Premda su iz Ministarstva financija imali prethodnu najavu da će račun »Motora i dizalica« biti deblokiran jučer do 12 sati, Sindikat metalaca Hrvatske u »3. maju« ipak je održao skup radnika na kojem se okupilo pedesetak od njih ukupno 356 zaposlenih u ovoj tvornici. Organizatori su ovako slab odaziv objasnili da je dobar dio radnika u »MiD-u« prisiljen koristiti godišnji odmor.
Kako doznajemo, u Upravi trećemajskog holdinga jučer se u ranim poslijepodnevnim satima radio obračun zakašnjelih plaća za »midovce«, nakon što su s Poreznom upravom postigli dogovor o obročnoj otplati poreznog duga od 3,8 milijuna kuna, ali koji se zajedno s ostalim davanjima za mirovinsko i zdravstveno penje na 4,5 milijuna kuna. Premda se spominjala mogućnost obročne otplate »MiD-ovog« duga, iz Uprave »3. maja« kažu da su dobili samo odgodu do kraja rujna. Ujedno, član Uprave Predrag Božanić potvrdio je da su, odmah nakon što je Porezna deblokirala račun »MiD-u«, radnicima jučer poslijepodne proslijeđene plaće za svibanj.
Promatrali iz daljine
Sat-dva prije, upravo u vrijeme marende u »3. maju«, s improvizirane bine ispred upravne zgrade ove tvornice brodskih motora okupljenima su se obratili sindikalni i radnički predstavnici, predvođeni glavnim povjerenikom SMH-a Jurajem Šoljićem i predsjednicom Radničkog vijeća Bosiljkom Zlojutro. Okupljeni novinari mogli su iz daljine promatrati i slušati govornike jer im ulaz u krug brodogradilišta nije bio dopušten. S druge strane, nije se radilo ni o klasičnom prosvjedu jer bi za takvo što većinski sindikat morao prethodno osigurati uvjete i pribaviti dozvole, pa su, kako bi to zaobišli, odlučili to nazvati skupom radnika.
Tri su zahtjeva upućena s tog skupa – deblokada računa i isplata plaća radnicima, uz hitno osiguranje i ugovaranje novih poslova te konsolidacija društva. Šoljić je u tom kontekstu istaknuo i problem oko primopredaje tankera »Istra« koji već tri mjeseca stoji privezan u »3. maju« i čeka da »Uljanik plovidba« preuzme i isplati oko 35 milijuna dolara. Prema Šoljićevim informacijama, papiri oko ovog kredita »zapeli« su i čekaju da nadležne agencije daju svoju suglasnost. Taj novac za odrađeni posao riječkom je brodogradilištu bitan.
Iz sindikalnih krugova doznajemo da su u riječkom brodogradilištu pokušali nedavno dogovoriti gradnju dva broda za opskrbu za jednog norveškog naručitelja, međutim, skoro dogovoreni posao je ipak propao. Sada se, navodno, pokušava dogovoriti gradnja još dva tankera za prijevoz asfalta za švedski »Wisby«, a čiji će se drugi takav brod iz već ugovorenog »paketa« od njih četiri danas porinuti u more.
Raditi i zaraditi
Potporu radnicima »Motora i dizalica«, čije je težnje najbolje izrazila predsjednica Radničkog vijeća Bosiljka Zlojutro o tome kako nikome ne žele biti na teret već da samo žele raditi i zaraditi svoje plaće, jučer su iskazali i predstavnici druga dva trećemajska sindikata.
– Prihvatljive su nam sve opcije, osim stečaja, zaključila je Zlojutro te dodala kako je »MiD« svojom dugogodišnjom tradicijom i referencama u proizvodnji sporohodnih motora svakako vrijedan spašavanja i nastavka djelatnosti, kao i zbog činjenice da se čitav niz malih tvrtki i obrta iz okružja naslanja na ove trećemajske pogone.
Igor Stanković novi direktor »MiD-a«?
Nakon što Skupština »MiD-a«, koju čine dva člana iz Uprave trećemajskog holdinga Edi Kučan i Predrag Božanić, nije dala razrješnicu predsjedniku Uprave ove tvornice Hrvoju Južniću i drugom članu Neviu Lazariću zbog očito loših poslovnih rezultata, sada je na potezu Nadzorni odbor koji bi trebao učiniti završni »rez«. U trećemajskim kuloarima naveliko se govori da je samo pitanje dana kada će u »MiD-u« doći do promjene na čelu ove tvrtke, a kao najizgledniji kandidat za čelnu funkciju spominje se sadašnji voditelj prodaje Igor Stanković. Izgledno je i da će se ukinuti dosadašnja praksa dvočlane uprave, već će je odsad činiti samo predsjednik Uprave.
novine.novilist.hr