Barcolana je još jednom potvrdila da je izuzetni sportski događaj na jadranskom i mediteranskom prostoru. U nedjelju su organizatori u Trstu morali pomaknuti za sat vremena start regate zbog pretjerane bure, a onda kada je vjetar malo pao počela je fešta jedara. Na start je došlo čak 1.758 jedrilica. Ogromna koncentracija jedara i adrenalina, jer po buri ma bila ona i lagana, svaki je manevar rizičan, jer na startnoj crti prostora nemaš, a iz snimaka razvidno je da je bura puhala pristojnom brzinom.
Stigli iz cijelog Jadrana
Dokazuje to i rezultat kojeg je postigao pobjednik ovogodišnjeg 48. izdanja krstaš Alfa Romeo, kojim su upravljali Tršćani braća Furio i Gabriele Benussi. Oni su regatno polje od nekih 16 nautičkih milja prošli za 59 minuta i 59 sekundi.
Kada je konačni rezultat u pitanju valja spomenuti da je deveti puta za redom drugo mjesto pripalo slovenskoj odnosno koparskoj jedrilici Maxi Jena sa skiperom Mitjom Kosminom. Što se tiče hrvatskih posada najbolji je rezultat postigao umaški krstaš Shining koji je zauzeo sedmo mjesto. Već dan nakon regate objavljen je i konačni poredak svih jedrilica koje su prešle cilj, njih tisuću. Među njima istarskih, riječkih i dalmatinskih posada ima napretek, a došli su naši jedriličari iz gotovo svih jadranskih luka sve do Dubrovnika.
Oko 250 tisuća gledatelja
Nedvosmisleno je da je to skupi sport, moraš doći na Barcolanu svjestan da trošenju nema kraja i u slučaju havarije, sudara, lomljenja i trganja jedara. Cijelo je regatno polje bilo, za sve vrijeme, regate pod video nadzorom, iz zraka snimao se svaki detalj jer na kraju, po običaju, bilo je i sudara koji se potom rješavaju za stolom uz učešće osiguravajućih kuća.
I ove godine regatu je pratila masa od preko 250.000 gledatelja, cijeli je Kras bio pun izletnika koji su s visine pratili tok regate. I po tome je Trst specifičan, regatno polje izgleda kao arena, kao nogometno igralište, vrh Krasa služi kao ogromna tribina a zna se, magle u zaljevu nema, vidljivost je savršena, kao na stadionu.