Županijska skupština Dubrovačko-neretvanske županije se još 2009. godine Deklaracijom jednoglasno odredila za Pelješki most i autocestu do Osojnika kao trajno rješenje prometne izoliranosti krajnjeg juga. Za provoz roba u uvjetima schengenskog režima, lokalna zajednica odabrala je trajektnu vezu Ploče – Trpanj s obnovom Pelješke ceste i od toga neće odustati.
Opasnost od zagađenja
Sve i kad bi prošla ministrova inicijativa za izgradnju trajektnog pristaništa Komarna – Brijesta, takva varijanta morala bi se po ubrzanom postupku unijeti u Županijski prostorni plan, i to uz odobrenje Županijske skupštine. A mi ne želimo preuzimati odgovornost za rješenja koja odstupaju od Prostornog plana Županije i Strategije prometne povezanosti RH – odgovorio je dubrovačko-neretvanski župan Nikola Dobroslavić na opetovane apele ministra prometa Siniše Hajdaša Dončića koji se i dalje zauzima za trajektno povezivanje krajnjeg juga na relaciji Komarna – Brijesta:
– Podsjećam ministra da su oba ta pristaništa u obuhvatu rezervata prirode Malostonski zaljev, što prema mišljenju znanstvenika s Instituta za more i priobalje, te školjkara znači izravnu opasnost od zagađenja cijelog zaštićenog područja. Zbog toga bi prije prihvaćanja varijante Komarna – Brijesta trebalo izraditi Studiju utjecaja na okoliš, koja bi sasvim izgledno potvrdila neopravdanost zahvata – kaže župan Dobroslavić, koji kao dodatnu prepreku ministrovu omiljenom rješenju vidi i važeću prostorno-plansku dokumentaciju:
– Hrvatskoj rok za pronalazak rješenja prometne povezanosti istječe u srpnju 2013. godine, a izmjena Prostornog plana županije nije ni brza ni jednostavna. Svaka preinaka mora se usklađivati s dugoročnom prometnom strategijom na državnoj razini, inače se radi mimo zakona – napominje naš sugovornik koji u minuse za varijantu Komarna-Brijesta i to što ne donosi korist za lokalno stanovništvo.
– Za razliku od “ministrova” rješenja, trajektna linija Trpanj – Ploče uz postojeća pristaništa nudi i poboljšanje Pelješke ceste kao ključne prometnice i opskrbnog pravca poluotoka Pelješca. Osim obnove kolnika, u roku od tri godine nekoliko bi peljeških naselja dobilo obilaznice, a stanovnici poboljšanu vezu s kopnom do nastavka izgradnje Pelješkog mosta – osvrnuo se župan Dobroslavić na odabrano rješenje uoči primjene schengenskog režima prema kojemu cestovnim koridorom do Dubrovnika više neće moći prolaziti roba vrijednija od 10 tisuća eura ni žive životinje.
Uhodana linija do Trpnja
Trajektna linija Ploče – Trpanj koju preferira lokalna uprava podrazumijeva već uhodanu plovidbu u trajanju od pedesetak minuta. Na liniji Ploče – Trpanj trajekti u sezoni prometuju sedam puta dnevno. Cijena karte za prijevoz osobnog automobila u jednom smjeru je 138 kuna, uz plaćanje karata za putnike. Provoz kamiona plaća se oko 1050 kuna u jednom smjeru.
Ministar prometa i infrastrukture pozvao je još jednom Dubrovačko-neretvansku županiju da razmisli o alternativnoj liniji Komarna-Brijesta u trajanju od desetak minuta.
Ali u Županiji za to ne želi ni čuti:
– Osim što zahvat nema korist za stanovništvo krajnjeg juga, varijanta Komarna – Brijesta može se tumačiti i kao odustajanje područne samouprave od zahtjeva za dovršenjem Pelješkog mosta, što je neprihvatljivo – zaključio je župan Dobroslavić.
Barrosu peticija s 7300 potpisa za Pelješki most
Udruga Pelješki most iz Dubrovnika u ponedjeljak je uputila peticiju s 7300 potpisa potpore trenutačnom nastavku izgradnje Pelješkog mosta predsjednicima Europskog vijeća Hermanu Van Rompuuy, Europske komisije José Manuelu Barrosu i Europskog parlamenta Martinu Schulzu. ‘Pelješki most jedino ispravno rješenje i njegova gradnja mora započeti odmah. Svaki dan je nepovratno izgubljeno vrijeme za žitelje čitave Županije. S obzirom da povezivanje Hrvatske postaje problem i EU, traženje izvora financiranja izgradnje mosta i uspostavljanje granica Schengena treba usmjeriti prema Europi’, poručuju uz Udruge Pelješki most koju je proljetos osnovalo troje dubrovačkih znanstvenika.
slobodnadalmacija.hr