Panamski kanal je 24. svibnja pozdravio „OOCL France” od 13.208 TEU, najveći brod koji je prošao proširenim kanalom od njegove inauguracije u lipnju 2016. godine.
Neopanamax kontejnerski brod, koji ima duljinu od 366,5 metara i širinu od 48,2 metara, prolazio je plovnim putem u smjeru sjevera, od Tihog oceana prema Atlantskom oceanu.
Tranzit „OOCL France” dogodio se za manje od mjesec dana nakon što je prethodni rekord postavio „COSCO Development”. Kontejneraš od 13.092 TEU, duljine 366 metara i 48,2 metara širine, prošao je kanalom 2. svibnja.
“Ovaj trend tranzita brodova od 13.000 TEU ili više, pokazuje prihvaćanje i povjerenje koje brodarska industrija ima pružanjem usluge Proširenog kanala”, rekao je Jorge L. Quijano, administrator Panamskog kanala.
„OOCL France”, izgrađen 2013. godine, raspoređen je na novoj OCEAN Alliance tjednoj usluzi South Atlantic Express (SAX), povezujući Aziju i istočnu obalu SAD-a putem Panamskog kanala. Savez obuhvaća China COSCO Shipping, Orient Overseas Container Lines (OOCL), CMA CGM i Evergreen.
Usluga SAX sastoji se od jedanaest brodova u rasponu od 11.000 do 13.000 TEU. „OOCL France” je drugi brod na ovoj usluzi koji prolazi kroz Prošireni kanal nakon broda „COSCO Development” početkom ovog mjeseca.
Korištenjem plovnog puta ovaj je brod pomogao smanjiti približno 5.000 do 26.000 tona ugljičnog dioksida (CO2) u usporedbi s alternativnim rutama, navodi Panama Canal Authority.
Do sada je ukupno 1.360 Neopanamax brodova prošlo kroz Prošireni kanal otkad je otvoren. Od 1360 plovila, kontejnerski brodovi obuhvaćaju oko 43,8 posto prometa, a slijede LPG tankeri i oni na ukapljeni prirodni plin (LNG), što predstavlja oko 29 te 8,1 posto.