O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

Nismo glisirali, nismo znali, novi smo ovdje…

U špici turističke sezone more postaje poput košnice u kojoj se tiska preko 200.000 brodova, a zbog kršenja pravila pomorskog prometa svakoga ljeta novinske stupce pune vijesti o tragičnim stradanjima nautičara, kupača i ronilaca. Glisiranje je najveća prijetnja sigurnosti, a usprkos brojnim preventivnim akcijama, dijeljenju letaka i stalnom upozoravanju, i dalje je znatan broj onih koji na odmoru i doslovce isključe mozak, misle da im je na moru sve dopušteno pa će dati po gasu i jurcati tik uz obalu, proletjeti uz plažu prepunu kupača, ne razmišljajući o mogućim posljedicama takva ponašanja. Pomorska policija lani je uhvatila i kaznila 2.502 prekršitelja, a uzme li se u obzir da je najmanja, i najčešća, kazna 1.000 kuna, glisiranje je u državni proračun donijelo minimalno 2,5 milijuna kuna.

»Parangal«

Unatrag nekoliko godina, od kada se krenulo s velikim akcijama na moru pod imenom »Parangal« u kojima se isplovljava s više brodova i uz zračnu podršku MUP-ova helikoptera situacija se popravila, no, posla uvijek ima. Vele to djelatnici Pomorske policije Šibenik s kojima smo isplovili u jednu od akcija. Prema pravilima glisiranje je zabranjeno na udaljenosti manjoj od 300 metara od obale te se u tom pojasu smije voziti brzinom od najviše šest milja, a kazne za prekršitelje iznose od 1000 do 15 tisuća kuna. U samo nekoliko sati u prekršaju je uhvaćeno 16 osoba. Među prekršiteljima je najviše stranaca koji se gotovo uvijek pokušavaju izvući od kazni glumeći da ne znaju engleski jezik, nekad zaborave i materinji, a ako im to ne pomogne, krenu se praviti ludi i, naravno, tvrditi da nisu glisirali iako je i laiku vidljivo divljanje po moru.

Nije bilo brzo

Čeh Jiri Herman sa svoja dva sina u gliseru je doslovce izletio iz marine u Vodicama, na tek nekoliko metara udaljenosti od obale, nadomak plaže prepune kupača. Kada ih je zaustavio brod Pomorske policije, sva trojica su zbunjeno vrtjela glavama, mahala rukama, ponavljajući »no ingliš«, ali kad su im policajci oduzeli dokumente glisera i poslali ih u sobe po putovnice, po povratku su sve razumjeli i normalno razgovarali na engleskom jeziku.
– Nismo glisirali. Nije bilo brzo. Nismo znali. Novi smo ovdje, prvi put smo tu – ponavljao je Martin Herman. Pokušavajući se izvući, češki turisti policajcima su čak počeli tvrditi da u njihovoj državi nema nikakvih pravila i ograničenja u vožnji, a kada im je uručena kazna od 1.000 kuna na koncu su odustali od rasprave i kazali da će se od sada držati pravila.
– Za glisiranje unutar 300 metara od obale kazne su od 1.000 do 15.000 kuna. Neki se prave da nisu znali koliko su brzo vozili, na kojoj udaljenosti, da nisu upoznati s pravilima. Neki namjerno sa sobom ne nose dokumente jer misle da nam se neće dati čekati pa da ćemo ih pustiti. No, to im ne prolazi. Svi turisti, kada doputuju u Hrvatsku i jave se u Lučku kapetaniju sa zahtjevom za izdavanje vinjeta, dobiju i kartu Jadrana te pravila o tome gdje i kako smiju voziti ispisana na čak šest stranih jezika. Njihovo je da pokušavaju što god hoće, ali im to ne prolazi – iznosi Đoni Vrtiprah, upravitelj stroja na brodu pomorske policije.

