O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Vrhunska poslovna ideja: Kupnja plovila za najam

Foto: Vesna Vuković

Ako imate viška novca ili svoju ušteđevinu želite oplemeniti, jedno od dobrih ulaganja – ako nas i dalje posluže odlične nautičke sezone – svakako je i kupnja plovila za najam.

Radi se o čarteru, no već iz prve rečenice je vidljivo kako u ovom biznisu ima jako puno onih – ako…

Ako imate nešto tisuća “eurića” na računu, pa ste sposobni ući ili u kredit ili leasing ugovor s bankom, pa ako želite sutra biti vlasnik broda, pa ako Jadran i dalje bude primamljiv brojnim nautičarima koji su ga pohodili minulih godina, pa ako budete popunjeni minimalno 20 tjedana u sezoni, pa ako sve to izrealizirate – brod će vam nakon minimalno sedam godina isplatiti kredit ili leasing.

Postat ćete tada vlasnik plovila, doduše nešto starijeg i isluženijeg, no on će vam i dalje moći uprihoditi novac od najma. Nešto manjeg iznosa nego kada ste počeli iznajmljivati novi brod.

Uzet ćemo za primjer kupnju katamarana od 40 stopa i jedrilice od 40 stopa, znači nekih 12 metara, gdje je prvi brod namijenjen za osam osoba, a drugi za šest, prvi je komforniji i sve traženiji na Jadranu, dok je krstaš nekako standardniji izbor za čarter.

Popis troškova

– Za ovaj izračun imamo novi katamaran tip “Lagoon 40”, čija je cijena oko 300.000 eura. Minimalni kredit ili leasing aranžman je na sedam godina, jer vam u tome razdoblju čarterske tvrtke omogućavaju odnosno garantiraju povrat uloženog novca. Za početak, morate imati učešće u banci za kupnju broda i to u iznosu od 25 do 30 posto, što za ovaj dvotrupac znači nekih 90.000 eura – s prvom fazom ulaganja u nautički turizam upoznao nas je prodajni menadžer u splitskoj tvrtki “Astarea yachting”.

Tada, naravno, slijedi naravno ugovor s čarterskom agencijom gdje se najam broda dijeli po omjeru 65 vlasniku, 35 agenciji, no u ovaj izračun treba “ubaciti” i deset posto popusta koji se nude gostu! Od popusta kada gost uzme brod na dva tjedna, pa ako se radi o starom gostu, pa ako je brod “bukiran” za sljedeću sezonu do konca ove, tekuće godine,…

– Agencija sa svojih 35 posto ima troškove angažiranja stranih agencija za punjenje termina, što iznosi nekih 20 posto. Nažalost, još uvijek se 90 posto bookinga radi preko stranih agencija. Od ostatka novca, od tih 15 posto plaća se pogon koji je potreban za brigu i o gostima i o brodu. Novac za agente, baze u kojima se obavlja smjena gostiju, čistačice za brod, serviseri… – doznajemo detalje ulaganja u čarterski brod.

S druge strane, vlasnika čekaju ostali računi i troškovi: vezarina, osiguranje i servis.

– Godišnji vez u marini za brod od 12 metara – a kada se radi o katamaranu onda se cijeni njegova širina na 1,5 jedrilicu – iznosi oko 90.000 kuna, znači nešto više od 12.000 eura. Osiguranje broda i to kasko je 1 posto vrijednosti broda, znači u ovom izračunu 3000 eura godišnje, dok je servis broda, onaj uobičajeni, ništa izvanredno, 200 eura mjesečno. Nekih 2400 eura godišnje – u “more” brojki zaronili smo dalje, tražeći od čarterskih menadžera i visinu mjesečne rate za otplatu plovila.

