O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

Ukidanje trošarina ohrabrenje je za nautički sektor

Promjene bi zastupnici trebali usvojiti prije odlaska na ljetni odmor. Nadajmo se, na vrijeme da se ove godine nešto proda. Ako ništa drugo, barem mala i manja plovila. Promjene zakona s velikim nadanjima čekaju i trgovci, zastupnici inozemnih brodograditelja, što iskazuje Klaudio Brnečić direktor tvrtke InterAdria SC iz Kastva.

Konačno! Za mnoge i prekasno. Ukida se trošarina na plovila. Prije tjedan dana iz Vlade je u saborsku proceduru upućen Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o posebnim porezima na osobne automobile, ostala motorna vozila, plovila i zrakoplove. Kompliciran naziv za jednostavnu formulaciju: ukidanje trošarine. Gotovo dvije godine to su zazivali mali brodograditelji, ali i ostali iz nautičkog sektora. Nudili su argumente o ishitrenosti odluke o uvođenju trošarine na plovila, bez obzira na njihovu vrijednost i veličinu. Umjesto punjenja državnog proračuna, postignut je suprotan efekt. Prodaja plovila u nas naprosto je stala. Mali brodograditelji ostali su bez narudžbi, time i bez posla, počeli su otpuštati radnike, gasiti tvrtke. Pitanje je tko će se sada vratiti u posao?
Zakonske promjene saborski zastupnici trebali bi usvojiti prije odlaska na ljetni odmor. Nadajmo se, još uvijek na vrijeme da se ove godine nešto proda. Ako ništa drugo, barem mala i manja plovila. Takva se mogu brže napraviti, ponešto sigurno na lageru čeka kupce, a i odluka o kupnji sad će se lakše donositi. Za veća plovila trebale bi krenuti narudžbe za ljeto sljedeće godine. U svakom slučaju, realno je očekivati veće zapošljavanje brodograđevnih kapaciteta.
Prijedlog dobar i za strance

Promjene zakona s velikim nadanjima čekaju i trgovci, zastupnici inozemnih brodograditelja. I njima je posao stao, ima takvih koji u godinu dana nisu prodali ni jedno plovilo, a u ponudi imaju isključivo male brodice. Takvo uvjerenje iskazuje Klaudio Brnečić, direktor tvrtke InterAdria SC iz Kastva, zastupnika poznatog talijanskog brodograditelja Sessa Marine.
– Pozdravljamo ovaj prijedlog i čvrsto vjerujem u njegovu provedbu. Uvjeren sam da će ukidanje ovog prevelikog opterećenja pozitivno utjecati na nautiku u Hrvatskoj koja, nažalost, posljednjih godina bilježi samo padove. Nadam se da će ova mjera ohrabriti kupce u Hrvatskoj na donošenje odluke o kupovini plovila, a da će se stranci koji plove u našim vodama lakše odlučivati na registriranje plovila na hrvatsku zastavu i plaćanje poreza u Hrvatskoj, što do sada nije bio slučaj.
Zakonodavac je shvatio težinu problema, uvažio teško stanje nautičke djelatnosti. U obrazloženju zakonskog teksta, između ostaloga, stoji: »Uvažavajući okolnost da je oporezivanje plovila posebnim porezom jedan od razloga koji pridonosi otežanim uvjetima za povećanje ulaganja u proizvodne kapacitete, kao i općenito smanjivanju intenziteta i opsega proizvodnje u sektoru brodogradnje te posljedično smanjenju opće razine zaposlenosti u Republici Hrvatskoj, te, jednako tako, uzimajući u obzir i potrebu stvaranja povoljnijih uvjeta za reguliranje statusa plovila iz drugih država, poglavito u okolnostima skorog ulaska Republike Hrvatske u Europsku uniju, predloženim zakonom su od oporezivanja izuzeta plovila koja se uvoze ili proizvode i isporučuju u Republici Hrvatskoj.

