O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Sindikati traže očitovanje o sudbini poduzeća

Govoreći o sudbini Brodotrogira, prvi potpredsjednik Vlade Radimir Čačić je kazao kako su stigle dvije ponude: jedna strana i druga domaća, s tim da iza hrvatske ponude stoji jedna developerska tvrtka.
Ako ovaj natječaj ne uspije, ići će se u raspisivanje novoga, i to pod istim uvjetima, kazao je čačić.Tek potom u obzir dolazi treća solucija – stečaj, koji bi otvorio mogućnost prenamjene zemljišta u turističke svrhe.

Sindikati Brodotrogira od Čačića traže očitovanje o sudbini poduzeća

Čelnici sindikata u Brodotrogiru zatražili su danas od prvog potpredsjednika Vlade i ministra gospodarstva Radimira Čačića da se žurno očitu o medijskim najavama mogućeg stečaja brodogradilišta i prenamjenu zemljišta na kojem se ono nalazi u turističke svrhe.

Zabrinuti za opstanak Brodotrogira predsjednik Nezavisnog sindikata u Brodotrogiru Đani Lučin i glavni povjerenik Sindikata metalaca Hrvatake -IS u Brodotrogiru Slavko Bilota uputili su Čačiću otvoreno pismo u kojem napominju kako se “medijska buka” digla baš u vrijeme završne faze ugovaranja novih poslova koji bi omogućili preživljavanje tvrtke do okončanja privatizacije.

Podsjećaju Čačića kako im je na sastancima u Ministarstvu gospodarstva obećano da će se privatizacija provesti po odobrenom programu restrukturiranja koji uz ostalo podrazumijeva nastavljanje brodogradnje kao osnovne i glavne djelatnosti te kako ima zainteresiranih kupaca.

Od prvog potpredsjednika Vlade traže da se hitno očitujete, odnosno javno demantira medije.
“Sumnjamo i bojimo se da se medijskim špekulacijama namjerno napada Brodotrogir kako bi se otjeralo zainteresirane brodovlasnike i ostavio Brodotrogir bez posla da se sustav uruši sam od sebe”, navode u pismu sindikalni čelnici koji smatraju da se medijski navodima o stečaju Brodotrogira obeshrabruje potencijalne kupce.
“Ovi medijski napisi pojavljuju se dva dana prije isteka roka po kojem bi Vlada obvezala Ministarstvo gospodarstva da pronađe novo rješenje za privatizaciju Brodotrogira, što isto smatramo nečijom zloupotrebom dobre namjere Vlade”, stoji u pismu.

Upozorava se i kako su sindikati odlučni da se svim sredstvima i sindikalnim akcijama odupru scenariju stečaja i likvidacije Brodotrogira jer drugog izbora nemaju.

“Radi se o egzistenciji 1200 radnika, što je jedna četvrtina ukupno zaposlenih na području Trogira, a samim time i njihovih obitelji, kao i o opstanku cijele lokalne zajednice”, navode sindikalisti i pritom tvrde da u svojim nastojanjima imaju apsolutnu podršku lokalne uprave, lokalne zajednice i političkih stranaka “koji su svjesni važnosti opstanka ovog jedinog industrijskog poslovnog subjekta u Trogiru”.

‘Brodotrogir’: Mi u stečaj? Živi užas!

U Vladi se još uvijek nadaju kako će uspjeti spasiti “Brodotrogir” od stečaja, iako se nakon novog razvoja situacije s privatizacijom riječkog “3. maja” scenarij prema kojem bi “Brodotrogir” trebao završiti u stečaju čini dosta izglednim. Nismo uspjeli dobiti podrobnije informacije o tome tko bi trebao kupiti “Brodotrogir”, ali nam je nekoliko izvora potvrdilo kako se aktivno radi na pronalaženju rješenja.

O mogućem stečaju u “Brodotrogiru”, tvrtki koja zapošljava 1200 radnika, još nemaju informacije.