»Hobotnica«

Uz Pomorsku policiju, o sigurnosti pomorskog prometa svakodnevno se brine i Lučka kapetanija koja ima i svoju akciju pod nazivom »Hobotnica«. Inspektor Lučke kapetanije Šibenik, Boris Seljanovski, ponavlja da je glisiranje najveća opasnost na moru jer direktno ugrožava ljudske živote.
– Akcije su mnogo pomogle. Kada dolaze na more, ljudi sada vide da to netko kontrolira i da se ne mogu ponašati kako im padne na pamet – naglašava. Prepričava i drastične primjere kršenja pravila poput slučaja stranca koji je u istom danu čak tri puta uhvaćen i novčano kažnjen zbog glisiranja, ili Mađara koji je glisirao pa se pijan još krenuo svađati, potom bježati, što ga je u konačnici ukupno koštalo 40.100 kuna. Neki su zbog ludovanja na moru zaradili i izgon iz Hrvatske.
– Uglavnom odredbe o brzini vožnje krše stranci na odmoru koji jure gumenjacima ili gliserčićima. Kada pitaju pa kako, pa zašto, onda im odgovorimo da su došli u zemlju koja ima svoje zakone i koji vrijede i za njih. Lani smo u Lučkoj kapetaniji Šibenik ispisali 113 prekršajnih naloga zbog glisiranja na ukupno 155 tisuća kuna. Od toga je 15 domaćih prekršitelja i 97 stranaca. U ovih nekoliko mjeseci još uvijek nismo imali puno posla. Prava sezona još nije počela – dodao je Seljanovski. Dok tisuće turista uživa na obali, za djelatnike Pomorske policije i Lučke kapetanije nema odmora. Oni su, poručuju, na moru svakodnevno i tako će nastaviti i dalje dajući sve od sebe da spriječe nesreće.

Veći broj uhvaćenih gliseraša

Prema podacima MUP-a, djelatnici Pomorske policije u 2010. godini kaznili su 2.213 osoba zbog nepropisnog glisiranja, a u 2011. godini ta se brojka povećala na njih 2.502. Na području PU šibensko-kninske zbog nedozvoljenog glisiranja 2010. godine prekršajno je prijavljeno 158 počinitelja, dok ih je lani bilo 197. U prvih šest mjeseci policija je kaznila je 51 gliseraša.

novine.novilist.hr

U špici turističke sezone more postaje poput košnice u kojoj se tiska preko 200.000 brodova, a zbog kršenja pravila pomorskog prometa svakoga ljeta novinske stupce pune vijesti o tragičnim stradanjima nautičara, kupača i ronilaca. Glisiranje je najveća prijetnja sigurnosti, a usprkos brojnim preventivnim akcijama, dijeljenju letaka i stalnom upozoravanju, i dalje je znatan broj onih koji na odmoru i doslovce isključe mozak, misle da im je na moru sve dopušteno pa će dati po gasu i jurcati tik uz obalu, proletjeti uz plažu prepunu kupača, ne razmišljajući o mogućim posljedicama takva ponašanja. Pomorska policija lani je uhvatila i kaznila 2.502 prekršitelja, a uzme li se u obzir da je najmanja, i najčešća, kazna 1.000 kuna, glisiranje je u državni proračun donijelo minimalno 2,5 milijuna kuna.

»Parangal«

Unatrag nekoliko godina, od kada se krenulo s velikim akcijama na moru pod imenom »Parangal« u kojima se isplovljava s više brodova i uz zračnu podršku MUP-ova helikoptera situacija se popravila, no, posla uvijek ima. Vele to djelatnici Pomorske policije Šibenik s kojima smo isplovili u jednu od akcija. Prema pravilima glisiranje je zabranjeno na udaljenosti manjoj od 300 metara od obale te se u tom pojasu smije voziti brzinom od najviše šest milja, a kazne za prekršitelje iznose od 1000 do 15 tisuća kuna. U samo nekoliko sati u prekršaju je uhvaćeno 16 osoba. Među prekršiteljima je najviše stranaca koji se gotovo uvijek pokušavaju izvući od kazni glumeći da ne znaju engleski jezik, nekad zaborave i materinji, a ako im to ne pomogne, krenu se praviti ludi i, naravno, tvrditi da nisu glisirali iako je i laiku vidljivo divljanje po moru.

