Ubrzavanje projekta uređenja marine u Porto Barošu, izuzimanje Delte s područja pomorskog dobra, kao i realizacija financiranja i izgradnje ceste D-403, bile su neke od najvažnijih tema s jučerašnjeg radnog sastanka gradonačelnika Rijeke Vojka Obersnela i ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića. Gradonačelnik Obersnel izrazio je zadovoljstvo postignutim dogovorima, kao i danim jamstvima da će se važni riječki projekti realizirati uz potporu hrvatske Vlade, piše Novi list.
– Između ostalog, dogovorili smo na koji način ubrzati projekt Delte i Porto Baroša, te planiramo da bi natječaj za marinu u Porto Barošu mogao vrlo brzo biti raspisan. Također smo se složili i oko pokretanja postupka izuzimanja područja Delte iz statusa pomorskog dobra, što će svakako povećati interes potencijalnih investitora za realizaciju ovog projekta – kazao je Obersnel.
Ostvareni uvjeti
Naglasio je da se razgovaralo i o nizu cestovnih projekata, pa i o planovima rekonstrukcije Adamićeve i Krešimirove ulice, gdje će se potpuno obnoviti kanalizacijski sustav, a u suradnji sa Hrvatskim cestama i Ministarstvom prometa realizirati i postavljanje novog asfaltnog sloja.
– Također se nastavlja i izgradnja rotora na Martinkovcu, pored čega su u planu izgradnje HC-a i dva rotora, na Pećinama i Pavlovcu, koji se trenutno projektiraju. Ministar je također potvrdio da je cesta D-403 važan nacionalni projekt, te očekujemo da bi do kraja godine trebali biti ostvareni uvjeti za raspisivanje natječaja za izbor graditelja ceste D-403, koja mora povezati riječku obilaznicu i novi kontejnerski terminal na Zagrebačkoj obali kako bi se omogućilo funkcioniranje novog kontejnerskog terminala – kazao je Obersnel te dodao kako je dio dogovora s Ministarstvom i postupak prepuštanja Gradu Rijeci skladišta Exportdrva na Delti, koje će biti u funkciji programa i sadržaja vezanih uz projekt Europske prijestolnice kulture, te će se ovaj objekt koristiti kao sajamski i muzejski prostor, kao i za smještaj udruga vezanih uz kulturu.
Kako je pojasnio ministar Butković, dogovoreno je kako će hrvatska Vlada u projektu Porto Baroš donijeti nekoliko važnih odluka, prvo o izuzimanju Porto Baroša iz lučkog područja, a zatim i o raspisivanju javnog natječaja za uređenje luke nautičkog turizma.
Razvojna investicija
– Kad je riječ o prostoru Delte, predložit ćemo da to područje više ne bude pomorsko dobro, već javno dobro u vlasništvu RH, koje će onda biti u ingerenciji Ministarstva državne imovine, a sve u cilju pokretanja realizacije tog značajnog razvojnog projekta za Grad Rijeku. U projektu ceste D-403 u tijeku je priprema dokumentacije te u trećem kvartalu ove godine očekujemo raspisivanje natječaja za izgradnju ceste D-403. Taj je projekt vrijedan oko 60 milijuna eura i rješavanje financiranja je vrlo važno. Imamo tu dvije mogućnosti, prva je Operativni program Konkurentnost i kohezija, a druga je CEF Blending, kao jedan novi instrument koji nam se otvara kao mogućnost, a u njemu bi 20 posto sredstava bilo sufinancirano nepovratnim europskim sredstvima, dok bi ostatak od 80 posto osigurala država. U svakom scenariju postoji dopis koji smo ministar financija i ja poslali Svjetskoj banci i time se obvezali da ćemo naći način financiranja tog projekta, koji je neupitan – kazao je Butković, koji je zatim komentirao i zastoj ceste prema Marišćini te naveo kako je HC morao raskinuti ugovor o izgradnji, nakon čega se nastoji uvažiti zahtjev Općine Viškovo za gradnju jednog rotora.
– Bit će raspisan novi natječaj, slično kao i kod mosta Čiovo, te će se izabrati novi graditelj, a onda i do kraja završiti taj projekt za koji je osigurano financiranje – kazao je Butković.
Komentirajući situaciju s Pelješkim mostom ponovio je kako Bruxelles nema više otvorenih pitanja vezanih uz ovaj projekt. »Vjerujem da će se nakon rješenja DKOM-a ugovor i potpisati«, zaključio je Butković.