O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Čermak u Zadar ulaže 65 milijuna eura

Iako se činilo da će zadarska tvrtka Tankerkomerc, koja je godinama bila na rubu stečaja i opterećena dugovima od oko 250 milijuna kuna, biti jedna u nizu onih koje odlaze u ropotarnicu povijesti, a zaposlenici na Zavod za zapošljavanje, to se ipak neće dogoditi. Stotinjak radnika može mirno spavati, a u toj će se tvrtki uskoro otvarati nova radna mjesta. Potvrdio nam je to Ivan Čermak, hrvatski general i poduzetnik, vlasnik tvrtke »Crodux Derivati Dva« s temeljnim kapitalom od 364,6 milijuna kuna, koja je ovih dana otkupila bankovna potraživanja i dionice od malih dioničara te tvrtke i tako postala vlasnik 33,95 posto dionica.

– U procesu smo nagodbe za podmirivanje dugova koje Tankerkomerc ima prema Državi, u tijeku je otkup dionica od malih dioničara, tako da će Tankerkomerc uskoro biti ‘čist’, a mi jedini vjerovnik i vlasnik. Što se tiče sudskih sporova koje je tvrtka godinama vodila i koji još traju, nastavit ćemo gdje su oni stali i boriti se da dobijemo koncesiju na Marinu, kaže Čermak. Iako nije precizirao, dalo se naslutiti kako već postoji plan za modernizaciju Marine u centru Zadra, koja je ujedno i najveća vrijednost Tankerkomerca.

Ulaganje u Gaženicu

– Planiramo u Zadru širiti posao, ulagati, prije svega u terminal koji nam je prioritet, ali i u popratne sadržaje. U Gaženicu smo poslovno ušli još prije tri godine i uložili tri milijuna eura kako bismo zadovoljili sve potrebne tehničke uvjete i propise i omogućili početak rada terminala. Na terminal godišnje dovozimo preko 200.000 tona tereta, a uskoro namjeravamo modernizirati postojeći terminal i izgraditi novo moderno utakalište za autocisterne. Namjera nam je, također, modernizirati i sagraditi novo utakalište za željeznicu, kao i nove skladišne kapacitete s dodatnih 80.000 kubika. Projekte o kojima govorim procijenili smo na više od 25 milijuna eura, kaže Čermak, a na naše pitanje nose li novi projekti i širenje posla te nova radna mjesta odgovara kako je u planu zapošljavanje više od 500 ljudi u naftnoj i turističkoj djelatnosti.

Čermak naglašava kako će 90 posto poslovanja “Croduxa” ostati vezano uz posao s naftnim derivatima te najavljuje skoru gradnju još jedne benzinske stanice u Zadru.

Četvrta benzinska stanica

– Mi već imamo tri benzinske stanice na području Zadra, među kojima je i najmodernija pomorsko/kopnena u trajektnoj luci Gaženica koja je s radom počela prošle godine, uskoro gradimo četvrtu, a do kraja ove godine planiramo od drugih otkupiti još dvije ili tri benzinske stanice, što će također otvoriti prostor za nova zapošljavanja, ističe Čermak te dodaje kako će se deset posto ukupnih poslova »Croduxa« u Zadru bazirati na turizmu. Podsjeća kako “Crodux” svoje benzinske stanice ima na svim najvažnijim turističkim putnim pravcima te da je već sada, putem »gastro« segmenta, uveliko involviran u turističku ponudu s više od 65 caffe barova, 11 bistroa te slastičarnicama u kojima se priprema i nudi vrhunska hrana, kvaliteta i usluga.

Uz to, kaže, svi prostori su ugodni i uređeni, što su korisnici uz ljubaznost osoblja i kvalitetnu ponudu prepoznali pa je “Crodux” dobitnik prestižnih priznanja »Superbrands« i »Best buy«.

