O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

U Boku uplovio najveći svjetski heavy lifter s kojim odlazi dok…

Najveći ikad u svijetu napravljeni specijalni brod za prijevoz teških tereta (heavy lifter) „Dockwise Vanguard“, uplovio je jučer u Boku Kotorsku gdje će tijekom iduća dva dana to ogromno plovilo na svoju palubu ukrcati veliki dok Jadranskog brodogradilišta u Bijeloj.

Za tu neuobičajenu operaciju koja će ostati neponovljena u povijesti pomorstva u Boki, „Doxckwise Vanguard“ će na sidrištu usred Tivatskog zaliva, doslovno biti namjerno potopljen, odnosno, svoje tankove napunit će morem i „zaroniti“ svoju glavnu palubu 15-tak metara ispod morske površine. Na nju će potom remorkerima biti navučen veliki dok iz Bijele, nakon čega će „Dockwise Vanguard“ isprazniti svoje tankove i izroniti, noseći na svojoj palubi DOK-12 kako je službeno ime bijeljanskog velikog plutajućeg doka. Dok će potom biti posebno fiksiran na palubi broda, kako se ne bi pomicao tijekom, kako se očekuje skoro jednomjesečnog putovanja „na leđima“ velikog nizozemskog heavy liftera do svog novog doma – Litve.

„Docwise Vanguard“ inače, dug je 275, širok 79, a gaz mu iznosi 11 metara. Kada brod zaroni radi ukrcaja tereta, gaz „Docwise Vanguarda“ iznosi čak 31 metar. Specijalizirana nizozemska kompanija „Docwise B.V“. izgradila ga je 2011. u južnokorejskom brodogradilištu korporacije Hyndai Heavy Industries, po projektu finskog ureda Deltamarin koji je osmislio ovo nesvakidašnje plovilo.

„Dockwise Vanguard“ namijenjen je prvenstveno za prijevoz velikih naftnih platformi i drugih plutajućih postrojenja za naftnu i plinsku offshore industriju, kao i za prijevoz drugih velikih brodova i objekata. Sekundarna namjena mu je da posluži kao plutajući dok, na koji se iz mora radi periodičnih pregleda i remonta, podižu naftne platforme i druga slična postrojenja. Nosivost ovog diva koji je po dimenzijama tek nešto manji od američkih nosača aviona klase „Nimitz“, je čak 110 tisuća tona što „Dockwise Giant“ čini najvećim u svijetu ikad sagrađenim heavy lifterom. Ovaj jedinstveni brod koji opslužuje 40 članova posade, preko dva fiksna i dva uvlačeća tzv. azimut propelera, maksimalnom brzinom od 11 do 13 čvorova (zavisno od tereta), pokreću četiri dizel motora „Wartsila“ ukupne snage skoro 37 tisuća konja.

Za nizozemski heavy lifter posao transporta velikog doka Jadranskog brodogradilišta u Bijeloj, iako je riječ o do nedavno najvećem plutajućem doku na Jadranu, neće biti nikakav problem. DOK-12 naime, dugačak je 235, širok 53 i visok 18 metara, pa će bez problema stati na ogromnu palubu „Docwise Vanguarda“. Dok je prošle godine od stečajne uprave Jadranskog brodogradilišta za 11 milijuna eura kupila litvanska kompanija AB Vakaru Laivu Gamykla koja će ovo tehničko plovilo napravljeno 1976. godine u Njemačkoj, nastaviti da koristi na baltičkom moru za remonte drugih brodova.
Inače, prekjučer je u Bijelu kao dio priprema za predstojeću osjetljivu operaciju ukrcaja velikog doka na „Dockwise Vanguard“, uplovio i veliki remorker „Adler“ pod malteškom zastavom.

Najveći ikad u svijetu napravljeni specijalni brod za prijevoz teških tereta (heavy lifter) „Dockwise Vanguard“, uplovio je jučer u Boku Kotorsku gdje će tijekom iduća dva dana to ogromno plovilo na svoju palubu ukrcati veliki dok Jadranskog brodogradilišta u Bijeloj.

Za tu neuobičajenu operaciju koja će ostati neponovljena u povijesti pomorstva u Boki, „Doxckwise Vanguard“ će na sidrištu usred Tivatskog zaliva, doslovno biti namjerno potopljen, odnosno, svoje tankove napunit će morem i „zaroniti“ svoju glavnu palubu 15-tak metara ispod morske površine. Na nju će potom remorkerima biti navučen veliki dok iz Bijele, nakon čega će „Dockwise Vanguard“ isprazniti svoje tankove i izroniti, noseći na svojoj palubi DOK-12 kako je službeno ime bijeljanskog velikog plutajućeg doka. Dok će potom biti posebno fiksiran na palubi broda, kako se ne bi pomicao tijekom, kako se očekuje skoro jednomjesečnog putovanja „na leđima“ velikog nizozemskog heavy liftera do svog novog doma – Litve.

„Docwise Vanguard“ inače, dug je 275, širok 79, a gaz mu iznosi 11 metara. Kada brod zaroni radi ukrcaja tereta, gaz „Docwise Vanguarda“ iznosi čak 31 metar. Specijalizirana nizozemska kompanija „Docwise B.V“. izgradila ga je 2011. u južnokorejskom brodogradilištu korporacije Hyndai Heavy Industries, po projektu finskog ureda Deltamarin koji je osmislio ovo nesvakidašnje plovilo.

„Dockwise Vanguard“ namijenjen je prvenstveno za prijevoz velikih naftnih platformi i drugih plutajućih postrojenja za naftnu i plinsku offshore industriju, kao i za prijevoz drugih velikih brodova i objekata. Sekundarna namjena mu je da posluži kao plutajući dok, na koji se iz mora radi periodičnih pregleda i remonta, podižu naftne platforme i druga slična postrojenja. Nosivost ovog diva koji je po dimenzijama tek nešto manji od američkih nosača aviona klase „Nimitz“, je čak 110 tisuća tona što „Dockwise Giant“ čini najvećim u svijetu ikad sagrađenim heavy lifterom. Ovaj jedinstveni brod koji opslužuje 40 članova posade, preko dva fiksna i dva uvlačeća tzv. azimut propelera, maksimalnom brzinom od 11 do 13 čvorova (zavisno od tereta), pokreću četiri dizel motora „Wartsila“ ukupne snage skoro 37 tisuća konja.

Za nizozemski heavy lifter posao transporta velikog doka Jadranskog brodogradilišta u Bijeloj, iako je riječ o do nedavno najvećem plutajućem doku na Jadranu, neće biti nikakav problem. DOK-12 naime, dugačak je 235, širok 53 i visok 18 metara, pa će bez problema stati na ogromnu palubu „Docwise Vanguarda“. Dok je prošle godine od stečajne uprave Jadranskog brodogradilišta za 11 milijuna eura kupila litvanska kompanija AB Vakaru Laivu Gamykla koja će ovo tehničko plovilo napravljeno 1976. godine u Njemačkoj, nastaviti da koristi na baltičkom moru za remonte drugih brodova.
Inače, prekjučer je u Bijelu kao dio priprema za predstojeću osjetljivu operaciju ukrcaja velikog doka na „Dockwise Vanguard“, uplovio i veliki remorker „Adler“ pod malteškom zastavom.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here