Splitski pomorac Pjero Kuriđa (29), kormilar na njemačkom brodu “E.R. Athina”, preminuo je u bolnici u škotskom Aberdeenu od teških unutarnjih ozljeda zadobivenih tijekom vježbe održane na moru, oko 1800 metara ispred aberdeenske luke. Vijest o nesreći potvrdili su nam u Ministarstvu pomorstva i Sindikatu pomoraca Hrvatske, a prve informacije s obala Sjevernog mora govore da je naš član posade, koji je uskoro trebao biti unaprijeđen u brodskog časnika, stradao za vrijeme rutinske vježbe spuštanja brodice za spašavanje.
Mladić se tada nalazio na čamcu koji se približavao “E.R. Athini”. Valovi visoki između dva i tri metra bacili su čamac na bok “E.R. Athine”, a Kuriđa je ostao prikliješten između brodice i broda. S broda je ubrzo alarmirana ekipa hitne medicinske pomoći i policajci iz Aberdeena, ali su, kako prenose škotski mediji, Kuriđine ozljede bile preteške i nedugo nakon toga umro je u gradskoj Kraljevskoj bolnici.
Škotska policija i istražitelji još nisu objavili rezultate očevida obavljenog u luci, pa nema službenih informacija o uzrocima nesreće na brodu namijenjenom opskrbi platformi u Sjevernome moru. Premda obitelj stradalog splitskog pomorca iz razumljivih razloga nije htjela istupati u javnost, od njegovih prijatelja doznali smo kako je već nekoliko godina plovio na različitim kompanijama. Prema njihovim riječima, Pjero Kuriđa bio je veliki ljubitelj automobila i vožnje, te mu je to bio jedan od najdražih načina opuštanja tijekom boravka kod kuće.
Za svojeg prijatelja kazali su samo riječi hvale.
– Momak je bija odličan. Znan ga duže od deset godina i uvik je bija normalan. Isprve nisan povirova, ali san provjerija kod njegovih kolega i dozna tužnu vijest. Iskrena sućut obitelji – kazao nam je mladi splitski pomorac (podaci poznati redakciji).
Kormilar Pjero Kuriđa bio je jedan od najmanje 400 hrvatskih pomoraca koji rade na brodovima i platformama u akvatoriju Sjevernog mora. Zbog svojeg znanja i vještina naši su ljudi iznimno cijenjeni u offshore sektoru, pa pratitelji stanja u toj gospodarskoj grani procjenjuju da bi se, suprotno aktualnim trendovima u pomorstvu, za hrvatske članove posada mogla otvoriti i dodatna radna mjesta.
Upravo je škotski grad Aberdeen ishodišna luka za većinu brodova namijenjenih opskrbi i sidrenju platformi. Uz tamošnje dokove dnevno je privezano četrdesetak offshore brodova, na kojima plove i mnogo naših pomoraca.
slobodnadalmacija.hr