Zaštita domaćih proizvođača

U tom smislu temeljni razlozi izmjena zakona o posebnim porezima na osobne automobile, ostala motorna vozila, plovila i zrakoplove u bitnome se odnose na zaštitu domaćih proizvođača plovila, povećanje broja zaposlenih u ovom proizvodnom sektoru i ostvarivanje većih prihoda od prodaje domaćih plovila, te povećanje broja vlasnika plovila iz drugih država koji će zbog nepostojanja ovog poreza biti u povoljnijem položaju u vezi s namjeravanom registracijom svojih plovila u Republici Hrvatskoj, što će s druge strane imati pozitivne reperkusije na javne prihode s naslova drugih javnih davanja koja se naplaćuju na registrirana plovila. Pri tome je značajno značajno naglasiti da su pri izradi predloženih izmjena uzete u obzir brojne i opetovane inicijative udruženja domaćih proizvođača plovila specifično i argumentirano usmjerene upravo na ukidanje posebnog poreza na plovila.«
Ne previše jasno i razumljivo, ali se najvažnije lako naslućuje. Brodograditeljima i svima koji su proteklih godina patili zbog jedne ishitrene odluke sve je to manje važno. Njihova je jedina želja da se trošarina što prije ukine. Da ih se ranije pitalo iskazali bi zadovoljstvo i zadržavanjem trošarine u nekim razumnim i tolerantnim granicama. I potencijalnim kupcima plovila sve je jasno, bez obzira na to da li namjeravaju kupiti pasaru od 4,5 metara, ili jahtu dužu od 10 ili 12 metara, kakve se u nas grade. Njima je najvažnije da će željeno plovilo manje platiti.
– Za ovakvo rješenje borili smo se dvije godine, s te strane sad možemo biti zadovoljni, zaključuje Romano Pičuljan, predsjednik Udruge hrvatske nautičke proizvodnje.

Velika stvar zbog koje će sektor »prodisati«

Brodogradnja Pičuljan naš je vodeći mali brodograditelj. Tvrtka sa sjedištem u Barbatu, na Rabu, i brodograđevnim pogonom u Mučićima, u općini Matulji. Poput ostalih, i oni su drastično osjetili udar trošarine, na što se nadovezala sveopća kriza u nautičkom sektoru. Smanjene su narudžbe iz zemlje i inozemstva, tvrtka posluje s velikim teškoćama. Usprkos smanjenom opsegu poslovanja nisu smanjivali broj zaposlenih. Stručni i kvalitetni kadar treba stvarati kroz proizvodni proces, eventualno otpuštene ljude ne može se lako i brzo nadomjestiti.
– Predloženi zakon predstavlja super varijantu, to je velika stvar za sve koji posluju u nautičkom sektoru, komentira Nenad Andrić, direktor u tvrtki. Očekujemo da će krenuti narudžbe, dat će nam da prodišemo, brodograditeljima, ali i ostalima, na primjer, proizvođačima i isporučiteljima opreme, ako se ne gradi nema posla ni za njih. Svi naši brodovi bili su opterećeni velikim davanjima, lako je izračunati što znači deset posto za brod skuplji od 200 tisuća eura. Ne znam koliko će nas to spasiti, jer u ovom trenutku u nautici svugdje vlada kriza. Zato i narudžbe ovise o mnogim stvarima, naše trošarine bile su jedna od zapreka.

novine.novilist.hr

Promjene bi zastupnici trebali usvojiti prije odlaska na ljetni odmor. Nadajmo se, na vrijeme da se ove godine nešto proda. Ako ništa drugo, barem mala i manja plovila. Promjene zakona s velikim nadanjima čekaju i trgovci, zastupnici inozemnih brodograditelja, što iskazuje Klaudio Brnečić direktor tvrtke InterAdria SC iz Kastva.

Konačno! Za mnoge i prekasno. Ukida se trošarina na plovila. Prije tjedan dana iz Vlade je u saborsku proceduru upućen Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o posebnim porezima na osobne automobile, ostala motorna vozila, plovila i zrakoplove. Kompliciran naziv za jednostavnu formulaciju: ukidanje trošarine. Gotovo dvije godine to su zazivali mali brodograditelji, ali i ostali iz nautičkog sektora. Nudili su argumente o ishitrenosti odluke o uvođenju trošarine na plovila, bez obzira na njihovu vrijednost i veličinu. Umjesto punjenja državnog proračuna, postignut je suprotan efekt. Prodaja plovila u nas naprosto je stala. Mali brodograditelji ostali su bez narudžbi, time i bez posla, počeli su otpuštati radnike, gasiti tvrtke. Pitanje je tko će se sada vratiti u posao?
Zakonske promjene saborski zastupnici trebali bi usvojiti prije odlaska na ljetni odmor. Nadajmo se, još uvijek na vrijeme da se ove godine nešto proda. Ako ništa drugo, barem mala i manja plovila. Takva se mogu brže napraviti, ponešto sigurno na lageru čeka kupce, a i odluka o kupnji sad će se lakše donositi. Za veća plovila trebale bi krenuti narudžbe za ljeto sljedeće godine. U svakom slučaju, realno je očekivati veće zapošljavanje brodograđevnih kapaciteta.
Prijedlog dobar i za strance