Ulaganje u turizam

– U ovom trenutku prerano je govoriti o planovima vezanim za turizam. Ono što mogu reći jest da će naši projekti zasigurno podići Zadar kao turističku destinaciju na jednu višu razinu te se uklopiti u vizuru grada koja ga čini atraktivnim i prepoznatljivim. Ukoliko sve bude išlo po planu, naša ukupna ulaganja u Zadru doseći će iznos od 65 milijuna eura, najavljuje Čermak dodajući zaključno kako će sve projekte prezentirati Gradu, Županiji, urbanistima, konzervatorima i zadarskoj javnosti kad za to dođe trenutak. Tvrtka »Crodux Derivati Dva« trenutno na području Hrvatske zapošljava oko 900 ljudi, a kako nam kaže vlasnik, general Ivan Čermak, do kraja godine, s planiranim širenjem poslova, među kojima je i gradnja deset novih tvrtki (250 novozaposlenih) ta brojka će se udvostručiti.

– U svim našim tvrtkama trenutno imamo oko 1500 zaposlenih, a ukoliko sve bude išlo po planu do kraja ove godine vjerujemo da ćemo doseći brojku od 2000 zaposlenih. Ozbiljna smo tvrtka, radimo, širimo poslove po cijeloj Hrvatskoj i imamo sposobne ljude tako da ne bi trebalo biti nikakvih problema u realizaciji zacrtanih planova, kaže Čermak. Na zadarskom području trebat će im, dodaje, ponajviše trgovaca te radnika iz domene uslužnih djelatnosti.

Čermak od Države očekuje razumijevanje

Tankerkomerc već se godinama spori s Državom oko koncesije za Marinu Zadar, no dosadašnje presude, a posebice ona Visokog trgovačkog suda, nisu im išle u korist. Štoviše, koncesija im je oduzeta, a pred Trgovačkim sudom u Zadru Županijsko državno odvjetništvo je zadnji radni dan u prošloj godini podnijelo tužbu tereteći Tankerkomerc za nezakonito korištenje koncesije i tražeći isplatu od pet milijuna kuna. Nije dovršen ni postupak koji je pokrenuo Tankerkomerc, a koji se odnosi na njihov zahtjev DORH-u da provjeri zakonitost te presudne sudske odluke nakon čega bi konačnu riječ dao Vrhovni sud. Tankerkomerc je upozorio da Ministarstvo nije bilo ovlašteno donijeti rješenje kojim se odbija konverzija, nego da takvu odluku donosi Vlada, koja je mogla poništiti ugovor Tankerkomerca i SO Zadar temeljem kojeg je toj tvrtki dato korištenje pomorskog dobra na neograničeno vrijeme u bivšoj državi. I samo raspisivanje natječaja za dodjelu koncesije nad Marinom Zadar u Tankerkomercu drže nezakonitim. Kao što je poznato, taj je natječaj nedugo nakon objave stavljen u status mirovanja zbog sudskih sporova još za mandata SDP-ova Siniše Hajdaša Dončića, a situacija se nije promijenila ni dolaskom HDZ-ova Olega Butkovića. Ministarstvo je nedavno na adrese četvoro ponuditelja poslalo upit ostaju li i dalje pri ponudama, iako je od raspisivanja natječaja prošlo gotovo četiri godine. Tankerkomerc se na taj natječaj nije mogao ni javiti, no uložili su prigovor. Zauzeli su stav kako se ne može ponuditeljima dati koncesija bez da se Tankerkomerc obešteti za svoja ulaganja u Marinu. Jednako razmišlja i novi vlasnik Tankerkomerca, Ivan Čermak.

– Ako se za istim stolom nađu dobronamjerni i razumni ljudi, svi sporovi i problemi mogu se riješiti. Očekujem razumijevanje i ništa drugo. Bilo bi neprirodno od cijele tvrtke uzeti samo koncesiju i zanemariti otkup dugova i dodatna ulaganja, kaže Čermak.

Dioničari Tankerkomerca

Kako se može vidjeti na stranicama FINA-e, »Crodux Derivati Dva« preuzeli su dionički paket tvrtke Interkapital vrijednosni papiri d.o.o. od 23,08 te HPB d.d./Kapitalni fond d.d. s 10,87 dionica. Mali dioničari su: Roberto Motušić 7,764, Tankerkomerc 6,92, Ranko Vitanović 6,78, Mladen Festini 2,03, Zvjezdana Bajlo 1,86, Aleksa Pera 1,68, Ivan Vukelić 1,68 i Denis Bruketa 1,24.