Nije bilo brzo

Čeh Jiri Herman sa svoja dva sina u gliseru je doslovce izletio iz marine u Vodicama, na tek nekoliko metara udaljenosti od obale, nadomak plaže prepune kupača. Kada ih je zaustavio brod Pomorske policije, sva trojica su zbunjeno vrtjela glavama, mahala rukama, ponavljajući »no ingliš«, ali kad su im policajci oduzeli dokumente glisera i poslali ih u sobe po putovnice, po povratku su sve razumjeli i normalno razgovarali na engleskom jeziku.
– Nismo glisirali. Nije bilo brzo. Nismo znali. Novi smo ovdje, prvi put smo tu – ponavljao je Martin Herman. Pokušavajući se izvući, češki turisti policajcima su čak počeli tvrditi da u njihovoj državi nema nikakvih pravila i ograničenja u vožnji, a kada im je uručena kazna od 1.000 kuna na koncu su odustali od rasprave i kazali da će se od sada držati pravila.
– Za glisiranje unutar 300 metara od obale kazne su od 1.000 do 15.000 kuna. Neki se prave da nisu znali koliko su brzo vozili, na kojoj udaljenosti, da nisu upoznati s pravilima. Neki namjerno sa sobom ne nose dokumente jer misle da nam se neće dati čekati pa da ćemo ih pustiti. No, to im ne prolazi. Svi turisti, kada doputuju u Hrvatsku i jave se u Lučku kapetaniju sa zahtjevom za izdavanje vinjeta, dobiju i kartu Jadrana te pravila o tome gdje i kako smiju voziti ispisana na čak šest stranih jezika. Njihovo je da pokušavaju što god hoće, ali im to ne prolazi – iznosi Đoni Vrtiprah, upravitelj stroja na brodu pomorske policije.

»Hobotnica«

Uz Pomorsku policiju, o sigurnosti pomorskog prometa svakodnevno se brine i Lučka kapetanija koja ima i svoju akciju pod nazivom »Hobotnica«. Inspektor Lučke kapetanije Šibenik, Boris Seljanovski, ponavlja da je glisiranje najveća opasnost na moru jer direktno ugrožava ljudske živote.
– Akcije su mnogo pomogle. Kada dolaze na more, ljudi sada vide da to netko kontrolira i da se ne mogu ponašati kako im padne na pamet – naglašava. Prepričava i drastične primjere kršenja pravila poput slučaja stranca koji je u istom danu čak tri puta uhvaćen i novčano kažnjen zbog glisiranja, ili Mađara koji je glisirao pa se pijan još krenuo svađati, potom bježati, što ga je u konačnici ukupno koštalo 40.100 kuna. Neki su zbog ludovanja na moru zaradili i izgon iz Hrvatske.
– Uglavnom odredbe o brzini vožnje krše stranci na odmoru koji jure gumenjacima ili gliserčićima. Kada pitaju pa kako, pa zašto, onda im odgovorimo da su došli u zemlju koja ima svoje zakone i koji vrijede i za njih. Lani smo u Lučkoj kapetaniji Šibenik ispisali 113 prekršajnih naloga zbog glisiranja na ukupno 155 tisuća kuna. Od toga je 15 domaćih prekršitelja i 97 stranaca. U ovih nekoliko mjeseci još uvijek nismo imali puno posla. Prava sezona još nije počela – dodao je Seljanovski. Dok tisuće turista uživa na obali, za djelatnike Pomorske policije i Lučke kapetanije nema odmora. Oni su, poručuju, na moru svakodnevno i tako će nastaviti i dalje dajući sve od sebe da spriječe nesreće.

Veći broj uhvaćenih gliseraša

Prema podacima MUP-a, djelatnici Pomorske policije u 2010. godini kaznili su 2.213 osoba zbog nepropisnog glisiranja, a u 2011. godini ta se brojka povećala na njih 2.502. Na području PU šibensko-kninske zbog nedozvoljenog glisiranja 2010. godine prekršajno je prijavljeno 158 počinitelja, dok ih je lani bilo 197. U prvih šest mjeseci policija je kaznila je 51 gliseraša.

novine.novilist.hr

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video