Promjene zakona s velikim nadanjima čekaju i trgovci, zastupnici inozemnih brodograditelja. I njima je posao stao, ima takvih koji u godinu dana nisu prodali ni jedno plovilo, a u ponudi imaju isključivo male brodice. Takvo uvjerenje iskazuje Klaudio Brnečić, direktor tvrtke InterAdria SC iz Kastva, zastupnika poznatog talijanskog brodograditelja Sessa Marine.
– Pozdravljamo ovaj prijedlog i čvrsto vjerujem u njegovu provedbu. Uvjeren sam da će ukidanje ovog prevelikog opterećenja pozitivno utjecati na nautiku u Hrvatskoj koja, nažalost, posljednjih godina bilježi samo padove. Nadam se da će ova mjera ohrabriti kupce u Hrvatskoj na donošenje odluke o kupovini plovila, a da će se stranci koji plove u našim vodama lakše odlučivati na registriranje plovila na hrvatsku zastavu i plaćanje poreza u Hrvatskoj, što do sada nije bio slučaj.
Zakonodavac je shvatio težinu problema, uvažio teško stanje nautičke djelatnosti. U obrazloženju zakonskog teksta, između ostaloga, stoji: »Uvažavajući okolnost da je oporezivanje plovila posebnim porezom jedan od razloga koji pridonosi otežanim uvjetima za povećanje ulaganja u proizvodne kapacitete, kao i općenito smanjivanju intenziteta i opsega proizvodnje u sektoru brodogradnje te posljedično smanjenju opće razine zaposlenosti u Republici Hrvatskoj, te, jednako tako, uzimajući u obzir i potrebu stvaranja povoljnijih uvjeta za reguliranje statusa plovila iz drugih država, poglavito u okolnostima skorog ulaska Republike Hrvatske u Europsku uniju, predloženim zakonom su od oporezivanja izuzeta plovila koja se uvoze ili proizvode i isporučuju u Republici Hrvatskoj.

Zaštita domaćih proizvođača

U tom smislu temeljni razlozi izmjena zakona o posebnim porezima na osobne automobile, ostala motorna vozila, plovila i zrakoplove u bitnome se odnose na zaštitu domaćih proizvođača plovila, povećanje broja zaposlenih u ovom proizvodnom sektoru i ostvarivanje većih prihoda od prodaje domaćih plovila, te povećanje broja vlasnika plovila iz drugih država koji će zbog nepostojanja ovog poreza biti u povoljnijem položaju u vezi s namjeravanom registracijom svojih plovila u Republici Hrvatskoj, što će s druge strane imati pozitivne reperkusije na javne prihode s naslova drugih javnih davanja koja se naplaćuju na registrirana plovila. Pri tome je značajno značajno naglasiti da su pri izradi predloženih izmjena uzete u obzir brojne i opetovane inicijative udruženja domaćih proizvođača plovila specifično i argumentirano usmjerene upravo na ukidanje posebnog poreza na plovila.«
Ne previše jasno i razumljivo, ali se najvažnije lako naslućuje. Brodograditeljima i svima koji su proteklih godina patili zbog jedne ishitrene odluke sve je to manje važno. Njihova je jedina želja da se trošarina što prije ukine. Da ih se ranije pitalo iskazali bi zadovoljstvo i zadržavanjem trošarine u nekim razumnim i tolerantnim granicama. I potencijalnim kupcima plovila sve je jasno, bez obzira na to da li namjeravaju kupiti pasaru od 4,5 metara, ili jahtu dužu od 10 ili 12 metara, kakve se u nas grade. Njima je najvažnije da će željeno plovilo manje platiti.
– Za ovakvo rješenje borili smo se dvije godine, s te strane sad možemo biti zadovoljni, zaključuje Romano Pičuljan, predsjednik Udruge hrvatske nautičke proizvodnje.

Velika stvar zbog koje će sektor »prodisati«

Brodogradnja Pičuljan naš je vodeći mali brodograditelj. Tvrtka sa sjedištem u Barbatu, na Rabu, i brodograđevnim pogonom u Mučićima, u općini Matulji. Poput ostalih, i oni su drastično osjetili udar trošarine, na što se nadovezala sveopća kriza u nautičkom sektoru. Smanjene su narudžbe iz zemlje i inozemstva, tvrtka posluje s velikim teškoćama. Usprkos smanjenom opsegu poslovanja nisu smanjivali broj zaposlenih. Stručni i kvalitetni kadar treba stvarati kroz proizvodni proces, eventualno otpuštene ljude ne može se lako i brzo nadomjestiti.
– Predloženi zakon predstavlja super varijantu, to je velika stvar za sve koji posluju u nautičkom sektoru, komentira Nenad Andrić, direktor u tvrtki. Očekujemo da će krenuti narudžbe, dat će nam da prodišemo, brodograditeljima, ali i ostalima, na primjer, proizvođačima i isporučiteljima opreme, ako se ne gradi nema posla ni za njih. Svi naši brodovi bili su opterećeni velikim davanjima, lako je izračunati što znači deset posto za brod skuplji od 200 tisuća eura. Ne znam koliko će nas to spasiti, jer u ovom trenutku u nautici svugdje vlada kriza. Zato i narudžbe ovise o mnogim stvarima, naše trošarine bile su jedna od zapreka.

novine.novilist.hr

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video