– Ako je to točno, onda je to užas živi – prva je reakcija predsjednika Uprave Matea Tramontane.

Boje se prijevare

– O stečaju ne znam doista ništa, niti me je tko o tome obavijestio. Ako je to točno, onda je namjerno napravljeno. Za koga i u čijem interesu, ne znam. Znam da ima zainteresiranih kupaca, domaćih i inozemnih, ali nije na meni da o tome javno govorim – kaže direktor Tramontana.

Slavko Bilota, povjerenik Sindikata metalaca u trogirskom brodogradilištu i član Vladina povjerenstva za privatizaciju tog škvera, kaže nam da bi “stečaj bio prava prijevara”.

– Ono što mogu reći jest da nam je na nedavnoj konferenciji o brodogradnji u Zagrebu Tamara Obradović-Mazal, zamjenica ministra gospodarstva, osobno rekla da razrađuju dva pozitivna scenarija oko budućnosti “Brodotrogira”. No, ništa više od toga mi nije htjela reći, osim da će nas do 22. lipnja upoznati s novim modelom privatizacije. Ako se pokaže da je aktualna solucija koja podrazumijeva stečaj, onda su nas prevarili. Onda nema ni govora o spašavanju hrvatske brodogradnje, kako to cijelo vrijeme govore u Čačićevu ministarstvu. Niti nas tko zove, niti nas se informira o našoj budućnosti – ogorčen je Bilota.

Podsjetimo, do prije nekoliko dana u Vladi su prevladavali stavovi da se “Brodotrogir” kao “nekretninski bomboncin” da onoj kompaniji koja preuzme “3. maj”, ali novi plan za riječki škver prilično logično znači stečaj za “Brodotrogir”. Naime, prema prvotnom planu, nakon što je postalo jasno da nema zainteresiranih ruskih, kineskih ili nekih drugih stranih tvrtki, u privatizaciji “3. maja” su trebali sudjelovati fondovi za gospodarsku suradnju (FGS) i domaći obvezni mirovinski fondovi (OMF).

Kao nagradu za takvu “žrtvu”, FGS-ovi i OMF-ovi bi u paketu dobili “Brodotrogir” koji je trebao manjim dijelom zadržati brodogradnju, a većim dijelom bi se orijentirao na marine i ugostiteljski turizam. Od toga se plana navodno odustalo jer je Europska komisija bila protiv toga, a i mirovinske fondove je očito bilo vrlo teško nagovoriti na takav potez.

U morši Bruxellesa

Stoga se sada pojavila ideja, koju “tiha diplomacija” nastoji progurati u Bruxellesu, da partneri FGS-ovima u kupnji “3. maja” budu “Uljanik plovidba” i “Tankerska plovidba”. Navodno je Europska komisija mekša prema takvom stavu, unatoč činjenici da će u FGS-ovima biti 25 posto državnog kapitala, te da je još uvijek državno brodogradilište “Uljanik” preko “trećih osoba” povezano s privatnom “Uljanik plovidbom”. No, kako će “Uljanik” uskoro biti privatiziran, dijelom i preko ESOP programa, iz države se nadaju kako će taj argument otupiti oštricu bruxelleskih činovnika.

Za “Brodotrogir” je u tom slučaju problem što te dvije brodarske tvrtke nisu zainteresirane ni na koji način za “južni škver”, ni u brodograđevnom, ni u turističkom smislu. Stoga je bilo za očekivati da će “Kraljevica” vjerojatno ići u stečaj, s nakanom da je u stečaju kupe FGS-ovi. Naravno, tu je problem što se u tom slučaju u javnom natječaju može javiti još zanteresiranih investitora za tu turističku zlatnu koku, pa FGS-ovi mogu ostati praznih ruku ako njihova ponuda ne bude najbolja.

