Nakon gotovo godine dana od početnih pregovora i sklapanja ugovora s tvrtkom Azmont Investments, uskoro se privodi kraju jedan od naših najznačajnijih projekata u posljednje vrijeme, marina Portonovi Resort u Kumboru pokraj Herceg Novog, izvijestili su iz šibenske tvrtke Marinetek koja djeluje u sklopu NCP grupe.
– Portonovi Resort pokraj Herceg Novog slovi kao trenutno jedno od najvećih nautičkih destinacija na Mediteranu. Pored marine, gradi se 275 luksuznih domova kao i One&Only hotel najviše kategorije. Obzirom da će po završetku svih radova Portonovi biti jedinstven i luksuzni turistički kompleks, Marinetek je za gradnju marine ponudio širok raspon vlastitih tehničkih rješenja kako bi se korisnicima usluga marine pružila najkvalitetnija moguća usluga – doznajemo u šibenskoj firmi.
Marinu Portonovi dizajnirao je “Marin Projects”, specijalizirana međunarodna konzultantska tvrtka sa sjedištem u svjetskom pomorskom centru u Portsmouthu.
– Planirano je da marina bude u upotrebi tijekom cijele godine, kako za jahte i super jahte u vlasništvu korisnika vila i apartmana u samom resortu, tako i one u kraće zaustavljanju na njihovim krstarenjima – govore iz Marineteka.
Marina broji 238 vezova za jahte dužine od 7 do 70 metara unutar zatvorenog bazena, s mogućnošću prihvata jahti duljine do 120 metara duljine na vanjskom lukobranu.
– Veliki raspon različitih veličina plovila, dodatni su zahtjevi na koje smo trebali odgovoriti, a s obzirom na naše dugogodišnje iskustvo u preko 60 sličnih projekata u Hrvatskoj i više od 30 na cijelom Sredozemnom moru, to za nas nije bio veliki problem – kažu u Marineteku.
Većina jahti ima vez uz plutajuće pontonske gatove, za plovila duljine do 15 metara osiguran je vez uz Marinetek fingere, dok je za veće jahte predviđen standardni ‘mediteranski četverovez’. Za gradnju pontonskih gatova korišteno je više tipova standardnih Marinetek pontonskih elemenata, od najvećih Super Yacht pontona širine 4 metra i mase do 45 tona, do najnovijih All Concrete Heavy Duty pontona širine 2,5 metra.
Svi pontonski elementi međusobno su spojeni poluflexibilnim spojnim setovima sa gumenim amortizerima i čeličnim vijcima, koji uz precizan dizajn gradnje samih elemenata osiguravaju dugi vijek trajanja uz praktično vrlo malo održavanje. Pontoni su pričvršćeni uz kopno takozvanim wall guide-ovima.
– Cjelokupni akvatorij marine zaštićen je čvrstim valobranima na betonskim pilotima kako bi se sačuvala prirodna cirkulacija mora kroz marinu. Ulaz u marinu je postavljen prema istoku, odnosno prema Tivtu. Kao dodatna zaštita od valov iz Tivatskog zaljeva, ispred ulaza postavljen je 180 metara dugi plutajući valobran sastavljen od Marinetek valobranskih elemenata širine pet metara – kažu u Marineteku.
Uz samu benzinsku postaju za plovila u marini postavljen je Marinetekov ponton s ugrađenim separatorom za pročišćavanje vode osmišljen na način da otpadne vode, masti i ulja istječu u kanalice postavljene cijelim dužinom pontona te se prikupljaju u ugrađeni sigurnosni uređaj odnosno separator. Posebnim tehnološkim procesima uređaj odvaja otpadne tvari, pročišćava vodu prije samog puštanja vode u more dok se ulja i masti iz separatora nakon određenog vremena prazne iz zapremnika separatora.
Inače, Crna Gora uzbudljiva je destinacija koja tokom čitave godine nudi bezbroj otkrića. Zahvaljujući svojim prekrasnim prirodnim ljepotama i povijesnim znamenitostima, ali i vrlo prihvatljivoj poreznoj politici, posljednjih godina postaje nezaobilazna destinacija za razvoj prvoklasnih turističkih resorta.
Portonovi se nalazi na zavidnom položaju između planine i mora, pokraj predivnog srednjovjekovnog grada Herceg Novi, na manje od sata vožnje automobilom od međunarodnih zračnih luka u Dubrovniku i Tivtu.