O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Podmornica ‘Velebit’ zaronit će u turizam

Do kraja ljeta splitska Gradska luka mogla bi dobiti turističku atrakciju prvoga reda. Naime, upravo je tijeku proces prepuštanja 88 tona teške podmornice “Velebit” koju Ministarstvo obrane RH daje u vlasništvo Hrvatskom pomorskom muzeju (HPM). Podmornica “Velebit” prva je i zadnja podmornica samostalne Hrvatske koja se na suhom vezu u ratnoj luci Lora nalazi već 7 godina.
Slijepa i nepokretna

Ovaj kolos, slijep bez sonara, nepokretan bez akumulatorske baterije, bivši je ministar obrane Berislav Rončević proglasio nepotrebnim i tako ugasio 100 godina tradicije podmorničarstva u Hrvata. Stjepan Lozo, ravnatelj HPM-a, odlučio je tu tradiciju i splitsko umijeće izgradnje podmornica oživiti, te prezentirati svojim sugrađanima, kao i svim gostima grada pod Marjanom.

-U tijeku su razgovori s MORH-om o uvjetima preuzimanja “Velebita” i izražavam zahvalnost ministru obrane Anti Kotromanoviću koji je pokazao razumijevanje za ambicije našega muzeja. Za 50 tisuća kuna obnovit ćemo vanjskih izgled podmornice. Dakle, očistiti i obojiti oplatu te vratiti pojedine dijelove oplate koji nedostaju. Nakon tog planiramo podmornicu staviti na “labudicu”, ukrcati je na radni trajekt “Badija”, te je od Lore transportirati do Gradske luke gdje bi, na “labudici”, bila privremeno izložena i otvorena za posjete. Osim priče o podmornici, posjetitelji će uživati u nezaboravnom iskustvu boravka u podmornici. Ulaznica ne bi bila viša od 5 eura. Lokaciju još nismo precizirali, no nije isključeno da je izložimo na jednom od lučkih gatova – kaže nam ravnatelj Lozo dodavši da će podmornica, uz pomoć “Badije”, “doploviti” i do drugih gradova na obali Jadrana.

– Izložit ćemo je u svim većim gradovima, od Dubrovnika do Zadra i Rijeke. U zanimanje posjetitelja, domaćih i stranih, uopće ne sumnjamo. Ipak je ovo krunski dokaz umijeća splitske i hrvatske brodogradnje. Ovo je najsloženiji i najsavršeniji proizvod koji je splitska industrija ikada napravila – ponosno će ravnatelj Pomorskog muzeja.

Dok se, kako je to predviđeno gradskim planovima, Pomorski muzej ne preseli u istočni dio Gradske luke, u prirodni ambijent mora, podmornica bi bila smještena u Kaštelima, u prostoru nekadašnjeg kemo-kompleksa.
Od 2005. na suhom

Podmornica “Velebit” bila je jedna od šest džepnih podmornica 88. flotile podmornica JRM-a. Početkom 90-ih u “Brodogradilištu specijalnih objekata”, gdje joj je trup produžen za 4 metra, ovu je podmornicu zatekao rat. Obnovljena i produžena ubrzo je zaplovila pod barjakom HRM-a. No, radost hrvatskih podmorničara bila je kratka vijeka. Godine 2005. izvučena je na suho.

U vojnim operacijama nije nikada sudjelovala. Treba reći kako je interes za izgradnju ovih podmornica izrazilo više ratnih mornarica, među njima i mornarice Egipta i Irana. Odluci o povlačenju “Velebita” iz aktivne uporabe, može se čuti, najviše je kumovala želja susjedne Italije.

Prebacivanje diverzanata

Diverzantska podmornica “Velebit” predstavlja poboljšanu verziju dobro poznate klase diverzantskih podmornica “Una” (P-911). Namijenjena je za obavljanje diverzantskih zadaća pomoću četiri ronilice R-1 i 6 diver-zanata, polaganje na dnu ležećih mina i obavljanje izvidničkih zadaća. Inače, bivša Jugoslavije ove je podmornice gradila s namjerom prebacivanja diverzanata do talijanske obale.