Irci bi u Trogiru gradili jahte po Fosterovu projektu

Premda su dva puta ostali “kratkih rukava” u privatizaciji “Brodotrogira” na hrvatski način, irska investicijska kompanija “Harcourt Development”, preko tvrtke “More Trogir”, kako doznajemo, i dalje je zainteresirana za ulaganje 400 milijuna eura u projekt pretvaranja škvera u moderni mediteranski gradić, s vezovima za jahte i mnogim drugim urbanim sadržajima.

Također, ono najzanimljivije jest da investitori upravo rade na dopuni svoje ponude na način da se ubaci stavka koja predviđa djelatnost izgradnje jahti. Doznajemo da investitori surađuju s Normanom Fosterom, najcjenjenijim arhitektom današnjice koji dizajnira i jahte. U projekt su uključeni bivši direktori njemačkog brodogradilišta “Blohm & Voss”, koji su spremni ponuditi svoja znanja da Trogir postane mjesto rađanja luksuznih jahti s Fosterovim potpisom.
Foster je poznat po novom futurističkom konceptu izgradnji luksuznih brodova, odnosno projektu “Ocean”. Tehnološko čudo dužine 40 metara “teži” 25 milijuna eura. Fosterova plovila trenutačno se grade u talijanskom brodogradilištu “Rodriquez Cantieri”, kupaca ima unatoč krizi i visokoj cijeni broda. Osim toga, Fosterove jahte već su postale stalni ljetni gosti na hrvatskoj strani Jadrana. D.K.

DIV uskoro potpisuje ugovor za ‘Brodosplit’

Kada je u pitanju sudbina “Brodosplita”, još uvijek traje prepiska između Europske komisije, Vlade i jedinog kupca, samoborskog DIV-a, u usuglašavanju kupoprodajnog ugovora, jer je u posljednjih godinu dana gubitak škvera narastao za 1,2 milijarde kuna.

Kako se može doznati, unatoč velikom kašnjenju i novim gubicima, ugovor bi se ipak uskoro trebao usuglasiti i “Brodosplit” bi tako dobio privatnog vlasnika.

slobodnadalmacija.hr 

Govoreći o sudbini Brodotrogira, prvi potpredsjednik Vlade Radimir Čačić je kazao kako su stigle dvije ponude: jedna strana i druga domaća, s tim da iza hrvatske ponude stoji jedna developerska tvrtka.
Ako ovaj natječaj ne uspije, ići će se u raspisivanje novoga, i to pod istim uvjetima, kazao je čačić.Tek potom u obzir dolazi treća solucija – stečaj, koji bi otvorio mogućnost prenamjene zemljišta u turističke svrhe.

Sindikati Brodotrogira od Čačića traže očitovanje o sudbini poduzeća

Čelnici sindikata u Brodotrogiru zatražili su danas od prvog potpredsjednika Vlade i ministra gospodarstva Radimira Čačića da se žurno očitu o medijskim najavama mogućeg stečaja brodogradilišta i prenamjenu zemljišta na kojem se ono nalazi u turističke svrhe.

Zabrinuti za opstanak Brodotrogira predsjednik Nezavisnog sindikata u Brodotrogiru Đani Lučin i glavni povjerenik Sindikata metalaca Hrvatake -IS u Brodotrogiru Slavko Bilota uputili su Čačiću otvoreno pismo u kojem napominju kako se “medijska buka” digla baš u vrijeme završne faze ugovaranja novih poslova koji bi omogućili preživljavanje tvrtke do okončanja privatizacije.

Podsjećaju Čačića kako im je na sastancima u Ministarstvu gospodarstva obećano da će se privatizacija provesti po odobrenom programu restrukturiranja koji uz ostalo podrazumijeva nastavljanje brodogradnje kao osnovne i glavne djelatnosti te kako ima zainteresiranih kupaca.

