Vlada će još jednom pokušati privatizirati Brodotrogir, a potencijalno novi vlasnici te tvrtke su, Slobodan Ljubičić i Danko Končar, ljudi koji su se već ranije »vrtjeli« na natječajima za privatizaciju škverova, ali su odustajali ili je Vlada odbijala njihove ponude. Novi krug privatizacije Brodotrogira uslijedio je, ne nakon natječaja, nego kao posljedica tri ponude koje je Vlada dobila za taj škver. Kako je izvijestio prvi potpredsjednik Vlade Radimir Čačić, svoj su interes iskazali »Jadranska ulaganja« Danka Končara, »More Trogir« Slobodana Ljubičića te tvrtka »Nesma Holding« iz Saudijske Arabije, koja je naknadno odustala od Brodotrogira. Prema neslužbenim informacija Končar je sada ponudu predao preko svoje tvrtke Kermas energija i nudi stari plan restrukturiranja s novim financijskim dijelom, dok Ljubičić ima potpuno novi plan restrukturiranja. Oba nude zadržavanje brodogradnje i to kroz remont , servis i gradnju plovila, ali i razvoj turističkog sadržaja, odnosno marine. Uz to, prema prvim provjerama obje tvrtke nude i bankovna i korporativna jamstva, ali Vlada je odlučila da će Ministarstvo financija analizirati i jednu i drugu ponudu, nakon čega će Vladi predložiti onu koja se pokaže boljom.
Plan koji Vlada prihvati morat će biti u skladu s planom restrukturiranja što ga je Europska Komisija prihvatila i koji je dio hrvatskog pristupnog ugovora. Tako plan novog investitora mora zapravo odobriti i Europska komisija i hrvatska Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja.
Potvrđene glasine
Nakon što je Vlada u ožujku odbila ponudu Danka i Nenada Končara za Brodotrogir i »Kraljevicu«, dok su od »3. maja«
neposredno prije te sjednice u Banskim dvorima sami odustali, obitelj Končar ponovno je u utrci za trogirski škver oko kojeg su, dojam je, oduvijek najviše i grizli.
Glasine da Slobodan Ljubičić ponovno ima konkurenciju u Končarima pokazale su se tako točnima premda je bilo teško u njih povjerovati s obzirom na neslavni »razlaz« Vlade i Končara od prije svega četiri mjeseca.
Za razliku od Ljubičića koji je javno potvrdio da je po treći put dao ponudu za Brodotrogir, od direktora i vlasnika »Jadranskih ulaganja« Nenada Končara prije par dana nije bilo moguće dobiti nikakvu potvrdu ili negaciju ovih glasina.
Više se, doduše, ne javljaju s tvrtkom »Jadranska ulaganja« već novom, »Kermas energija« koja je osnovana sredinom ožujka ove godine s temeljnim kapitalom od 20 tisuća kuna. Inače, ovo je osma po redu, aktivna Končareva tvrtka koja u svom nazivu nosi prefiks Kermas. Osnivač je, u ovom konkretnom slučaju, Kermas Limited s Djevičanskih otoka, a kao osobe ovlaštene za zastupanje pojavljuju se otac i sin, Danko i Nenad Končar. U »Jadranskim ulaganjima«, podsjetimo, jedini osnivač i osoba ovlaštena za zastupanje je Nenad Končar.
– Želimo pomoći Hrvatskoj našim novim ulaganjima, kratko je jučer pojasnio Nenad Končar razloge ponovnog javljanja u utrku za Brodotrogir. Dodaje i to da su ovom trenutku spremni, ukoliko Vlada odabere njihovu ponudu, u ovom brodogradilištu odmah naručiti i početi graditi dva broda za prijevoz kemikalija. Na naš upit zašto se javljaju sada s novom tvrtkom, a ne više »Jadranskim ulaganjima«, mlađi Končar obrazložio je kako je nova tvrtka mogla dobiti korporativna jamstva Kermas grupe.
Marina i hotel
Slobodan Ljubičić ima još duži »staž« vrzmanja oko Brodotrogira. Njemu je ovo čak treći put da stavlja na stol svoju ponudu za ovaj škver. U oba dosadašnja natječaja je odbijen jer nije garantirao zadržavanje brodograđevne djelatnosti na poluotoku Čubrijan. Ljubičić, doduše, nikad nije krio da bi na prostoru brodogradilišta, zajedno sa svojim ino ulagačima, želio razvijati nautičke i druge prateće turističke sadržaje. Nudio je svoj projekt kojeg je, zajedno sa potencijalnim partnerima iz inozemstva, napravio prije nekoliko godina. Sam Ljubičić objašnjavao je kako ne vidi logiku ni smisao zadržati brodogradilište u sadašnjem obliku i odmah pored izgraditi marinu i hotele. U ovoj najnovijoj ponudi, svoj je projekt očito nastojao uskladiti s planom restrukturiranja Brodotrogira i traženjima iz resornog Ministarstva gospodarstva da se zadrži brodogradnja, pa je Ljubičić sada zamislio da bi se na postojećim navozima za prvo vrijeme obavljao remont da bi se kasnije, kad se steknu potrebne reference, prešlo i na gradnju jahti dužih od 50 metara. Ljubičić tvrdi da ima banku koja će čvrsto stati iza njega i njegovih ino-partnera. U samom Brodotrogiru i u lokalnoj zajednici Ljubičić, doduše, ima manju potporu nego njegov konkurent Končar koji si je dao truda i u proteklom razdoblju u više je navrata obilazio škver i njegov menadžment, a susreo se i s predstavnicima lokalne zajednice.
Uskoro ugovor za Brodosplit
Što se tiče privatizacije Brodosplita, u Ministarstvu gospodarstva očekuju da bi ugovor s kupcem, samoborskim DIV-om, mogao biti potpisan tijekom ljeta, a obećavaju i da će idućeg tjedna Vladi pružiti preciznu informaciju o situaciji oko privatizacije tog škvera.
novine.novilist.hr