Škrljevo je postalo veliko gradilište. Realizacija najveće investicije poduzeća Luka Rijeka u posljednjih 40 godina, a riječ je o izgradnji novog pozadinskog terminala na Škrljevu, traje mjesec i pol dana, te se očekuje da će krajem siječnja iduće godine biti završena prva od ukupno tri faze projekta, odnosno za nešto više od četiri mjeseca, piše Novi list.
Procjena je da će vrijednost ukupne investicije iznositi oko 350 milijuna kuna, a u ovom trenutku poslovna udruga tvrtki koju čine GP Krk, Vijadukt i GPP Mikić obavlja izgradnju novog terminala u tri faze shodno ugovoru vrijednom oko 218 milijuna kuna i s ugovornim rokom od 14,5 mjeseci. Procjena je da će krajem listopada iduće godine izgradnja biti završena, što znači da će u tom trenutku riječka luka dobiti dodatni kontejnerski kapacitet za oko 125.000 TEU-a godišnje.
Produžena ruka postojećeg kontejnerskog terminala na Brajdici
U tom trenutku uredit će se ukupno 54.000 četvornih metara zatvorenog skladišnog prostora koji će biti dvostruko veći od dosadašnjeg, još 45.000 četvornih metara prostora natkrivenog nadstrešnicom te oko 14.000 četvornih metara za kontejnerski depo, trafostanicu i sprinkler stanicu, te prometnu i ostalu prateću infrastrukturu. Simbolično se ovom investicijom zatvara svojevrsni krug jer je posljednja značajnija investicija tvrtke Luka bila upravo na Škrljevu krajem sedamdesetih godina prošlog stoljeća.
Novo Škrljevo bit će produžena ruka postojećeg kontejnerskog terminala na Brajdici te konačno donijeti rješenje za problem manjka manipulativnog prostora riječke luke, koja se u središtu Rijeke više ne može značajnije širiti niti razvijati.
Da radovi napreduju u skladu s rokovima potvrđuje i predsjednik Uprave Luke Rijeka Vedran Devčić, koji naglašava kako će se efekti realizacije ovog projekta vrlo brzo osjetiti i na rastu kontejnerskog prometa.
– Upravo zbog nedostatka prostora mi smo već dugo u situaciji da dodatni i vrlo važan posao punjenja i pražnjenja kontejnera moramo obavljati u riječkom bazenu. Događalo nam se zbog toga da moramo odbijati posao na punjenju i pražnjenju kontejnera ili da naprosto nismo dovoljno konkurentni u odnosu na ostale luke sjevernog Jadrana. Od veljače iduće godine dobit ćemo prve kapacitete na korištenje i to će se sigurno tijekom sljedeće godine pozitivno odraziti na rast ukupnog kontejnerskog prometa u riječkoj luci.
Gradnja u tri faze
Gradnja se realizira u tri faze, nakon okončanja prve faze u veljači, druga faza bi po planu trebala biti gotova u srpnju iduće godine i tada ćemo dobiti dodatne kapacitete na korištenje. Cijeli projekt trebao bi biti završen do kraja listopada iduće godine. Svakako je pozitivno i to što nam za kasnije dugoročno razdoblje ostaju dodatne površine na Škrljevu, koje postupno možemo uređivati i upotpuniti potrebnim sadržajima kao što je hladnjača, upravna zgrada ili urediti dodatni skladišni kapacitet u trenutku kada to bude potrebno – ističe Devčić, koji dodaje kako će otvaranje novog Škrljeva donijeti i rasterećenje prometnica u središtu Rijeke, a to se ponajviše odnosi na smanjivanje broja kamiona i vučnih vozila, koja sada moraju prevoziti dio kontejnera od Brajdice prema bazenu Rijeka i obrnuto.
Za Škrljevo je izuzetno važna i kvalitetna povezanost sa željezničkom infrastrukturom, kao i činjenica da će na novom terminalu biti omogućen ukrcaj i iskrcaj kontejnera na zatvorenim i zaštićenim kolosjecima, što će omogućiti manipulaciju teretom neovisno o vremenskim uvjetima, praktično non-stop od 0 do 24 sata. Najveći potencijal za rast kontejnerskog prometa u Rijeci krije se upravo u razvoju kvalitetnije željezničke povezanosti prema Mađarskoj, odnosno u povećanju broja redovnih vlakova na relaciji Rijeka – Budimpešta – Rijeka.