Novogradnja 470 je krštena u nedjelju, od sada nosi ponosno ime grada Solina, a kumama su joj bile sestre Ana i Lucija Zaninović.Bulk carrier Solin je uprkos imenu pravi «splićo», izgrađen u splitskome Škveru za splitskoga naručitelja, tvrtku Jadroplov, a dvije najpoznatije splitske sportašice su zajedničkim snagama presjekli konop koji je bocu pjenušca vezivao uz trup golemog broda…
Baš poput svojih kuma i «Solin» ima svoju «braću blizance», već porinute «Svetoga Dujma» i «Peristila», od kojih je ovaj prvi bio proglašen bulk carrierom 2011. godine i bio uvršten na listu Top 20 svjetskih brodova. Ista sudbina, nadaju se i škverani, a i pomorci, njih 22-oje, koji će na njem’ kruh zarađivati – čeka i «Solin».
Duljina broda, vrijedi naglasiti, je impozantnih 189,90 metara, širina je 32,24 metra, a visina 17,10 metara. Nosivost mu je 51.545 tona. Glavni stroj je težak 211 tona, izrađen je u Brodosplitovoj Tvornici dizel motora po licenci MAN B&W vodećeg svjetskog proizvođača dvotaktnih motora, a pokreće ga motor od 7500 kW kod 110 okretaja u minuti, što mu omogućuje brzinu od 15 čvorova. Premda registriran u Liberiji, «Solin» će ploviti pod Hrvatskom zastavom.
– Ponosni smo na ovaj, sedmi brod u našoj floti, svi su izgrađeni u Hrvatskoj, a čak šest upravo u Brodosplitu, pohvalio se predsjednik uprave Jadroplova Branimir Kovačić.
Predsjednik uprave Brodosplita Srđan Kovač iskoristio je priliku zahvaliti svojim radnicima na trudu, radu i umjeću, ali i Vladi RH koja je, kako je kazao, podržala i sufinancirala ovaj projekt.
Naše pak olimpijske predstavnice, novopečene kume broda, kazale su nam kako ih ovaj čin izuzetno veseli:
– Želimo ovon našem kumčetu još puno braće i sestara, kazala nam je Lucija,
– Vidite da nije sve tako crno, brod je gotov, nadam se da će ga slijediti i nnogi drugi, dodala je Ana.
slobodnadalmacija.hr