O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Poznati hrvatski poduzetnik dogovorio je posao koji će snažno odjeknuti u svijetu brodogradnje!

Foto: Wikimedia

Poznati hrvatski poduzetnik Danko Končar, preciznije njegov konglomerat Kermas kojemu je osnivač i predsjednik uprave, bit će novi većinski vlasnik čuvenog finskog brodogradilišta Arctech Helsinki Shipyard Inc. Ugovor još nije potpisan, ali može se reći da je posao dogovoren i do pune realizacije ostaje tek tjedan ili dva.

– Točno je, mogu potvrditi interes Kermas grupe da postane većinskim dioničarem Arctech brodogradilišta s udjelom od 55 posto, i to kupnjom dionica od ruske organizacije United Shipbuilding Corporation (USC).

Cijena je poslovna tajna

Posao će se zaključiti čim stranke dobiju sva korporativna odobrenja, potvrdio nam je Danko Končar. Vrijednost transakcije, do samog zaključenja posla, poslovna je tajna, ali nije tajna što su ciljevi ovog, kako kaže Končar, monumentalnog povezivanja.

Brodogradilište u Helsinkiju u ruskom je vlasništvu posljednjih deset godina i USC je tražio novog većinskog vlasnika zbog nastojanja da se izbjegnu američke sankcije s kojima se suočavaju ruske tvrtke.

Kermas je u svemu vidio dobru priliku da ostvari potentnu poslovnu sinergiju. Hrvatski “Brodotrogir” i finski “Archtech”, oba s iskustvom u izgradnji raznih vrsta sofisticiranih plovila, udružuju snage kako bi dobili veći tržišni udio na globalnom tržištu.

Riječ je zapravo o proširenju aktivne suradnje s ciljem boljeg zadovoljenja potreba rastućeg tržišta kruzera i višenamjenskih brodova, kao što su tankeri-ledolomci, plutajući dokovi i kemijski tankeri. Dva škvera zajedničkim sposobnostima, projektnim kapacitetima i kvalificiranom radnom snagom poboljšat će tradicionalnu brodogradnju u Helsinkiju i Trogiru i dati novu vrijednost. Snažno je uvjerenje da će baš zajedničko vlasništvo omogućiti veću perspektivu suradnje.

– Suradnja je zapravo već započela prije točno godinu dana. Brodogradilišta trenutačno zajedno grade inovativni NB 515 kemijski tanker ledolomac s plinskim kondenzatom koji će biti isporučen ove godine. U Trogiru se gradi pramčani dio, što je u naravi tri četvrtine broda, bolje rečeno cijeli brod bez krme. Brod su projektirali finski projektanti, a stručnjaci iz Trogira sudjelovali su u izradi radioničke dokumentacije. Temeljem tog jako pozitivnog iskustva došlo se do ideje užeg povezivanja vrlo kompatibilnih škverova – kaže direktor u “Kermasu” i vlasnikov sin Nenad Končar.

U Kermas grupi veliki posao u Finskoj ne znači i odustajanje od najavljenog mogućeg spajanja s posrnulim “Uljanikom” i njegovim brodogradilištem “3. maj”. Taj posao, koji se smatra velikom sinergijom, drži se otvorenom i poželjnom opcijom. No, prije toga finsko-hrvatske radne grupe rade na osmišljavanju novog koncepta vlasnički povezanih škverova.

Brodogradilište “Arctech” specijalizirano je za izgradnju ledolomaca visoke klase, a poznat je podatak kako je 60 posto svjetski akumulirane flote ledolomaca koji sada plove izgrađeno upravo kod njih. Najnoviji projekti su 19-megavatni LNG-ledolomac “Polaris”, isporučen Finskoj transportnoj agenciji u 2016. Prošle godine “Arctech” je isporučio dva višenamjenska ledolomca ruskom “PAO Sovcomflot”.

Afarak grupa

“Arctech” izgrađuje i trajekte visoke klase poput “Tallink Stara” i brzog trajekta “Viking XPRS”. Finci brodograditelji iz Helsinkija pioniri su u izgradnji svjetske klase luksuznih kruzera. Godine 2017. “Arctech” i japanska organizacija “Peace Boat” potpisali su pismo namjere za izgradnju kruzera od 60.000 GT. Planirana isporuka je 2020. godine.

“Brodotrogir” je, pak, svjetski brend u dizajnu i proizvodnji plovnih pristaništa, a diče se i izgradnjom velikih putničkih brodova. Škver je poznat po inovativnom i nagrađivanom dizajnu i konstrukciji eko kemijskih tankera, a vrijedno je i dugogodišnje iskustvo u izgradnji suhih teretnih brodova za međunarodne klijente.

Kupnja “Arctecha” sasvim sigurno će snažno odjeknuti u svijetu brodogradnje. Zanimljiva je i činjenica da jedan hrvatski poduzetnik kupuje referentnu tvrtku, ponos finske brodogradnje.

To nije prvi poslovni izlet jednog od najbogatijih Hrvata u Finsku. Danko Končar vlasnik je i bivši predsjednik uprave Afarak grupe, kompanije sa sjedištem u Helsinkiju koja se ranije zvala Ruuki grupa. Radi se o kompaniji čijim se dionicama trguje na burzi u Helsinkiju i Londonu, a čije dionice ukupno ima gotovo 7000 finskih ulagača.