– Za katamaran ovog tipa iznos je od 2000 do 3000 eura. Sve ovisi o ugovoru s bankom, visini kamata, popustima ali i visini učešća, kao i godinama otplate, premda mi uvijek sugeriramo tih sedam plodnih godina, kada imate još relativno novi brod. Iznajmljujemo mi i brodove stare desetljeće, no tada je cijena najma dosta niža, a troškovi održavanja puno viši, pa agencija jednostavno u toj kombinaciji ne može garantirati zaradu iz koje će se moći brod kompletno održavati te servisirati rata kredita.

Tjedni najam katamarana “Lagoon 40”, novog broda, je od 4800 do 5900 eura u srcu sezone, prije i poslije tog termina nešto je niži. A minimalno treba imati od 18 do 20 tjedana “bukiranosti” kako bi se ova jednadžba i – isplatila, te održala.

Dobra sezona

– Kod kupnje jedrilice ulaganja su nešto manja, no, naravno, time i zarada. Za primjer ćemo uzeti jedrilicu od 40 stopa “Sun Odyssey”, za šest osoba s tri kabine, 12 metara. Njezina vrijednost je 130.000 eura, a pri sklapanju kredita ili leasinga također morate imati učešće od 25 do 30 posto, nekih 39.000 eura. Isti omjer postotaka ostaje i u ovom ugovoru, no naravno mjesečna rata je manja, kao i vrijednost i najam broda.

– Oko 1300 eura je mjesečna rata koju osiguravate za banku tijekom slijedećih sedam godina, dok je tjedni najam broda od 1800 do 2900 eura, i to je opet izračun za samo srce sezone. Vezarina je nešto manje od 9000 eura, osiguranje je 1 posto broda znači 1300 eura, uz godišnji servis od oko 2000 eura – dobili smo od prodajnog menadžera “Asterea yachting” računicu i za ovaj krstaš.

Uz još jednu napomenu – ovi svi izračuni su za dobru sezonu, koje su se na Jadranu zaredale od 2000. godine. Prema procjenama čeka nas još puno uspješnih ljeta, budući turisti tek otkrivaju čari Jadranskog mora, akvatorija s više od tisuću otoka, i valama koje svima oduzimaju dah.

No i dalje ostaje ono – ako ne bude izvanrednih situacija…

Foto: Vesna Vuković

Ako imate viška novca ili svoju ušteđevinu želite oplemeniti, jedno od dobrih ulaganja – ako nas i dalje posluže odlične nautičke sezone – svakako je i kupnja plovila za najam.

Radi se o čarteru, no već iz prve rečenice je vidljivo kako u ovom biznisu ima jako puno onih – ako…

Ako imate nešto tisuća “eurića” na računu, pa ste sposobni ući ili u kredit ili leasing ugovor s bankom, pa ako želite sutra biti vlasnik broda, pa ako Jadran i dalje bude primamljiv brojnim nautičarima koji su ga pohodili minulih godina, pa ako budete popunjeni minimalno 20 tjedana u sezoni, pa ako sve to izrealizirate – brod će vam nakon minimalno sedam godina isplatiti kredit ili leasing.

Postat ćete tada vlasnik plovila, doduše nešto starijeg i isluženijeg, no on će vam i dalje moći uprihoditi novac od najma. Nešto manjeg iznosa nego kada ste počeli iznajmljivati novi brod.

Uzet ćemo za primjer kupnju katamarana od 40 stopa i jedrilice od 40 stopa, znači nekih 12 metara, gdje je prvi brod namijenjen za osam osoba, a drugi za šest, prvi je komforniji i sve traženiji na Jadranu, dok je krstaš nekako standardniji izbor za čarter.

Popis troškova

– Za ovaj izračun imamo novi katamaran tip “Lagoon 40”, čija je cijena oko 300.000 eura. Minimalni kredit ili leasing aranžman je na sedam godina, jer vam u tome razdoblju čarterske tvrtke omogućavaju odnosno garantiraju povrat uloženog novca. Za početak, morate imati učešće u banci za kupnju broda i to u iznosu od 25 do 30 posto, što za ovaj dvotrupac znači nekih 90.000 eura – s prvom fazom ulaganja u nautički turizam upoznao nas je prodajni menadžer u splitskoj tvrtki “Astarea yachting”.

