O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

Za 50. rođendan nagradio sebe novim brodom

Krčka brodarska flota postala je bogatija za još jedan brod. I to ne bilo kakav. 28 metarska ljepotica nazvana »Tajana Krk« novo izgrađeni je motorni brod u vlasništvu Antona Žužića iz Krka, a prema svemu sudeći, jedno je od najvećih, ako ne i najveće plovilo takve vrste na Jadranu koje u svoju moderno opremljenu i funkcionalnu unutrašnjost može primiti čak dvije stotine putnika.
– Zapravo, službeno je brod registriran za 250 putnika, ali smo ga mi, težeći komociji izletnika koje prevozimo na dnevne izlete diljem sjevernog Jadrana, opremili i prilagodili toj brojci, objasnio nam je Žužić, iskusni krčki brodar iznimno ponosan na svoj novi ploveći dom. Izletničkim se brodarstvom bavim od 1995. godine, a nakon više ribarica moj prvi pravi putnički brod bio je MB »Miki«. »Tajana Krk« je moj šesti, do sad najveći i najmoderniji brod kojim sam, napominje naš sugovornik u šali, sam sebe nagradio za svoj 50. rođendan. Prethodni brod koji se zvao »Tajana« bio je također jedan od većih brodova na našem području. Sa svojih 18 metara na dvije je palube ukrcavao stotinu putnika i dulje je vrijeme zadovoljavao potrebe posla kojim se bavim. Ipak, želeći unaprijediti poslovanje, ali ga i racionalizirati, zaključio sam da je u turi jednodnevnog izleta bolje prevesti dvjesto no stotinu putnika te sam prije nekog vremena počeo razmišljati o projektu izgradnje novog, većeg i prostranijeg broda, ističe Žužić.

Šest mjeseci

Koliko je izgradnja novog broda težak i zahtjevan zadatak, zna samo onaj tko se upustio u tako nešto. Prema mojim željama i potrebama projekt nove »Tajane« izradio je ing. Franjo Fleš iz Splita, naš poznati projektant brodova. Izgradnja se odvijala u Negotiumu, maloj tvrtki u Viškovu. U njihovim su se pogonima izrađivale sekcije broda, njih pet koje su potom noću na labudicama prevožene do Bakra gdje je na platou bivše koksare »Tajana Krk« spojena u jednu cjelinu. Izgradnja i opremanje trajalo je nešto više od šest mjeseci, od listopada prošle godine pa do konca travnja kad smo je porinuli u more. Brod je, tvrdi naš sugovornik, posljednja riječ tehnike. »Tajanu« pogone dva Caterpillarova motora, svaki od po 400 konja, koji joj omogućavaju »radnu brzinu« od 10,5 čvorova. Opremljena je i suvremenim Garminovim navigacijskim sustavom te svim ostalim navigacijskim pomagalima koja tamnocrvenu krčku ljepoticu čine izuzetno sigurnom i u najzahjevnijim plovidbenim uvjetima.
Izgradnja novog broda, posebice ovako velikog i modernog kakvih na našem moru ima malo, bio je i u financijskom smislu prilično zahtjevan i ambiciozan pothvat koji bih teško realizirao bez programa koje brodarima osigurava HBOR. Govorimo o investiciji »teškoj« milijun eura koju sam uspio realizirati povoljnim kreditnim aranžmanom uz 4-postotnu kamatu, uz poticaje koje za izgradnju novih brodova daje država, ističe Žužić. Što to znači, najbolje ocrtava podatak kako sam nabavu svog prvog broda financirao kreditom koji sam, uz 10-postotnu kamatu, bio prisiljen dignuti u Njemačkoj.

