Uljanik plovidba i Fondovi gospodarske suradnje(FGS) u privatizaciju riječkog brodogradilišta »3. maj« ulaze posredno, i to preko pulskog brodogradilišta Uljanik, otkrivaju naši izvori.
Prema modelu koji je već usaglašen s Vladom, a navodno dobrim dijelom i s Europskom komisijom, Uljanik plovidba i FGS-ovi će osnovati posebnu tvrtku koja bi trebala sudjelovati u privatizaciji Uljanika. Predviđeno je da ta tvrtka preuzme oko trideset posto vlasništva nad jedinim »zdravim« domaćim škverom, dok bi ostatak vlasničkog udjela preuzeli mali dioničari i zaposlenici pulskog brodogradilišta, a onda bi Brodogradilište Uljanik, kao tvrtka u većinskom privatnom vlasništvu, privatiziralo »3. maj«. Time bi dva najveća sjevernojadranska brodogradilišta objedinila poslovanje i nastup na tržištu, a ispunili bi se i uvjeti Europske komisije za privatizaciju škverova. S druge strane, to znači da prvo treba provesti privatizaciju Uljanika, a tek potom i »3. maja«, no izvori smatraju kako za to ima dovoljno vremena, budući da kupoprodajni ugovor za »3. maj« mora biti potpisan do datuma ulaska Hrvatske u Europsku uniju, 1. srpnja iduće godine.
Bez komentara
Potvrdu ovakvog modela privatizacije iz Uljanik plovidbe jučer nije bilo moguće dobiti, jer se predsjednik uprave Dragutin Pavletić oglušio na sve telefonske pozive, a ni uprava »3. maja« nije bila raspoložena za komentare, objašnjavajući kako o privatizaciji odlučuje većinski vlasnik, odnosno Vlada.
3. majski sindikalisti na pitanje o mogućem ulasku FGS-ova i Uljanika u vlasničku strukturu ponavljaju kako im je pri odabiru budućeg vlasnika najvažnije zadržavanje brodograđevne djelatnosti i očuvanje radnih mjesta, ali i prozivaju Vladu zbog izostanka socijalnog dijaloga sa sindikatima.
– Teško je bilo što kometirati kad nemamo nikakvih konkretnih podataka. Žalosno je da radnici i sindikati informacije o privatizaciji dobivaju iz medija, umjesto iz Vlade. Najavu ulaska Uljanika i Fondova treba uzeti s rezervom, jer Uljanik plovidba već dva mjeseca oteže plaćanjem broda »Istra«, odavno dovršenog i spremnog za primopredaju. Ako nemaju novac da nam isplate taj jedan brod, čime će onda kupiti brodogradilište, rekao je Vedran Sabljak, povjerenik Sindikata Istre i Kvarnera u »3. maju«.
Povjerenik Sindikata metalaca Juraj Šoljić ističe kako ovakav model mora još dobiti zeleno svjetlo Bruxellesa.
Sve za radnike
– Imamo informacije da bi u privatizaciji mogli sudjelovati i neki od naših dobavljača, no problem je što nemamo službenih informacija iz ministarstva gospodarstva, što je nedopustivo. Zato smo zatražili službeni sastanak u ministarstvu, a podsjetio bih i ministra Radimira Čačića na njegovu najavu još iz travnja kada je kazao da će zaživjeti povjerenstva za praćenje privatizacije svakog brodogradilišta, što se do sad nije dogodilo, kazao je Šoljić, uz zaključak kako će SMH pristati na bilo koji model koji će osigurati zaoposlenost brodogradilišta i njegovih radnika.
U priči oko privatizacije »3. maja« spominje se i Tankerska plovidba iz Zadra, od čijeg smo predsjednika uprave Lenka Milina pokušali dobiti potvrdu te informacije, no poručeno nam je kako ne može odgovoriti na to pitanje.
Zeleno svjetlo Brodosplitu
Iz Bruxellesa je, potvrdio je naš izvor, stiglo i zeleno svjetlo za privatizaciju »Brodosplita«, što znači da više nema zapreka za sklapanje kupoprodajnog ugovora s novim vlasnikom, Samoborskim DIV-om.
novine.novilist.hr