Foto: Wikimedia

Poznati hrvatski poduzetnik Danko Končar, preciznije njegov konglomerat Kermas kojemu je osnivač i predsjednik uprave, bit će novi većinski vlasnik čuvenog finskog brodogradilišta Arctech Helsinki Shipyard Inc. Ugovor još nije potpisan, ali može se reći da je posao dogovoren i do pune realizacije ostaje tek tjedan ili dva.

– Točno je, mogu potvrditi interes Kermas grupe da postane većinskim dioničarem Arctech brodogradilišta s udjelom od 55 posto, i to kupnjom dionica od ruske organizacije United Shipbuilding Corporation (USC).

Cijena je poslovna tajna

Posao će se zaključiti čim stranke dobiju sva korporativna odobrenja, potvrdio nam je Danko Končar. Vrijednost transakcije, do samog zaključenja posla, poslovna je tajna, ali nije tajna što su ciljevi ovog, kako kaže Končar, monumentalnog povezivanja.

Brodogradilište u Helsinkiju u ruskom je vlasništvu posljednjih deset godina i USC je tražio novog većinskog vlasnika zbog nastojanja da se izbjegnu američke sankcije s kojima se suočavaju ruske tvrtke.

Kermas je u svemu vidio dobru priliku da ostvari potentnu poslovnu sinergiju. Hrvatski “Brodotrogir” i finski “Archtech”, oba s iskustvom u izgradnji raznih vrsta sofisticiranih plovila, udružuju snage kako bi dobili veći tržišni udio na globalnom tržištu.

Riječ je zapravo o proširenju aktivne suradnje s ciljem boljeg zadovoljenja potreba rastućeg tržišta kruzera i višenamjenskih brodova, kao što su tankeri-ledolomci, plutajući dokovi i kemijski tankeri. Dva škvera zajedničkim sposobnostima, projektnim kapacitetima i kvalificiranom radnom snagom poboljšat će tradicionalnu brodogradnju u Helsinkiju i Trogiru i dati novu vrijednost. Snažno je uvjerenje da će baš zajedničko vlasništvo omogućiti veću perspektivu suradnje.

– Suradnja je zapravo već započela prije točno godinu dana. Brodogradilišta trenutačno zajedno grade inovativni NB 515 kemijski tanker ledolomac s plinskim kondenzatom koji će biti isporučen ove godine. U Trogiru se gradi pramčani dio, što je u naravi tri četvrtine broda, bolje rečeno cijeli brod bez krme. Brod su projektirali finski projektanti, a stručnjaci iz Trogira sudjelovali su u izradi radioničke dokumentacije. Temeljem tog jako pozitivnog iskustva došlo se do ideje užeg povezivanja vrlo kompatibilnih škverova – kaže direktor u “Kermasu” i vlasnikov sin Nenad Končar.

U Kermas grupi veliki posao u Finskoj ne znači i odustajanje od najavljenog mogućeg spajanja s posrnulim “Uljanikom” i njegovim brodogradilištem “3. maj”. Taj posao, koji se smatra velikom sinergijom, drži se otvorenom i poželjnom opcijom. No, prije toga finsko-hrvatske radne grupe rade na osmišljavanju novog koncepta vlasnički povezanih škverova.

Brodogradilište “Arctech” specijalizirano je za izgradnju ledolomaca visoke klase, a poznat je podatak kako je 60 posto svjetski akumulirane flote ledolomaca koji sada plove izgrađeno upravo kod njih. Najnoviji projekti su 19-megavatni LNG-ledolomac “Polaris”, isporučen Finskoj transportnoj agenciji u 2016. Prošle godine “Arctech” je isporučio dva višenamjenska ledolomca ruskom “PAO Sovcomflot”.

Afarak grupa

“Arctech” izgrađuje i trajekte visoke klase poput “Tallink Stara” i brzog trajekta “Viking XPRS”. Finci brodograditelji iz Helsinkija pioniri su u izgradnji svjetske klase luksuznih kruzera. Godine 2017. “Arctech” i japanska organizacija “Peace Boat” potpisali su pismo namjere za izgradnju kruzera od 60.000 GT. Planirana isporuka je 2020. godine.

“Brodotrogir” je, pak, svjetski brend u dizajnu i proizvodnji plovnih pristaništa, a diče se i izgradnjom velikih putničkih brodova. Škver je poznat po inovativnom i nagrađivanom dizajnu i konstrukciji eko kemijskih tankera, a vrijedno je i dugogodišnje iskustvo u izgradnji suhih teretnih brodova za međunarodne klijente.

Kupnja “Arctecha” sasvim sigurno će snažno odjeknuti u svijetu brodogradnje. Zanimljiva je i činjenica da jedan hrvatski poduzetnik kupuje referentnu tvrtku, ponos finske brodogradnje.

To nije prvi poslovni izlet jednog od najbogatijih Hrvata u Finsku. Danko Končar vlasnik je i bivši predsjednik uprave Afarak grupe, kompanije sa sjedištem u Helsinkiju koja se ranije zvala Ruuki grupa. Radi se o kompaniji čijim se dionicama trguje na burzi u Helsinkiju i Londonu, a čije dionice ukupno ima gotovo 7000 finskih ulagača.