Senjska vrata

Unatoč kriznim i recesijskim vremenima, poslovati se mora, a jednako tako i ulagati pa je pohvalna institucionalna podrška bez koje bi projekt poput ovog bio neostvariv, zaključuje Anton Žužić. Kapacitet koji smo ostvarili znači da dvije stotine ljudi (ili kako naš sugovornik kaže – 4 autobusa izletnika) može istovremeno vrlo komfornu sjesti za stolove i jesti posluženi obrok.
Cjelokupna izletnička tura tako bez ikakve gužve ručak može odraditi u svega 20 do 30 minuta, što je vrlo bitno u organizaciji i provedbi jednodnevnih izleta put otoka Raba i Paga, odnosno Golog otoka i Svetog Grgura gdje svakodnevno odvozimo organizirane grupe turista. Dimenzije i plovne karakteristike ovoga broda dozvoljavaju nam da i u burnijim danima bez ikakvih problema »pretučemo« Senjska vrata koja su onoj bivšoj, putnicima nakrcanoj »Tajani« znala predstavljati problem. Na brodu radi moja cjelokupna obitelj, pa osmočlana posada (zajedno s pratećom prodajnom i vodičkom ekipom) bez problema uspijeva zadržati konce u svojim rukama. Posla već ima, zaključuje Žužić, dodajući kako prava gužva tek predstoji. Nije lako zauzeti svoje mjesto na tržištu, upasti u rasporede nekih većih agencija, ali nama je, zahvaljujući predanom radu i stalnim ulaganjima, to pošlo za rukom i time se ponosimo, zaključio je naš sugovornik.

Dva metra

Uz impresivnu duljinu od 28 metara i širinu koja dosiže 7 m, »Tajanu Krk« obilježava i gaz od 2 metra što je krčkom brodaru bilo izuzetno važno kako bi u svoju bogatu ponudu jednodnevnih izleta mogao uvrstiti i otočić Košljun do kojega, zbog relativno male dubine Puntarske drage, brodovi dubljega gaza ne mogu stići.

Isti kruh

Na pitanje kako su taj iskorak doživjeli njegovi konkurenti – ostali krčki brodari, Žužić odgovara kako su reakcije bile pozitivne i čini mu se, iskrene. Prije koji dan na brodu sam organizirao prigodnu feštu kojoj se, uz mnoge moje sugrađane, odazvao i velik broj mojih kolega. Svi jedemo isti kruh, sve nas muče isti problemi i čini mi se da jala ni zavisti nema već da još uvijek uspijevamo raditi na način od kojeg svi profitiramo, zaključio je Žužić.

novine.novilist.hr

Krčka brodarska flota postala je bogatija za još jedan brod. I to ne bilo kakav. 28 metarska ljepotica nazvana »Tajana Krk« novo izgrađeni je motorni brod u vlasništvu Antona Žužića iz Krka, a prema svemu sudeći, jedno je od najvećih, ako ne i najveće plovilo takve vrste na Jadranu koje u svoju moderno opremljenu i funkcionalnu unutrašnjost može primiti čak dvije stotine putnika.
– Zapravo, službeno je brod registriran za 250 putnika, ali smo ga mi, težeći komociji izletnika koje prevozimo na dnevne izlete diljem sjevernog Jadrana, opremili i prilagodili toj brojci, objasnio nam je Žužić, iskusni krčki brodar iznimno ponosan na svoj novi ploveći dom. Izletničkim se brodarstvom bavim od 1995. godine, a nakon više ribarica moj prvi pravi putnički brod bio je MB »Miki«. »Tajana Krk« je moj šesti, do sad najveći i najmoderniji brod kojim sam, napominje naš sugovornik u šali, sam sebe nagradio za svoj 50. rođendan. Prethodni brod koji se zvao »Tajana« bio je također jedan od većih brodova na našem području. Sa svojih 18 metara na dvije je palube ukrcavao stotinu putnika i dulje je vrijeme zadovoljavao potrebe posla kojim se bavim. Ipak, želeći unaprijediti poslovanje, ali ga i racionalizirati, zaključio sam da je u turi jednodnevnog izleta bolje prevesti dvjesto no stotinu putnika te sam prije nekog vremena počeo razmišljati o projektu izgradnje novog, većeg i prostranijeg broda, ističe Žužić.

