Mnogo toga se može dogoditi na moru – pirati, pobuna, ubojstvo, loše vrijeme da i ne spominjemo, sukobi s morskim čudovištima i tajanstveno djelovanje u Bermudskom trokutu, no ništa od toga nije uspjelo riješiti tajnu trgovačkog broda „Mary Celeste” , koji je 1872. godine pronađen u Atlantskom oceanu bez posade i putnika. Usprkos lijepom vremenu, iskusnoj posadi i zalihama hrane i vode, netaknutom teretu i dragocjenostima na brodu, putnicima i posadi nikada se nije ušlo u trag. Njihov nestanak često se navodi kao najveći pomorski misterij svih vremena, a „Mary Celeste” se često opisuje kao ukleti brod.
Pod zapovjedništvom kapetana Benjamina Briggsa trideset metarski brod je 5. studenog 1872., nakon ukrcaja 1.701 barela alkohola, vrijednog 35.000 dolara isplovio iz New Yorka prema Genovi u Italiji. Uz sedmero iskusnih članova posade (jednog Danca, četiri Nijemca te dva Amerikanca) na brodu su uz kapetana bili i njegova supruga Sarah i dvogodišnja kćer Sophia Matilda.
5. prosinca 1872. posada kanadskog trgovačkog broda „Dei Gratia” dalekozorom je uočila brod na pučini. Kako su se počeli približavati vidjeli su da s brodom nešto nije u redu. Lagano je krivudao s poderanim jedrom. Približivši se vidjeli su da se radi o brodu „Mary Celeste”.
Glavni časnik palube, Oliver Deveau, ukrcao se „Mary Celeste” i izvijestio kako na brodu nema nikoga te da je između gornje i donje palube mnogo, a u brodskom skladištu skoro metar vode. Bez obzira na to brod je bio u plovnom stanju. Svi brodski dokumenti, osim brodskog dnevnika, su nedostajali. Brodski sat nije radio, a kompas je uništen. Sekstant i morski kronometar su također nedostajali. Jedini čamac za spašavanje na brodu je nestao.
Kasnije su se na brod ukrcala još dva čovjeka. Teret od 1701 barela alkohola bio je u dobrom stanju, iako je kasnije ustanovljeno da nedostaje devet barela. Zalihe nepokvarene hrane i vode za šest mjeseci su također bile nedirnute, a pronađene su i osobne stvari putnika. Činilo se da je brod napušten u žurbi. Na brodu nije bilo nikakvih znakova nasilja ili borbe. Upravo zbog svih tih činjenica odbačene su sve teorije o piratstvu.
Jedna od pretpostavki je bila da je „Mary Celeste” uplovila u oluju, da je počela prodirati voda te da je kapetan naredio evakuaciju u čamcu za spašavanje. Ali u to vrijeme nije zabilježena ni jedna oluja na tom području.
Jedna od novijih teorija je da je podmorski potres udario brod i prevrnuo devet bačvi punih alkohola, koji je iscurio u dno broda. Potres je mogao uzrokovati plimni val pa su se putnici i posada uspaničili i odlučili napustiti brod. Zanimljivo je, opet, što niti jedan od brodova koji su plovili u blizini u to vrijeme nisu osjetili potres na moru.
Postoji mogućnost pojave pijavice na moru. Voda oko broda se podigla i stvorila dojam da brod tone, zbog čega je nastala panika među putnicima i posadom. To bi objasnilo vodu u brodu, ogrebotine na ogradi i nestanak čamca.
Teorija koja je nekako najprihvatljivija vezana je uz devet praznih bačvi alkohola. One su, za razliku od ostalih bačvi, bile izrađene od hrasta lužnjaka, a ne od bijelog hrasta. Pošto su bile poroznije postojala je veća vjerojatnost da sadržaj bačvi iscuri, što je moglo uzrokovati isparavanje alkohola. Slabo osigurane bačve mogle su strugati jedna o drugu i izazvati iskrenje između čeličnih obruča. Te iskre mogle su zapaliti alkoholne pare i izazvati eksploziju. Moguće je da je skladište bilo otvoreno i ljudi na brodu su zbog navale plamena i dima pomisliti da će brod eksplodirati. Budući da sa sobom u čamac za spašavanje nisu ponijeli zalihe hrane i vode umrli su od gladi i žeđi.
Postojalo je još mnogo teorija, poput pobune na brodu ili pijanstva među posadom, ali su odbačene jer su posadu činili provjereni i iskusni ljudi. Do danas niti jedna teorija nije uspjela rasvijetliti misteriju nestanka posade i putnika s broda „Mary Celeste”, a cijeli slučaj podrobno je opisan u svim kronikama svjetske plovidbe.