Iako se činilo da će zadarska tvrtka Tankerkomerc, koja je godinama bila na rubu stečaja i opterećena dugovima od oko 250 milijuna kuna, biti jedna u nizu onih koje odlaze u ropotarnicu povijesti, a zaposlenici na Zavod za zapošljavanje, to se ipak neće dogoditi. Stotinjak radnika može mirno spavati, a u toj će se tvrtki uskoro otvarati nova radna mjesta. Potvrdio nam je to Ivan Čermak, hrvatski general i poduzetnik, vlasnik tvrtke »Crodux Derivati Dva« s temeljnim kapitalom od 364,6 milijuna kuna, koja je ovih dana otkupila bankovna potraživanja i dionice od malih dioničara te tvrtke i tako postala vlasnik 33,95 posto dionica.

– U procesu smo nagodbe za podmirivanje dugova koje Tankerkomerc ima prema Državi, u tijeku je otkup dionica od malih dioničara, tako da će Tankerkomerc uskoro biti ‘čist’, a mi jedini vjerovnik i vlasnik. Što se tiče sudskih sporova koje je tvrtka godinama vodila i koji još traju, nastavit ćemo gdje su oni stali i boriti se da dobijemo koncesiju na Marinu, kaže Čermak. Iako nije precizirao, dalo se naslutiti kako već postoji plan za modernizaciju Marine u centru Zadra, koja je ujedno i najveća vrijednost Tankerkomerca.

Ulaganje u Gaženicu

– Planiramo u Zadru širiti posao, ulagati, prije svega u terminal koji nam je prioritet, ali i u popratne sadržaje. U Gaženicu smo poslovno ušli još prije tri godine i uložili tri milijuna eura kako bismo zadovoljili sve potrebne tehničke uvjete i propise i omogućili početak rada terminala. Na terminal godišnje dovozimo preko 200.000 tona tereta, a uskoro namjeravamo modernizirati postojeći terminal i izgraditi novo moderno utakalište za autocisterne. Namjera nam je, također, modernizirati i sagraditi novo utakalište za željeznicu, kao i nove skladišne kapacitete s dodatnih 80.000 kubika. Projekte o kojima govorim procijenili smo na više od 25 milijuna eura, kaže Čermak, a na naše pitanje nose li novi projekti i širenje posla te nova radna mjesta odgovara kako je u planu zapošljavanje više od 500 ljudi u naftnoj i turističkoj djelatnosti.

Čermak naglašava kako će 90 posto poslovanja “Croduxa” ostati vezano uz posao s naftnim derivatima te najavljuje skoru gradnju još jedne benzinske stanice u Zadru.

Četvrta benzinska stanica

– Mi već imamo tri benzinske stanice na području Zadra, među kojima je i najmodernija pomorsko/kopnena u trajektnoj luci Gaženica koja je s radom počela prošle godine, uskoro gradimo četvrtu, a do kraja ove godine planiramo od drugih otkupiti još dvije ili tri benzinske stanice, što će također otvoriti prostor za nova zapošljavanja, ističe Čermak te dodaje kako će se deset posto ukupnih poslova »Croduxa« u Zadru bazirati na turizmu. Podsjeća kako “Crodux” svoje benzinske stanice ima na svim najvažnijim turističkim putnim pravcima te da je već sada, putem »gastro« segmenta, uveliko involviran u turističku ponudu s više od 65 caffe barova, 11 bistroa te slastičarnicama u kojima se priprema i nudi vrhunska hrana, kvaliteta i usluga.

Uz to, kaže, svi prostori su ugodni i uređeni, što su korisnici uz ljubaznost osoblja i kvalitetnu ponudu prepoznali pa je “Crodux” dobitnik prestižnih priznanja »Superbrands« i »Best buy«.