Od prvog potpredsjednika Vlade traže da se hitno očitujete, odnosno javno demantira medije.
“Sumnjamo i bojimo se da se medijskim špekulacijama namjerno napada Brodotrogir kako bi se otjeralo zainteresirane brodovlasnike i ostavio Brodotrogir bez posla da se sustav uruši sam od sebe”, navode u pismu sindikalni čelnici koji smatraju da se medijski navodima o stečaju Brodotrogira obeshrabruje potencijalne kupce.
“Ovi medijski napisi pojavljuju se dva dana prije isteka roka po kojem bi Vlada obvezala Ministarstvo gospodarstva da pronađe novo rješenje za privatizaciju Brodotrogira, što isto smatramo nečijom zloupotrebom dobre namjere Vlade”, stoji u pismu.

Upozorava se i kako su sindikati odlučni da se svim sredstvima i sindikalnim akcijama odupru scenariju stečaja i likvidacije Brodotrogira jer drugog izbora nemaju.

“Radi se o egzistenciji 1200 radnika, što je jedna četvrtina ukupno zaposlenih na području Trogira, a samim time i njihovih obitelji, kao i o opstanku cijele lokalne zajednice”, navode sindikalisti i pritom tvrde da u svojim nastojanjima imaju apsolutnu podršku lokalne uprave, lokalne zajednice i političkih stranaka “koji su svjesni važnosti opstanka ovog jedinog industrijskog poslovnog subjekta u Trogiru”.

‘Brodotrogir’: Mi u stečaj? Živi užas!

U Vladi se još uvijek nadaju kako će uspjeti spasiti “Brodotrogir” od stečaja, iako se nakon novog razvoja situacije s privatizacijom riječkog “3. maja” scenarij prema kojem bi “Brodotrogir” trebao završiti u stečaju čini dosta izglednim. Nismo uspjeli dobiti podrobnije informacije o tome tko bi trebao kupiti “Brodotrogir”, ali nam je nekoliko izvora potvrdilo kako se aktivno radi na pronalaženju rješenja.

O mogućem stečaju u “Brodotrogiru”, tvrtki koja zapošljava 1200 radnika, još nemaju informacije.

– Ako je to točno, onda je to užas živi – prva je reakcija predsjednika Uprave Matea Tramontane.

Boje se prijevare

– O stečaju ne znam doista ništa, niti me je tko o tome obavijestio. Ako je to točno, onda je namjerno napravljeno. Za koga i u čijem interesu, ne znam. Znam da ima zainteresiranih kupaca, domaćih i inozemnih, ali nije na meni da o tome javno govorim – kaže direktor Tramontana.

Slavko Bilota, povjerenik Sindikata metalaca u trogirskom brodogradilištu i član Vladina povjerenstva za privatizaciju tog škvera, kaže nam da bi “stečaj bio prava prijevara”.

– Ono što mogu reći jest da nam je na nedavnoj konferenciji o brodogradnji u Zagrebu Tamara Obradović-Mazal, zamjenica ministra gospodarstva, osobno rekla da razrađuju dva pozitivna scenarija oko budućnosti “Brodotrogira”. No, ništa više od toga mi nije htjela reći, osim da će nas do 22. lipnja upoznati s novim modelom privatizacije. Ako se pokaže da je aktualna solucija koja podrazumijeva stečaj, onda su nas prevarili. Onda nema ni govora o spašavanju hrvatske brodogradnje, kako to cijelo vrijeme govore u Čačićevu ministarstvu. Niti nas tko zove, niti nas se informira o našoj budućnosti – ogorčen je Bilota.

Podsjetimo, do prije nekoliko dana u Vladi su prevladavali stavovi da se “Brodotrogir” kao “nekretninski bomboncin” da onoj kompaniji koja preuzme “3. maj”, ali novi plan za riječki škver prilično logično znači stečaj za “Brodotrogir”. Naime, prema prvotnom planu, nakon što je postalo jasno da nema zainteresiranih ruskih, kineskih ili nekih drugih stranih tvrtki, u privatizaciji “3. maja” su trebali sudjelovati fondovi za gospodarsku suradnju (FGS) i domaći obvezni mirovinski fondovi (OMF).