Talijani caruju jadranskim podmorjem

Tko uopće danas vlada jadranskih podmorjem? Od raspada Jugoslavije i nestankom 88. flotile JRM-a, kao i odlukom hrvatskih političara da nam podmornice ne trebaju, Jadranom nesmetano caruju Talijani. Iz dubina tako vrebaju dvije nove talijanske podmornice, “Salvatore Todaro” i “Scire”. Tijekom 2013. i 2014. pridružit će im se još dvije nove podmornice iste klase.

slobodnadalmacija.hr

Do kraja ljeta splitska Gradska luka mogla bi dobiti turističku atrakciju prvoga reda. Naime, upravo je tijeku proces prepuštanja 88 tona teške podmornice “Velebit” koju Ministarstvo obrane RH daje u vlasništvo Hrvatskom pomorskom muzeju (HPM). Podmornica “Velebit” prva je i zadnja podmornica samostalne Hrvatske koja se na suhom vezu u ratnoj luci Lora nalazi već 7 godina.
Slijepa i nepokretna

Ovaj kolos, slijep bez sonara, nepokretan bez akumulatorske baterije, bivši je ministar obrane Berislav Rončević proglasio nepotrebnim i tako ugasio 100 godina tradicije podmorničarstva u Hrvata. Stjepan Lozo, ravnatelj HPM-a, odlučio je tu tradiciju i splitsko umijeće izgradnje podmornica oživiti, te prezentirati svojim sugrađanima, kao i svim gostima grada pod Marjanom.

-U tijeku su razgovori s MORH-om o uvjetima preuzimanja “Velebita” i izražavam zahvalnost ministru obrane Anti Kotromanoviću koji je pokazao razumijevanje za ambicije našega muzeja. Za 50 tisuća kuna obnovit ćemo vanjskih izgled podmornice. Dakle, očistiti i obojiti oplatu te vratiti pojedine dijelove oplate koji nedostaju. Nakon tog planiramo podmornicu staviti na “labudicu”, ukrcati je na radni trajekt “Badija”, te je od Lore transportirati do Gradske luke gdje bi, na “labudici”, bila privremeno izložena i otvorena za posjete. Osim priče o podmornici, posjetitelji će uživati u nezaboravnom iskustvu boravka u podmornici. Ulaznica ne bi bila viša od 5 eura. Lokaciju još nismo precizirali, no nije isključeno da je izložimo na jednom od lučkih gatova – kaže nam ravnatelj Lozo dodavši da će podmornica, uz pomoć “Badije”, “doploviti” i do drugih gradova na obali Jadrana.

– Izložit ćemo je u svim većim gradovima, od Dubrovnika do Zadra i Rijeke. U zanimanje posjetitelja, domaćih i stranih, uopće ne sumnjamo. Ipak je ovo krunski dokaz umijeća splitske i hrvatske brodogradnje. Ovo je najsloženiji i najsavršeniji proizvod koji je splitska industrija ikada napravila – ponosno će ravnatelj Pomorskog muzeja.

Dok se, kako je to predviđeno gradskim planovima, Pomorski muzej ne preseli u istočni dio Gradske luke, u prirodni ambijent mora, podmornica bi bila smještena u Kaštelima, u prostoru nekadašnjeg kemo-kompleksa.
Od 2005. na suhom

Podmornica “Velebit” bila je jedna od šest džepnih podmornica 88. flotile podmornica JRM-a. Početkom 90-ih u “Brodogradilištu specijalnih objekata”, gdje joj je trup produžen za 4 metra, ovu je podmornicu zatekao rat. Obnovljena i produžena ubrzo je zaplovila pod barjakom HRM-a. No, radost hrvatskih podmorničara bila je kratka vijeka. Godine 2005. izvučena je na suho.

U vojnim operacijama nije nikada sudjelovala. Treba reći kako je interes za izgradnju ovih podmornica izrazilo više ratnih mornarica, među njima i mornarice Egipta i Irana. Odluci o povlačenju “Velebita” iz aktivne uporabe, može se čuti, najviše je kumovala želja susjedne Italije.

Prebacivanje diverzanata

Diverzantska podmornica “Velebit” predstavlja poboljšanu verziju dobro poznate klase diverzantskih podmornica “Una” (P-911). Namijenjena je za obavljanje diverzantskih zadaća pomoću četiri ronilice R-1 i 6 diver-zanata, polaganje na dnu ležećih mina i obavljanje izvidničkih zadaća. Inače, bivša Jugoslavije ove je podmornice gradila s namjerom prebacivanja diverzanata do talijanske obale.

Talijani caruju jadranskim podmorjem

Tko uopće danas vlada jadranskih podmorjem? Od raspada Jugoslavije i nestankom 88. flotile JRM-a, kao i odlukom hrvatskih političara da nam podmornice ne trebaju, Jadranom nesmetano caruju Talijani. Iz dubina tako vrebaju dvije nove talijanske podmornice, “Salvatore Todaro” i “Scire”. Tijekom 2013. i 2014. pridružit će im se još dvije nove podmornice iste klase.

slobodnadalmacija.hr

HTML Code here
HTML Code here