Ulaganje u turizam

– U ovom trenutku prerano je govoriti o planovima vezanim za turizam. Ono što mogu reći jest da će naši projekti zasigurno podići Zadar kao turističku destinaciju na jednu višu razinu te se uklopiti u vizuru grada koja ga čini atraktivnim i prepoznatljivim. Ukoliko sve bude išlo po planu, naša ukupna ulaganja u Zadru doseći će iznos od 65 milijuna eura, najavljuje Čermak dodajući zaključno kako će sve projekte prezentirati Gradu, Županiji, urbanistima, konzervatorima i zadarskoj javnosti kad za to dođe trenutak. Tvrtka »Crodux Derivati Dva« trenutno na području Hrvatske zapošljava oko 900 ljudi, a kako nam kaže vlasnik, general Ivan Čermak, do kraja godine, s planiranim širenjem poslova, među kojima je i gradnja deset novih tvrtki (250 novozaposlenih) ta brojka će se udvostručiti.

– U svim našim tvrtkama trenutno imamo oko 1500 zaposlenih, a ukoliko sve bude išlo po planu do kraja ove godine vjerujemo da ćemo doseći brojku od 2000 zaposlenih. Ozbiljna smo tvrtka, radimo, širimo poslove po cijeloj Hrvatskoj i imamo sposobne ljude tako da ne bi trebalo biti nikakvih problema u realizaciji zacrtanih planova, kaže Čermak. Na zadarskom području trebat će im, dodaje, ponajviše trgovaca te radnika iz domene uslužnih djelatnosti.

Čermak od Države očekuje razumijevanje

Tankerkomerc već se godinama spori s Državom oko koncesije za Marinu Zadar, no dosadašnje presude, a posebice ona Visokog trgovačkog suda, nisu im išle u korist. Štoviše, koncesija im je oduzeta, a pred Trgovačkim sudom u Zadru Županijsko državno odvjetništvo je zadnji radni dan u prošloj godini podnijelo tužbu tereteći Tankerkomerc za nezakonito korištenje koncesije i tražeći isplatu od pet milijuna kuna. Nije dovršen ni postupak koji je pokrenuo Tankerkomerc, a koji se odnosi na njihov zahtjev DORH-u da provjeri zakonitost te presudne sudske odluke nakon čega bi konačnu riječ dao Vrhovni sud. Tankerkomerc je upozorio da Ministarstvo nije bilo ovlašteno donijeti rješenje kojim se odbija konverzija, nego da takvu odluku donosi Vlada, koja je mogla poništiti ugovor Tankerkomerca i SO Zadar temeljem kojeg je toj tvrtki dato korištenje pomorskog dobra na neograničeno vrijeme u bivšoj državi. I samo raspisivanje natječaja za dodjelu koncesije nad Marinom Zadar u Tankerkomercu drže nezakonitim. Kao što je poznato, taj je natječaj nedugo nakon objave stavljen u status mirovanja zbog sudskih sporova još za mandata SDP-ova Siniše Hajdaša Dončića, a situacija se nije promijenila ni dolaskom HDZ-ova Olega Butkovića. Ministarstvo je nedavno na adrese četvoro ponuditelja poslalo upit ostaju li i dalje pri ponudama, iako je od raspisivanja natječaja prošlo gotovo četiri godine. Tankerkomerc se na taj natječaj nije mogao ni javiti, no uložili su prigovor. Zauzeli su stav kako se ne može ponuditeljima dati koncesija bez da se Tankerkomerc obešteti za svoja ulaganja u Marinu. Jednako razmišlja i novi vlasnik Tankerkomerca, Ivan Čermak.

– Ako se za istim stolom nađu dobronamjerni i razumni ljudi, svi sporovi i problemi mogu se riješiti. Očekujem razumijevanje i ništa drugo. Bilo bi neprirodno od cijele tvrtke uzeti samo koncesiju i zanemariti otkup dugova i dodatna ulaganja, kaže Čermak.

Dioničari Tankerkomerca

Kako se može vidjeti na stranicama FINA-e, »Crodux Derivati Dva« preuzeli su dionički paket tvrtke Interkapital vrijednosni papiri d.o.o. od 23,08 te HPB d.d./Kapitalni fond d.d. s 10,87 dionica. Mali dioničari su: Roberto Motušić 7,764, Tankerkomerc 6,92, Ranko Vitanović 6,78, Mladen Festini 2,03, Zvjezdana Bajlo 1,86, Aleksa Pera 1,68, Ivan Vukelić 1,68 i Denis Bruketa 1,24.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here