Kao nagradu za takvu “žrtvu”, FGS-ovi i OMF-ovi bi u paketu dobili “Brodotrogir” koji je trebao manjim dijelom zadržati brodogradnju, a većim dijelom bi se orijentirao na marine i ugostiteljski turizam. Od toga se plana navodno odustalo jer je Europska komisija bila protiv toga, a i mirovinske fondove je očito bilo vrlo teško nagovoriti na takav potez.

U morši Bruxellesa

Stoga se sada pojavila ideja, koju “tiha diplomacija” nastoji progurati u Bruxellesu, da partneri FGS-ovima u kupnji “3. maja” budu “Uljanik plovidba” i “Tankerska plovidba”. Navodno je Europska komisija mekša prema takvom stavu, unatoč činjenici da će u FGS-ovima biti 25 posto državnog kapitala, te da je još uvijek državno brodogradilište “Uljanik” preko “trećih osoba” povezano s privatnom “Uljanik plovidbom”. No, kako će “Uljanik” uskoro biti privatiziran, dijelom i preko ESOP programa, iz države se nadaju kako će taj argument otupiti oštricu bruxelleskih činovnika.

Za “Brodotrogir” je u tom slučaju problem što te dvije brodarske tvrtke nisu zainteresirane ni na koji način za “južni škver”, ni u brodograđevnom, ni u turističkom smislu. Stoga je bilo za očekivati da će “Kraljevica” vjerojatno ići u stečaj, s nakanom da je u stečaju kupe FGS-ovi. Naravno, tu je problem što se u tom slučaju u javnom natječaju može javiti još zanteresiranih investitora za tu turističku zlatnu koku, pa FGS-ovi mogu ostati praznih ruku ako njihova ponuda ne bude najbolja.

Irci bi u Trogiru gradili jahte po Fosterovu projektu

Premda su dva puta ostali “kratkih rukava” u privatizaciji “Brodotrogira” na hrvatski način, irska investicijska kompanija “Harcourt Development”, preko tvrtke “More Trogir”, kako doznajemo, i dalje je zainteresirana za ulaganje 400 milijuna eura u projekt pretvaranja škvera u moderni mediteranski gradić, s vezovima za jahte i mnogim drugim urbanim sadržajima.

Također, ono najzanimljivije jest da investitori upravo rade na dopuni svoje ponude na način da se ubaci stavka koja predviđa djelatnost izgradnje jahti. Doznajemo da investitori surađuju s Normanom Fosterom, najcjenjenijim arhitektom današnjice koji dizajnira i jahte. U projekt su uključeni bivši direktori njemačkog brodogradilišta “Blohm & Voss”, koji su spremni ponuditi svoja znanja da Trogir postane mjesto rađanja luksuznih jahti s Fosterovim potpisom.
Foster je poznat po novom futurističkom konceptu izgradnji luksuznih brodova, odnosno projektu “Ocean”. Tehnološko čudo dužine 40 metara “teži” 25 milijuna eura. Fosterova plovila trenutačno se grade u talijanskom brodogradilištu “Rodriquez Cantieri”, kupaca ima unatoč krizi i visokoj cijeni broda. Osim toga, Fosterove jahte već su postale stalni ljetni gosti na hrvatskoj strani Jadrana. D.K.

DIV uskoro potpisuje ugovor za ‘Brodosplit’

Kada je u pitanju sudbina “Brodosplita”, još uvijek traje prepiska između Europske komisije, Vlade i jedinog kupca, samoborskog DIV-a, u usuglašavanju kupoprodajnog ugovora, jer je u posljednjih godinu dana gubitak škvera narastao za 1,2 milijarde kuna.

Kako se može doznati, unatoč velikom kašnjenju i novim gubicima, ugovor bi se ipak uskoro trebao usuglasiti i “Brodosplit” bi tako dobio privatnog vlasnika.

slobodnadalmacija.hr 

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here