O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

VesselsValue: Analiza trenutnog stanja na MODU tržištu

Od 2014. godine došlo je do značajnog pada cijena nafte sa 115 USD/barel na 28 USD/barel, s oporavkom od oko 50 USD/barel (današnja cijena je 53,86 USD/barel). Pad cijene nafte, smanjena potrošnja za istraživanje i proizvodnju te povećana učinkovitost u industriji bušenja dovela je do velikog broja brodova koji su ostali bez posla. To je pak zauzvrat dramatično smanjilo vrijednosti imovine.

To je pridonijelo različitim rezultatima u industriji: mnoge tvrtke naporno rade da ostanu u plusu s cijenama nafte od približno 40 dolara po barelu i žele smanjiti troškove prodajom nezaposlenih brodova. S druge strane, mnogi vjeruju da se tržište bliži dnu i počinje ulagati u offshore imovinu za bušenje.

Dobra strana

Borr Drilling

Bivši desna ruka Johna Fredrikssa, Tor Olav Troim, iskorištava predodređeno dno tržišta i uspio je podići velike investicije s tržišta kapitala i naftnog diva Schlumbergera u prosincu 2016. S tim novcem uspio je ukloniti svog konkurenta u Sjevernom moru, tvrtku Transocean. U ožujku 2017. kupili su sve Transoceanove jack-up platforme za 1,35 milijarde dolara, čime je započelo dosta aktivnosti u sektoru jack-up platformi. Prije toga, najveći dio aktivnosti odnosio se na male količine preprodaje ili na prodajne aukcije s starijom imovinom, na primjer, jack-up platformi izgrađenih sedamdesetih i osamdesetih godina koje pripadaju sada bankrotiranom Herculesu.

Loša strana

Seadrill Limited

Trenutačno tržište nije naklonjeno John Fredriksenovom Seadrillu, koji će u većoj mjeri zadržati svoju glavu iznad vode nakon što je ove godine najavio svoju namjeru restrukturiranja. Danas, Seadrill ima cijenu dionice od 0,58 dolara za razliku od visokih 46,93 dolara koliko je iznosila u listopadu 2013.

Krajem travnja 2017., Seadrill je prodao tri jack-up platforme (West Triton, West Resolute, West Mischief za ukupno 225 milijuna dolara) tvrtki Shelf Drilling kako bi prikupio kapital. Međutim, ove platforme su imale vrijednosti od 415 milijuna dolara, pa je Seadrill zabilježio gubitak od 190 milijuna dolara.

Ocean Rig – George Economou

Ocean Rig je na vrlo teškom položaju. Cijena dionice je 0,22 USD u odnosu na veljaču 2016. kad je bila 2,99 USD. Trenutno su pod zaštitom od bankrota kako bi restrukturirali dug od 3,7 milijardi, stoga je budućnost prilično loša za navedenu tvrtku.

Ocean Rig se nalazi u posebno teškoj situaciji, budući da ima mnogo ultradeepwater mobilnih offshore jedinica za bušenje; sektor koji je najviše pogođen. Ovi brodovi predstavljaju najskuplji način bušenja nafte: što se dublje u moru buši to je skuplje. S nižom cijenom nafte, koja zauzvrat donosi smanjenu profitnu marginu, jeftinija su područja za bušenje nafte na kopnu.

Smanjeni apetit za korištenje ultradeepwater jedinica za bušenje imao je ogroman utjecaj na cijene ovih brodova. Prije pada cijena nafte u srpnju 2014., petogodišnji ultradeepwater brod imao je tržišnu vrijednost od 652 milijuna dolara. Danas je isti brod star 5 godina vrijedan 151 milijuna dolara, što je najniža vrijednost od 2007. godine.

Trend cijena nafte, ponude i potražnje u budućnosti

OPEC ulaže napore kako bi smanjio proizvodnju za 1,8 milijuna barela na dan kako bi ponovno uravnotežio ponudu i potražnju. Međutim, SAD i Rusija su izvan nadležnosti OPEC-a i proizvodili su više nafte nego ikada prije: SAD trenutno proizvodi oko 8 mbbl dnevno dok je Rusija blizu 11 mbbl po danu.

Štoviše, rast američkog škriljevca potiskuje napore OPEC-a da obuzdaju opskrbu. Oko četvrtinu američke dnevne proizvodnje nafte dolazi iz Permskog bazena u zapadnom Teksasu. Ovaj bazen ima jedinstvenu geološku kompoziciju, što čini proizvodnju nafte iz škriljevca profitabilnom čak i za oko 50 barela. Uz to što Donald Trump podupire eksploataciju nafte, sve vrste proizvodnje su prihvatljive. U usporedbi s ultrazvučnim bušenjem, škriljevac je postao mnogo isplativiji.

Offshore Energy Today podijelio je gore navedeni članak uz dopuštenje autora, višeg offshore analitičara VesselsValuea.

