Nestalu talijansku jedrilicu sa 7 članova posade tražilo je nekoliko brodova i helikopter, a spasili su ih kapetan Andrea Hubička i njegova posada
Oluja koja je u večernjim satima 6. kolovoza ove godine zahvatila zapadnu obalu Istre donijela je pravu dramu sedmeročlanoj posadi talijanske jedrilice „Alexa“, koja je 10 milja zapadno od Umaga ostala bez pogona, a nakon udara groma u jarbol i bez struje, odnosno bez elektronike i navigacijskih uređaja. Nacionalna središnjica za usklađivanje traganja i spašavanja na moru odmah je pokrenula akciju spašavanja talijanske jedrilice, a pritom je bila sreća što se u blizini našla jahta „Follow me V“ u vlasništvu jednog austrijskog industrijalca, s deveteročlanom hrvatskom posadom predvođenom zapovjednikom Andreom Hubičkom (35) iz Mošćeničke Drage. Inače, „Follow me V“ je „riječka“ jahta, obzirom da je već godinama na vezu u najvećoj hrvatskoj luci.
Vjetar jačine 50 čvorova!
„Nismo htjeli da nas najavljivano nevrijeme zatekne u porečkoj luci, pa smo nešto prije 21 sat isplovili u susret oluji, koja je dolazila sa sjevera, da ju što prije prođemo. Na brodu je bio i vlasnik, koji nakon poziva Središnjice nije dvojio ni trenutka da krenemo u pomoć talijanskim nautičarima, među kojima je bio i sedmogodišnji dječak,“ ispričao je za Pomorski vjesnik Hubička, iskusan zapovjednik te ploveće rezidencije dugačke 45 i široke 9 metara te vrijedne 22 milijuna eura.
Nevrijeme je jačalo, a prema zadnjoj dojavi „Alexa“ se nalazila 10 milja od Novigrada.
„Oluja je bjesnila, uz udare vjetra do 50 čvorova, te je potraga za 10-metarskom jedrilicom bez pogona, navigacijskih uređaja i svjetala bila krajnje otežana. Nakon što „Alexu“ nismo pronašli na naznačenoj poziciji, napravili smo procjenu gdje bi se mogla nalaziti, odnosno kamo ju nose vjetar i valovi. U jednom trenutku zavaralo nas je neko crveno svjetlo, ali je Središnjica javila da je to druga jedrilica koja više ne treba pomoć,“ ispričao je Andrea, koji je u mladosti bio uspješan jedriličar, te jako dobro „čita“ teške situacije na moru.
Brži od helikoptera
Treba reći da je u potragu za jedrilicom uz nekoliko brodova uključen i helikopter talijanske obalne straže. MRCC Rijeka i MRCC Roma i u ovom slučaju su odlično surađivali u sprovođenju akcije traganja i spašavanja na moru kojeg dijelimo.
Na jahti su upalili snažan reflektor („search light“), računajući da bi negdje u blizini mogla biti „Alexa“. Odjednom su u daljini ugledali signalnu raketu, te odmah usmjerili jahtu prema toj poziciji: nakon 10 minuta plovidbe na radaru se ukazala tražena jedrilica. Pronašli su je u 2,00 sata u talijanskim vodama, 22 milja zapadnije od prvotno naznačene pozicije. U tim trenucima oluja kao da se malo umorila, vjetar je pao na 25 čvorova. Cijelo vrijeme potrage svi članovi posade moćne jahte bili su na njenoj gornjoj palubi, pažljivo motreći pakao na moru u kojem su tražili jedrilicu.
„Follow me V“ se zaustavila desetak metara od havarirane „Alexe“, a Hubička je naredio da se u more spusti „gumenjak“ s dva člana posade- Ljubomirom Šobotom i Davorinom Poropatom. Odmah potom pojavio se helikopter talijanske obalne straže, koji zbog nevremena i jakog valjanja nije mogao spustiti spasioca na jedrilicu. Zamoljeni od talijanske strane za pomoć, „dvojac“ u „gumenjaku“ se zaputio prema jedrilici, poskakujući na valovima od dva metra, kako bi u razgovoru s nautičarima provjerili treba li medicinska pomoć nekome od tih povratnika iz pakla. Srećom, nitko nije bio ozlijeđen. Ubrzo je pristigao spasilački talijanski „gumenjak“ na koji je s jedrilice prebačeno svih 7 nautičara, što su budno pratili Šobot i Poropat, da slučajno tko ne završi u moru. Središnjica je zahvalila kapetanu Hubički i njegovoj posadi što su bili njihove oči u ovoj sretno okončanoj akciji traganja i spašavanja.
Uz Hubičku, posadu „Follow me V“ još čine upravitelj stroja Marin Krizman, prvi časnik palube Ljubomir Šobot, drugi časnik stroja Alen Butković, mornari Mario Vareško i Davorin Poropat, kuhar Veljko Vujaklija, te bijelo osoblje Sanjin Detan i Ljubomir Vrhovac.