Tada, naravno, slijedi naravno ugovor s čarterskom agencijom gdje se najam broda dijeli po omjeru 65 vlasniku, 35 agenciji, no u ovaj izračun treba “ubaciti” i deset posto popusta koji se nude gostu! Od popusta kada gost uzme brod na dva tjedna, pa ako se radi o starom gostu, pa ako je brod “bukiran” za sljedeću sezonu do konca ove, tekuće godine,…

– Agencija sa svojih 35 posto ima troškove angažiranja stranih agencija za punjenje termina, što iznosi nekih 20 posto. Nažalost, još uvijek se 90 posto bookinga radi preko stranih agencija. Od ostatka novca, od tih 15 posto plaća se pogon koji je potreban za brigu i o gostima i o brodu. Novac za agente, baze u kojima se obavlja smjena gostiju, čistačice za brod, serviseri… – doznajemo detalje ulaganja u čarterski brod.

S druge strane, vlasnika čekaju ostali računi i troškovi: vezarina, osiguranje i servis.

– Godišnji vez u marini za brod od 12 metara – a kada se radi o katamaranu onda se cijeni njegova širina na 1,5 jedrilicu – iznosi oko 90.000 kuna, znači nešto više od 12.000 eura. Osiguranje broda i to kasko je 1 posto vrijednosti broda, znači u ovom izračunu 3000 eura godišnje, dok je servis broda, onaj uobičajeni, ništa izvanredno, 200 eura mjesečno. Nekih 2400 eura godišnje – u “more” brojki zaronili smo dalje, tražeći od čarterskih menadžera i visinu mjesečne rate za otplatu plovila.

– Za katamaran ovog tipa iznos je od 2000 do 3000 eura. Sve ovisi o ugovoru s bankom, visini kamata, popustima ali i visini učešća, kao i godinama otplate, premda mi uvijek sugeriramo tih sedam plodnih godina, kada imate još relativno novi brod. Iznajmljujemo mi i brodove stare desetljeće, no tada je cijena najma dosta niža, a troškovi održavanja puno viši, pa agencija jednostavno u toj kombinaciji ne može garantirati zaradu iz koje će se moći brod kompletno održavati te servisirati rata kredita.

Tjedni najam katamarana “Lagoon 40”, novog broda, je od 4800 do 5900 eura u srcu sezone, prije i poslije tog termina nešto je niži. A minimalno treba imati od 18 do 20 tjedana “bukiranosti” kako bi se ova jednadžba i – isplatila, te održala.

Dobra sezona

– Kod kupnje jedrilice ulaganja su nešto manja, no, naravno, time i zarada. Za primjer ćemo uzeti jedrilicu od 40 stopa “Sun Odyssey”, za šest osoba s tri kabine, 12 metara. Njezina vrijednost je 130.000 eura, a pri sklapanju kredita ili leasinga također morate imati učešće od 25 do 30 posto, nekih 39.000 eura. Isti omjer postotaka ostaje i u ovom ugovoru, no naravno mjesečna rata je manja, kao i vrijednost i najam broda.

– Oko 1300 eura je mjesečna rata koju osiguravate za banku tijekom slijedećih sedam godina, dok je tjedni najam broda od 1800 do 2900 eura, i to je opet izračun za samo srce sezone. Vezarina je nešto manje od 9000 eura, osiguranje je 1 posto broda znači 1300 eura, uz godišnji servis od oko 2000 eura – dobili smo od prodajnog menadžera “Asterea yachting” računicu i za ovaj krstaš.

Uz još jednu napomenu – ovi svi izračuni su za dobru sezonu, koje su se na Jadranu zaredale od 2000. godine. Prema procjenama čeka nas još puno uspješnih ljeta, budući turisti tek otkrivaju čari Jadranskog mora, akvatorija s više od tisuću otoka, i valama koje svima oduzimaju dah.

No i dalje ostaje ono – ako ne bude izvanrednih situacija…