Brod Princess 65 koji je 2. rujna izgorio i potonuo na plovnom putu između Proverse i kanala Mali Ždrelac, ne predstavlja više prijetnju morskom okolišu zadarskog akvatorija. Ovih dana 21 metar duga brodica izvučena je na površinu sa 68 metara dubine i odvučena na kopno gdje čeka vještake koji će pokušati pronaći razloge ove tragedije.
Tog kobnog dana plamen je prvo zahvatio strojarnicu te se brzo pretvorio u buktinju, a posada je u panici poskakala u more. Obližnje ribarice prve su priskočile u pomoć unesrećenima. Plamen koji je zahvatio brod bio je toliko jak da je cijelo nadgrađe izgorilo u svega par sati te je od plovila ostalo malo trupa do vodene linije. Ni zadarski vatrogasci koji su gasili plameni brod nisu uspjeli zaustaviti potpunu katastrofu.
Izgoreni je brod potonuo na 68 metara u području muljevitog dna te u blizini braka na kojem mnogi ribari svakodnevno love ribu i sa sobom ponio tone otrova na dno.
Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture te lučki kapetan u Zadru po hitnom su postupku angažirali specijaliziranu tvrtku za sprječavanje zagađenja te izdali rješenje vlasniku o vađenju podrtine kako bi se što prije sanirala šteta ove ekološke bombe. Radilo se o osjetljivom poslu na 68 metara dubine, a prvo je odrađeno skeniranje i pozicioniranje podrtine dubinskim sonderom Humminbird helix-9 Down Scan. Nakon petnaestak dana priprema administrativnih radnji, pripreme opreme i plana rada, posao vađenja podrtine mogao je započeti. Na radni brod ukrcana je sva oprema, kompresor za boce pa čak i građevinski kompresor težine preko jedne tone.
Radove je usporila jaka bura, no plan radova od sedam dana ispunjen je usprkos činjenici da je ekipu koja je vadila brod jak vjetar zaustavio na puna dva dana. Četvrtog radnog dana podrtina je bila podignuta na 20 metara dubine te se čekalo pogodno vrijeme da se otegli uz minimum vjetra.
– Nakon dva dana čekanja pojavio se prozor od svega 5 sati mirnog mora. Trebalo je tegalj odraditi bez greške i zastoja! Najveća komplikacija bilo je dopumpavanje balona, ali tegalj je uz pratnju plovila EmergenSea mreže i Lučke Kapetanije Zadar, koja su revno pazila na sigurnost, uspješno završen oko 16 sati 27. rujna. Nakon pola sata skidanja padobrana i ostale opreme, podrtina je nagnuta te ispražnjena, objavila je na svojoj stranici tvrtka EmergenSea koja je obavljala izvlačenje i tegalj broda Princess 65 pohvalivši posebno za izvrstan posao EmergenSea baze Mljet i Zadar, te djelatnike Tomislava Radicu iz Splita i Marija Orlandinija s Mljeta.
Foto: Sebastian Govorčin