Šest mjeseci

Koliko je izgradnja novog broda težak i zahtjevan zadatak, zna samo onaj tko se upustio u tako nešto. Prema mojim željama i potrebama projekt nove »Tajane« izradio je ing. Franjo Fleš iz Splita, naš poznati projektant brodova. Izgradnja se odvijala u Negotiumu, maloj tvrtki u Viškovu. U njihovim su se pogonima izrađivale sekcije broda, njih pet koje su potom noću na labudicama prevožene do Bakra gdje je na platou bivše koksare »Tajana Krk« spojena u jednu cjelinu. Izgradnja i opremanje trajalo je nešto više od šest mjeseci, od listopada prošle godine pa do konca travnja kad smo je porinuli u more. Brod je, tvrdi naš sugovornik, posljednja riječ tehnike. »Tajanu« pogone dva Caterpillarova motora, svaki od po 400 konja, koji joj omogućavaju »radnu brzinu« od 10,5 čvorova. Opremljena je i suvremenim Garminovim navigacijskim sustavom te svim ostalim navigacijskim pomagalima koja tamnocrvenu krčku ljepoticu čine izuzetno sigurnom i u najzahjevnijim plovidbenim uvjetima.
Izgradnja novog broda, posebice ovako velikog i modernog kakvih na našem moru ima malo, bio je i u financijskom smislu prilično zahtjevan i ambiciozan pothvat koji bih teško realizirao bez programa koje brodarima osigurava HBOR. Govorimo o investiciji »teškoj« milijun eura koju sam uspio realizirati povoljnim kreditnim aranžmanom uz 4-postotnu kamatu, uz poticaje koje za izgradnju novih brodova daje država, ističe Žužić. Što to znači, najbolje ocrtava podatak kako sam nabavu svog prvog broda financirao kreditom koji sam, uz 10-postotnu kamatu, bio prisiljen dignuti u Njemačkoj.

Senjska vrata

Unatoč kriznim i recesijskim vremenima, poslovati se mora, a jednako tako i ulagati pa je pohvalna institucionalna podrška bez koje bi projekt poput ovog bio neostvariv, zaključuje Anton Žužić. Kapacitet koji smo ostvarili znači da dvije stotine ljudi (ili kako naš sugovornik kaže – 4 autobusa izletnika) može istovremeno vrlo komfornu sjesti za stolove i jesti posluženi obrok.
Cjelokupna izletnička tura tako bez ikakve gužve ručak može odraditi u svega 20 do 30 minuta, što je vrlo bitno u organizaciji i provedbi jednodnevnih izleta put otoka Raba i Paga, odnosno Golog otoka i Svetog Grgura gdje svakodnevno odvozimo organizirane grupe turista. Dimenzije i plovne karakteristike ovoga broda dozvoljavaju nam da i u burnijim danima bez ikakvih problema »pretučemo« Senjska vrata koja su onoj bivšoj, putnicima nakrcanoj »Tajani« znala predstavljati problem. Na brodu radi moja cjelokupna obitelj, pa osmočlana posada (zajedno s pratećom prodajnom i vodičkom ekipom) bez problema uspijeva zadržati konce u svojim rukama. Posla već ima, zaključuje Žužić, dodajući kako prava gužva tek predstoji. Nije lako zauzeti svoje mjesto na tržištu, upasti u rasporede nekih većih agencija, ali nama je, zahvaljujući predanom radu i stalnim ulaganjima, to pošlo za rukom i time se ponosimo, zaključio je naš sugovornik.

Dva metra

Uz impresivnu duljinu od 28 metara i širinu koja dosiže 7 m, »Tajanu Krk« obilježava i gaz od 2 metra što je krčkom brodaru bilo izuzetno važno kako bi u svoju bogatu ponudu jednodnevnih izleta mogao uvrstiti i otočić Košljun do kojega, zbog relativno male dubine Puntarske drage, brodovi dubljega gaza ne mogu stići.

Isti kruh

Na pitanje kako su taj iskorak doživjeli njegovi konkurenti – ostali krčki brodari, Žužić odgovara kako su reakcije bile pozitivne i čini mu se, iskrene. Prije koji dan na brodu sam organizirao prigodnu feštu kojoj se, uz mnoge moje sugrađane, odazvao i velik broj mojih kolega. Svi jedemo isti kruh, sve nas muče isti problemi i čini mi se da jala ni zavisti nema već da još uvijek uspijevamo raditi na način od kojeg svi profitiramo, zaključio je Žužić.

novine.novilist.hr

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video