Bruxelles je upoznat s novim planom povezane privatizacije pulskog i riječkog škvera, ali još ga nije odobrio.Splitsko brodogradilište konačno bi za državu moglo biti riješen slučaj – na prošlotjednom sastanku predstavnika Hrvatske i Europske komisije usuglašeni su i posljednji detalji u vezi s DIV-ovim preuzimanjem Brodosplita i iz Bruxellesa je poručeno da sada samo o hrvatskoj birokraciji ovisi kada će se zaključiti taj posao. Komisija još treba formalno dati pismeno odobrenje na sve dokumente, a to je moguće provesti prije ljetne stanke, odnosno do kraja srpnja. S druge strane, što se privatizacije riječkog škvera tiče, rješenje je daleko od završne faze iako je zamjenica ministra gospodarstva Tamara Obradović-Mazal prošlog vikenda, za porinuća tankera za prijevoz asfalta u 3. maju, objavila da je Vlada za svoj koncept dobila “usmenu suglasnost Europske komisije”. Naime, neki drugi sudionici sastanka u Bruxellesu kažu da se teško može govoriti o tome da je u Komisiji prošao plan povezane privatizacije Uljanika i 3. maja te da u vezi s njim postoje dvojbe. Zamoljena da to komentira i pojasni, Obradović-Mazal nam je odgovorila: “Bez širenja neosnovanog optimizma, uzevši u obzir što sve moramo mic-po-mic odraditi, bez garancija za uspjeh, nastavljamo dalje s modelom u nekorigiranom obliku, onom kakav smo predstavili na Vladi prije dva tjedna.” Naglašava kako je riječ o “kompliciranom, dugotrajnom, kompleksnom zahvatu za koji ćemo trebati radnu i intelektualnu sinergiju svih uključenih u proces”, a sam koncept, priznaje, ima niz nepoznanica koje ovise o trendu na tržištu i interesu investitora. Potvrđuje da je, nakon predstavljanja detalja plana, Europska komisija dala odgovor da se tim putom može nastaviti. Za iduću sjednicu Vlade Ministarstvo gospodarstva, najavljeno je, uputit će prijedlog odluke o prvoj fazi privatizacije Uljanika, koja uključuje ponudu radnicima za otkup najmanje 39% dionica. U drugoj bi se fazi uključili FGS-ovi te Uljanik plovidba, a moguće i još neki domaći brodar, a potom i drugi institucionalni ulagači. Privatizirani Uljanik bi tada kupio 3. maj. U slučaju Brodotrogira Komisija je tek upoznata s tim da postoje zainteresirani investitori s kojima se razgovara.
poslovni.hr