetne sezone. Ne samo da bi vraćanje morske veze Baške i Senja stanovništvu ovog dijela otoka i turistima bitno skratilo putovanje prema kopnu i vezi s Dalmacijom autocestom, već bi ta trajektna linija pridonijela i oživljavanju protoka roba i ljudi između bašćanskog i senjskog kraja, zaključuje Hrabrić.
– Očito je da Bašku i Bašćane marginalizira i zaboravlja ova državna vlast, jednako kao što je to činila i ona prethodna. Trajekta linija Baška-Senj za HSP-ovce je nužnost, a s obzirom na to da je ona u vrijeme dok je postojala bila rentabilna, uvjereni smo da bi ta veza i danas, makar sezonski, mogla djelovati bez potrebe za »upumpavanjem« novca poreznih obveznika, naglasio je Hrabrić upućujući kritike i županijskim institucijama koje prometne inicijative Bašćana »grubo ignoriraju«. Veza dvaju lokalnih centara bila je predmet kontakata bašćanske i senjske lokalne uprave. Ličko-senjska županija svojevremeno je pokazivala interes za tim projektom, što se nažalost nije moglo reći i za PGŽ koji zbog nekog razloga ne želi čuti za taj projekt, nastavlja Hrabrić dodajući kako ga čudi što Grad Senj nema više inicijative na tom planu. Uvođenje ove linije Senjanima bi sasvim sigurno otvorilo mogućnost zapošljavanja u turističkim kapacitetima Baške, zaključio je prvi čovjek HSP-a Baške.

Za županijske subvencije deseci milijuna kuna

Pomoćnik ministra Nikola Mendrila dao je pregled svih linija u PGŽ te među ostalim informirao o iznosu subvencija svake od njih. Profitabilne su trajektne linije Brestova-Porozina, Valbiska-Merag i Mišnjak-Rab. Iako bilježi porast prometa linija Valbiska Lopar, se subvencionira, za prošlu godinu subvencija je iznosila pet milijuna kuna, a ocjena je da bi se kvalitetnijim i bržim brodom na ovoj liniji promet značajnije povećao. Trajektna linija koja povezuje Zadar i Mali Lošinj, s pristajanjem na nekoliko manjih otoka stagnira brojem putnika i vozila, a subvencionira se sa 14,8 milijuna kuna. Katamaranska linija koja povezuje cresko-lošinjsko otočje s Rijekom subvencionira se sa 15,5 milijuna kuna, a subvencija za katamaranku liniju Rijeka-Rab-Novalja iznosi 13 milijuna kuna. Porast u broju putnika bilježi sezonska brzobrodska veza koja povezuje Pulu, Lošinj i još nekoliko otoka sa Zadrom, a subvencija je lani iznosila 4,6 milijuna kuna. Brodska linija koja povezuje male otoke lošinjskog arhipelaga subvencionira se sa 10,4 milijuna kuna. Od studenog prošle godine do sada linija koja povezuje Ilovik s Mrtvaškom, subvencionirana je u visini 784.853 kune. Zbog nepristajanja na Iloviku tijekom radova na rivi registrirana je ušteda goriva od 1.190.000 kuna. Na svim državnim linijama u Primorsko goranskoj županiji lani je registrirano 2.345.000 putnika.

novine.novilist.hr

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here