Stavovi i mišljenja izraženi u ovom članku su isključivo autorovi i ne odražavaju nužno službenu politiku ili položaj web portala Offshore Energy Today.

www.offshoreenergytoday.com

Od 2014. godine došlo je do značajnog pada cijena nafte sa 115 USD/barel na 28 USD/barel, s oporavkom od oko 50 USD/barel (današnja cijena je 53,86 USD/barel). Pad cijene nafte, smanjena potrošnja za istraživanje i proizvodnju te povećana učinkovitost u industriji bušenja dovela je do velikog broja brodova koji su ostali bez posla. To je pak zauzvrat dramatično smanjilo vrijednosti imovine.

To je pridonijelo različitim rezultatima u industriji: mnoge tvrtke naporno rade da ostanu u plusu s cijenama nafte od približno 40 dolara po barelu i žele smanjiti troškove prodajom nezaposlenih brodova. S druge strane, mnogi vjeruju da se tržište bliži dnu i počinje ulagati u offshore imovinu za bušenje.

Dobra strana

Borr Drilling

Bivši desna ruka Johna Fredrikssa, Tor Olav Troim, iskorištava predodređeno dno tržišta i uspio je podići velike investicije s tržišta kapitala i naftnog diva Schlumbergera u prosincu 2016. S tim novcem uspio je ukloniti svog konkurenta u Sjevernom moru, tvrtku Transocean. U ožujku 2017. kupili su sve Transoceanove jack-up platforme za 1,35 milijarde dolara, čime je započelo dosta aktivnosti u sektoru jack-up platformi. Prije toga, najveći dio aktivnosti odnosio se na male količine preprodaje ili na prodajne aukcije s starijom imovinom, na primjer, jack-up platformi izgrađenih sedamdesetih i osamdesetih godina koje pripadaju sada bankrotiranom Herculesu.

Loša strana

Seadrill Limited

Trenutačno tržište nije naklonjeno John Fredriksenovom Seadrillu, koji će u većoj mjeri zadržati svoju glavu iznad vode nakon što je ove godine najavio svoju namjeru restrukturiranja. Danas, Seadrill ima cijenu dionice od 0,58 dolara za razliku od visokih 46,93 dolara koliko je iznosila u listopadu 2013.

Krajem travnja 2017., Seadrill je prodao tri jack-up platforme (West Triton, West Resolute, West Mischief za ukupno 225 milijuna dolara) tvrtki Shelf Drilling kako bi prikupio kapital. Međutim, ove platforme su imale vrijednosti od 415 milijuna dolara, pa je Seadrill zabilježio gubitak od 190 milijuna dolara.

Ocean Rig – George Economou

Ocean Rig je na vrlo teškom položaju. Cijena dionice je 0,22 USD u odnosu na veljaču 2016. kad je bila 2,99 USD. Trenutno su pod zaštitom od bankrota kako bi restrukturirali dug od 3,7 milijardi, stoga je budućnost prilično loša za navedenu tvrtku.

Ocean Rig se nalazi u posebno teškoj situaciji, budući da ima mnogo ultradeepwater mobilnih offshore jedinica za bušenje; sektor koji je najviše pogođen. Ovi brodovi predstavljaju najskuplji način bušenja nafte: što se dublje u moru buši to je skuplje. S nižom cijenom nafte, koja zauzvrat donosi smanjenu profitnu marginu, jeftinija su područja za bušenje nafte na kopnu.

Smanjeni apetit za korištenje ultradeepwater jedinica za bušenje imao je ogroman utjecaj na cijene ovih brodova. Prije pada cijena nafte u srpnju 2014., petogodišnji ultradeepwater brod imao je tržišnu vrijednost od 652 milijuna dolara. Danas je isti brod star 5 godina vrijedan 151 milijuna dolara, što je najniža vrijednost od 2007. godine.

Trend cijena nafte, ponude i potražnje u budućnosti

OPEC ulaže napore kako bi smanjio proizvodnju za 1,8 milijuna barela na dan kako bi ponovno uravnotežio ponudu i potražnju. Međutim, SAD i Rusija su izvan nadležnosti OPEC-a i proizvodili su više nafte nego ikada prije: SAD trenutno proizvodi oko 8 mbbl dnevno dok je Rusija blizu 11 mbbl po danu.

Štoviše, rast američkog škriljevca potiskuje napore OPEC-a da obuzdaju opskrbu. Oko četvrtinu američke dnevne proizvodnje nafte dolazi iz Permskog bazena u zapadnom Teksasu. Ovaj bazen ima jedinstvenu geološku kompoziciju, što čini proizvodnju nafte iz škriljevca profitabilnom čak i za oko 50 barela. Uz to što Donald Trump podupire eksploataciju nafte, sve vrste proizvodnje su prihvatljive. U usporedbi s ultrazvučnim bušenjem, škriljevac je postao mnogo isplativiji.

Offshore Energy Today podijelio je gore navedeni članak uz dopuštenje autora, višeg offshore analitičara VesselsValuea.

Stavovi i mišljenja izraženi u ovom članku su isključivo autorovi i ne odražavaju nužno službenu politiku ili položaj web portala Offshore Energy Today.

www.offshoreenergytoday.com

HTML Code here
HTML Code here