O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Odgovornost za prijavljivanje incidenata uvijek je na kapetanu broda

Kapetan tankera za prijevoz asfalta/bitumena kažnjen je za nepravovremeno prijavljivanje kvara na glavnom motoru dok je brod plovio u blizini Queenslanda u Australiji i time je ugrozio sigurnost, operaciju i plovnost svog broda.

Incident se dogodio prije skoro godinu dana, 31. siječnja 2019. dok je brod plovio iz Koreje u Australiju s 14 000 tona asfalta. Oko 4 sata poslijepodne po lokalnom vremenu brod je pretrpio kvar na glavnom motoru i počeo plutati na oko 30 km od otoka North Stradbroke.

Kapetan je incident prijavio elektroničkom poštom Agenciji za pomorsku sigurnost Australije nešto poslije 22 sata istoga dana, šest sati nakon samog događaja.

Prema izračunima postojala je ozbiljna mogućnost da se brod, ukoliko nastavi plutati, u idućih 17 sati nasuče na južnu obalu otoka.

Agencija je odmah započela s operacijom spašavanja poslavši tegljač iz luke Brisbainea. Kapetan tankera je tada je potvrdio kako se kvar ne može popraviti na moru.

U kontaktima s tehničkim ekspertima, i osiguravateljska kuća P&I Club uključila se u operaciju. U njeno ime, kompanija Svitzer na mjesto incidenta poslala je svoj tegljač „Clontarf“.

Idući dan upravo je „Clontarf“ prvi stigao na scenu te je oteglio tanker u luku Brisbane.

Kapetan „Asphalt Spirita“ kažnjen je s 3000 australskih dolara i presuda je službeno zabilježena.

Mick Kinley, glavni izvršni direktor Agencije za pomorsku sigurnost Australije, izjavio je kako odgovornost za informiranje vlasti odmah po događaju, kao i posljedice za neprijavljivanje i/ili nepravovremeno prijavljivanje na kraju uvijek ima kapetan broda.

„Bez brze intervencije, ovaj je incident mogao rezultirati ekološkom katastrofom. Nije potrebno naglašavati kako je neodlučnost kapetana i kompanije o informiranju agencije o ovom incidentu potpuno neprihvatljiva, osobito s obzirom na hitnost situacije.

„Australska je obala duga i potrebno je vrijeme kako bi se angažirali resursi. Razumijemo da se na brodovima s vremena na vrijeme događaju kvarovi i uvijek ćemo pomoći i poduprijeti odgovorne operatore koji prijavljuju ovakve situacije i koji i sami poduzimaju mjere da se situacija na vrijeme razriješi“.

„Tehnologija nam danas omogućava da pratimo svaki brod i točno znamo, na ovaj ili onaj način, kada je plovidba prekinuta. Ako se brod ne kreće postavit ćemo pitanje zašto“, rekao je Kinley.

Kapetan tankera za prijevoz asfalta/bitumena kažnjen je za nepravovremeno prijavljivanje kvara na glavnom motoru dok je brod plovio u blizini Queenslanda u Australiji i time je ugrozio sigurnost, operaciju i plovnost svog broda.

Incident se dogodio prije skoro godinu dana, 31. siječnja 2019. dok je brod plovio iz Koreje u Australiju s 14 000 tona asfalta. Oko 4 sata poslijepodne po lokalnom vremenu brod je pretrpio kvar na glavnom motoru i počeo plutati na oko 30 km od otoka North Stradbroke.

Kapetan je incident prijavio elektroničkom poštom Agenciji za pomorsku sigurnost Australije nešto poslije 22 sata istoga dana, šest sati nakon samog događaja.

Prema izračunima postojala je ozbiljna mogućnost da se brod, ukoliko nastavi plutati, u idućih 17 sati nasuče na južnu obalu otoka.

Agencija je odmah započela s operacijom spašavanja poslavši tegljač iz luke Brisbainea. Kapetan tankera je tada je potvrdio kako se kvar ne može popraviti na moru.

U kontaktima s tehničkim ekspertima, i osiguravateljska kuća P&I Club uključila se u operaciju. U njeno ime, kompanija Svitzer na mjesto incidenta poslala je svoj tegljač „Clontarf“.

Idući dan upravo je „Clontarf“ prvi stigao na scenu te je oteglio tanker u luku Brisbane.

Kapetan „Asphalt Spirita“ kažnjen je s 3000 australskih dolara i presuda je službeno zabilježena.

Mick Kinley, glavni izvršni direktor Agencije za pomorsku sigurnost Australije, izjavio je kako odgovornost za informiranje vlasti odmah po događaju, kao i posljedice za neprijavljivanje i/ili nepravovremeno prijavljivanje na kraju uvijek ima kapetan broda.

„Bez brze intervencije, ovaj je incident mogao rezultirati ekološkom katastrofom. Nije potrebno naglašavati kako je neodlučnost kapetana i kompanije o informiranju agencije o ovom incidentu potpuno neprihvatljiva, osobito s obzirom na hitnost situacije.

„Australska je obala duga i potrebno je vrijeme kako bi se angažirali resursi. Razumijemo da se na brodovima s vremena na vrijeme događaju kvarovi i uvijek ćemo pomoći i poduprijeti odgovorne operatore koji prijavljuju ovakve situacije i koji i sami poduzimaju mjere da se situacija na vrijeme razriješi“.

„Tehnologija nam danas omogućava da pratimo svaki brod i točno znamo, na ovaj ili onaj način, kada je plovidba prekinuta. Ako se brod ne kreće postavit ćemo pitanje zašto“, rekao je Kinley.

HTML Code here

Novi Vinodolski

HTML Code here