O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

Oporavak kontejnerske industrije

Globalna industrija kontejnerskog brodskog prijevoza još uvijek posrće pod teretom posljedica globalne krize, s obzirom na slabu potražnju s jedne i prevelikih kapaciteta s druge strane,upozorio je najveći svjetski kontejnerski brodar Maersk Line.Na stotine brodova usidrenih za vrijeme recesije trebalo bi jako polako vraćati u promet kako brodarski sektor ne bi pogodili novi gubici, nakon 15 milijardi dolara gubitaka u 2009., upozoravaju u toj tvrtki, koja je dio danskog brodarskog i naftnog giganta Moeller-Maersk.

“Pozicija brodarske industrije i dalje je jako nesigurna”, kazao je Hennie van Schoor, direktor poslovne izvedbe Maersk Linea za azijsko-pacifičku regiju. “Balansiramo na vrlo tankoj žici”, upozorio je nadalje u govoru na jednoj konferenciji u Singapuru.

Pad svjetske trgovine pod pritiskom prošlogodišnje globalne gospodarske krize izazvao je snažan pad teretnog brodskog prometa, pa je usidreno 11 posto globalne flote kontejnerskih brodova, odnosno oko 500 plovila.

Mjereno obujmom, oko 80 posto svjetske trgovine odvija se morem.

Van Schoor nadalje ističe da su zamijećeni prvi znaci oporavka svjetske trgovine, ukazujući ponajprije na rast uvoza u SAD i Europu. Neki pokazatelji ipak sugeriraju da je takav trend ipak prvenstveno posljedica povećavanja zaliha kompanija a ne općenitog rasta potražnje, upozorava on.

Tako je američki uvoz u četvrtom tromjesečju 2009. porastao 13 posto na godišnjoj razini, dok promet u maloprodaji u istome razdoblju porastao samo jedan posto, podsjeća čelnik Maerska. U Europi je pak zabilježen 3-postotni rast uvoza, te 1-postotni rast prometa u maloprodaji. “To nam govori da još nema organske potražnje na kojoj bi se temeljio rast”, zaključuje van Schoor.

Također je upozorio na oprez pri vraćanju u promet usidrenih brodova, naglasivši da bi to dodatno potenciralo neravnotežu između prevelikih kapaciteta i slabe potražnje.

micportal.com

Globalna industrija kontejnerskog brodskog prijevoza još uvijek posrće pod teretom posljedica globalne krize, s obzirom na slabu potražnju s jedne i prevelikih kapaciteta s druge strane,upozorio je najveći svjetski kontejnerski brodar Maersk Line.Na stotine brodova usidrenih za vrijeme recesije trebalo bi jako polako vraćati u promet kako brodarski sektor ne bi pogodili novi gubici, nakon 15 milijardi dolara gubitaka u 2009., upozoravaju u toj tvrtki, koja je dio danskog brodarskog i naftnog giganta Moeller-Maersk.

“Pozicija brodarske industrije i dalje je jako nesigurna”, kazao je Hennie van Schoor, direktor poslovne izvedbe Maersk Linea za azijsko-pacifičku regiju. “Balansiramo na vrlo tankoj žici”, upozorio je nadalje u govoru na jednoj konferenciji u Singapuru.

Pad svjetske trgovine pod pritiskom prošlogodišnje globalne gospodarske krize izazvao je snažan pad teretnog brodskog prometa, pa je usidreno 11 posto globalne flote kontejnerskih brodova, odnosno oko 500 plovila.

Mjereno obujmom, oko 80 posto svjetske trgovine odvija se morem.

Van Schoor nadalje ističe da su zamijećeni prvi znaci oporavka svjetske trgovine, ukazujući ponajprije na rast uvoza u SAD i Europu. Neki pokazatelji ipak sugeriraju da je takav trend ipak prvenstveno posljedica povećavanja zaliha kompanija a ne općenitog rasta potražnje, upozorava on.

Tako je američki uvoz u četvrtom tromjesečju 2009. porastao 13 posto na godišnjoj razini, dok promet u maloprodaji u istome razdoblju porastao samo jedan posto, podsjeća čelnik Maerska. U Europi je pak zabilježen 3-postotni rast uvoza, te 1-postotni rast prometa u maloprodaji. “To nam govori da još nema organske potražnje na kojoj bi se temeljio rast”, zaključuje van Schoor.

Također je upozorio na oprez pri vraćanju u promet usidrenih brodova, naglasivši da bi to dodatno potenciralo neravnotežu između prevelikih kapaciteta i slabe potražnje.

micportal.com

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video